ATWindsor Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Tror du virkelig ikke at PCer ville blitt mer brukervennlige om konsollene hadde forsvunnet? Og om konsoller hadde vært borte, ville også spillene vært laget for PC, hva er komplikasjonene her? Jeg har ingenting imot konsoller, da jeg eier PS4, XONE og WiiU, men uten eksklusive spill ser jeg ingen grunn til og ha noen av dem. Steam/Valve og resten av aktørene er inne på noe med Steam Machines, men markedet ser ikke ut til å være klar for noe slikt enda, pluss at de skremmer bort folk når det blir vist frem ørten forskjellige modeller kontra konsoll som har en modell per selskap. PCer ville nok ha blitt mer brukervennilge, men det du glemmer er at konsoller aldri kommer til å forsvinne. Dermed er det meningsløst å diskutere hvordan PCer ville blitt om det skjedde. En annen ting du glemmer er konkurransen. Du nevner Valve, men klarer du å se hva som ville skjedd om de fikk beholde monopolet de har via Steam? Heldigvis har vi Origin, UPlay og så videre, men det så rimelig stygt ut en stund. Monopol er aldri bra. Allerede nå kan Valve ganske enkelt sperre Steam-kontoen din uten å gi deg en grunn til det, og dermed har du mistet tilgangen til en hel drøss spill. Hvordan ville det vært om de hadde monopol, så du dermed mistet ALLE spillene dine? De trenger som sagt ikke engang gi deg en grunn til det. Nettopp derfor er ting som Origin og UPlay bra. Da har vi alternativer. Akkurat det samme gjelder PC vs konsoll. Det er bra å ha alternativer. Ikke alle vil ha en PC. PCer er stygge, tar stor plass, elsker å krangle, og det blir ofte feil her og der. En konsoll er liten, pen og gjør det den skal uten å klage. Den er laget for å gjøre det lettvint, og har dermed siktet seg inn på massene på en måte PC aldri vil kunne. Det er lett for deg og meg å se fordelene med en PC, men hva med folk som ikke engang vet hvordan man slår på en PC? Eller som ikke vet forskjellen mellom PS4 og Xbone? Steam Box har jeg absolutt null tro på. Det er bare Valve sitt forsøk på å finne opp kruttet på nytt, gi det et nytt navn og si det er noe helt unikt, akkurat som de gamepadene deres. Valve er flinke til å finne opp kruttet på nytt, og dessverre er det mer enn nok av fanboys som kjøper alt de sier. Men selge Steam Box til massene? Lykke til. Konkurranse? Er dun morsom? Du mener det er dårlig konkurranse på PC, der hvem som helst kan levere hardware, du kan lage et spill uten å få lov av noen, og det er masse butikker som selger spill online, kontra konsoll, hvor alt er kontrollert av en aktør? Det ER monopol på konsoller, så du trenger ikke å spørre engang hvordan det hadde vært med monopol. PCer kan man få i all salgs utseende og størrelser, og mine PCer er mye finere enn feks min støyye x360, stillere også, og mere praktisk. Vet man ikke hvordan man slår på en PC vet man heller ikke hvordan man slår på en konsoll, begge krever at man minst kan å operere en power-knapp. AtW Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Tror du virkelig ikke at PCer ville blitt mer brukervennlige om konsollene hadde forsvunnet? Og om konsoller hadde vært borte, ville også spillene vært laget for PC, hva er komplikasjonene her? Jeg har ingenting imot konsoller, da jeg eier PS4, XONE og WiiU, men uten eksklusive spill ser jeg ingen grunn til og ha noen av dem. Steam/Valve og resten av aktørene er inne på noe med Steam Machines, men markedet ser ikke ut til å være klar for noe slikt enda, pluss at de skremmer bort folk når det blir vist frem ørten forskjellige modeller kontra konsoll som har en modell per selskap. PCer ville nok ha blitt mer brukervennilge, men det du glemmer er at konsoller aldri kommer til å forsvinne. Dermed er det meningsløst å diskutere hvordan PCer ville blitt om det skjedde. En annen ting du glemmer er konkurransen. Du nevner Valve, men klarer du å se hva som ville skjedd om de fikk beholde monopolet de har via Steam? Heldigvis har vi Origin, UPlay og så videre, men det så rimelig stygt ut en stund. Monopol er aldri bra. Allerede nå kan Valve ganske enkelt sperre Steam-kontoen din uten å gi deg en grunn til det, og dermed har du mistet tilgangen til en hel drøss spill. Hvordan ville det vært om de hadde monopol, så du dermed mistet ALLE spillene dine? De trenger som sagt ikke engang gi deg en grunn til det. Nettopp derfor er ting som Origin og UPlay bra. Da har vi alternativer. Akkurat det samme gjelder PC vs konsoll. Det er bra å ha alternativer. Ikke alle vil ha en PC. PCer er stygge, tar stor plass, elsker å krangle, og det blir ofte feil her og der. En konsoll er liten, pen og gjør det den skal uten å klage. Den er laget for å gjøre det lettvint, og har dermed siktet seg inn på massene på en måte PC aldri vil kunne. Det er lett for deg og meg å se fordelene med en PC, men hva med folk som ikke engang vet hvordan man slår på en PC? Eller som ikke vet forskjellen mellom PS4 og Xbone? Steam Box har jeg absolutt null tro på. Det er bare Valve sitt forsøk på å finne opp kruttet på nytt, gi det et nytt navn og si det er noe helt unikt, akkurat som de gamepadene deres. Valve er flinke til å finne opp kruttet på nytt, og dessverre er det mer enn nok av fanboys som kjøper alt de sier. Men selge Steam Box til massene? Lykke til. Det virker litt naivt å tro at konsoller aldri kommer til å forsvinne, om kanskje 10-20 år anser vi konsoller som noe helt annet. Og la oss nå si at Steam hadde deaktivert kontoen min, så hadde jeg bare gått til konkurrentene, men til hvilken vinning ville Valve/Steam ha gjort noe slikt? Og om konsollene ikke eksisterte lengre, ville konkurransen på PC fronten ha blomstrett, det er en naturlig gang markedsmessig. Og som nevnt, PCer kan bygges i alle former og fasonger, de er enkle å håndtere, men kan også appellere til massene om noen kom med en UI eller ett OS som forenkler det tilnærmet konsollens.(Noe Valve & CO prøvde/Prøver på) Men denne PCen overtar alt er rent hypotetisk, konsollen har enda en levedyktig sjanse i flere år fremover.(Heldigvis, for jeg elsker konsoller) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Steam-tjenesten er allerede bra nok til at den gjør konsoller overflødige for mange, så det vil være meningsløst å pakke den løsningen inn i en konsoll. Valve burde heller fokusere på å holde seg konkurransedyktige på PC. Vi ser at PC som plattform viser sin styrke nå som nestegenerasjonskonsollene sliter med å få på plass et skikkelig spillutvalg; det er utrolig få spill der ute nå som ikke er forrige generasjons-porter og er laget for å utnytte de nye maskinenes maskinkraft fremfor å kunne brukes på tvers av to generasjoner, og det så lenge etter release. Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Det verste jeg vet med konsoller er ikke bare det at eksklusiver kan dukke opp på pc når som helst nå, men det er framerate Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 og her er enda et eksempel på at konsoll blir mindre attraktivt http://www.gamer.no/artikler/final-fantasy-type-0-kjem-til-pc/190192 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå