AfterGlow Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Kan være første steget på veien mot biologisk nedbrytbar elektronikk.Forskere laget databrikke av tre Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Hahaha, genialt. Har tulla noen ganger med folk på nett om "wooden computer", noen har blitt ganske sure og sagt at det finnes ikke datamaskiner av "treverk". Nå kan jeg endelig snakke sant og be dem spise hatten sin når de argumenterer seg ihjel for å få meg til å slutte :D Edit; Den beste var når en fyr sa "wood does not conduct electricity". Edit2; Jeg har bare tulla om dette når folk har vært spydige og ekle først Jeg har ikke noe behov for å starte kvalmekamper. Endret 29. mai 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
blucoll Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 så hvis jeg skjønner dette rett. bruker 10k på ett nytt komponent til pc'en 1 år etter så er det blitt jord igjen. Yepp. blir godt forbruk av det, og penger i kassa for de som selger det blucoll Lenke til kommentar
CafSneak Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hahaha, genialt. Har tulla noen ganger med folk på nett om "wooden computer", noen har blitt ganske sure og sagt at det finnes ikke datamaskiner av "treverk". Nå kan jeg endelig snakke sant og be dem spise hatten sin når de argumenterer seg ihjel for å få meg til å slutte :D Edit; Den beste var når en fyr sa "wood does not conduct electricity". Edit2; Jeg har bare tulla om dette når folk har vært spydige og ekle først Jeg har ikke noe behov for å starte kvalmekamper. Første jeg tenkte da jeg så overskriften var "wooden computer", bruker alltid det begrepet når folk bruker lang tid på å laste inn spill Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Blir ikke brikker av tre litt 3G? 1 Lenke til kommentar
Jahkir Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Når man finner enda en ting man kan bruke tre til så blir det til at man hugger ned enda flere trær da, hvor miljøvennelig er det egentlig I det lange løp? 1 Lenke til kommentar
Casio Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Når man finner enda en ting man kan bruke tre til så blir det til at man hugger ned enda flere trær da, hvor miljøvennelig er det egentlig I det lange løp? Antagelig mer miljøvennlig enn gruvedrift. Man kan jo plante nye trær der de gamle kuttes ned. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Epoxy er vel ikke særlig miljøvennlig, eller? Også har jeg mer skepsis på lur: Hva med brannfaren om "brettet" er laget av celluloseliknende substanser? Når brikker i dag gjerne når 100 grader Celcius der temperaturmålerne sitter, så hvordan tåler det nye materiale slike påkjenninger over tid? Endret 29. mai 2015 av G Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Kjipt når ingenting funker pga. mugg i computer'n! haha! Men er vel lettere å se når en pc ikke har vært brukt på en stund når det har grodd mose på prosessoren?! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Ser for meg at noen sender inn pcen på rengjøring og ber om å fjerne støv, samt luke mosen Lenke til kommentar
G Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Når PC'en tar fyr, og du er uten Facebook og alt det andre styret, så må man handle svært raskt og effektivt: 1. Bråflytte PC'en utendørs. 2. Nytte det lille øyeblikket som finnes av røykutvikling, og sende "gode" gammeldagse røyksignaler. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Når PC'en tar fyr, og du er uten Facebook og alt det andre styret, så må man handle svært raskt og effektivt: 1. Bråflytte PC'en utendørs. 2. Nytte det lille øyeblikket som finnes av røykutvikling, og sende "gode" gammeldagse røyksignaler. Hva om det regner? Lenke til kommentar
G Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Kan treskalle brukes om datamaskinen også da, når den regner feil? Det finnes jo noen slike regnefeil-historier: https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=fdiv%20bug Lenke til kommentar
friskies Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Når det lukter røkt gran så er det bare å klokke ned Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Kjipt når ingenting funker pga. mugg i computer'n! haha! Men er vel lettere å se når en pc ikke har vært brukt på en stund når det har grodd mose på prosessoren?! Betydningen av å ha en råtten pc, blir ihvertfall ny. Fått nytt spill? Ja, ser du har fyra opp PC'en nå Gikk nokk litt for heit for seg der. Den går nok opp i røyk. :-D Flamewars! Uhhh, må ha ny PC nå... 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Når det lukter røkt gran så er det bare å klokke ned Ny wunderbaum-variant Ødelagte brikker henger man i bilen etterpå, som den nerden man er. Endret 1. juni 2015 av G Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Dette er selvfølgelig ikke til PCer, men heller til brikker i embalasje o.l. Slikt man ikke engang tenker over at er der. Lenke til kommentar
Syter Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Epoxy er vel ikke særlig miljøvennlig, eller? Epoxy er ikke så galt. Det er en stor gruppe kjemikalier som kan kalles epoxy. Det er komponentene i vanlig epoxy-LIM som er litt ugne. Bisphenol A, til dømes. Men at noe heter epoxy betyr bare at det er en eller flere C-O-C binding der ett sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg