VERAC Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei, har planer om å bestille en pc til min bror i bursdagsgave og har satt en grense på kr 8500,-. Dette skal ikke inkl. skjerm, tastatur, mus, musmatte og headset. Han ønsket en mini pc. Har funnet fram disse delene: Hovedkort: ASUS H81I-PLUS, Socket-1150 mini-ITX, H81, 1xPCIe-x16, VGA, DVI, HDMI, Haswell Prosessor Intel Pentium Anniversary Edition G3258 Socket-LGA1150, Dual Core, 3.2GHz, 3MB, 53W, HD Graphics, Boxed w/fan Minne HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black 2x8GB 1600MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fury Black Series PnP Skjermkort Gigabyte GeForce GTX 960 2GB PCI-Express 3.0 SSD/Harddisk Seagate Barracuda® 1TB Strømforsyning Cooler Master G650M, 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 6x Molex, 1x FD Kabinett Cooler Master Elite 120 Mini-ITX Sort Vifte: 1x 120mm Front, 1x 80mm Side, mITX, Aluminum, USB 1x 3.0/2x 2.0 Totalpris: 8463,- Lenke til kommentar
Ganji421 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Absolutt bra nok til å kunne dra gta 5 på rundt high å evt noe very high! Men til 8500kr vil du kunne få bygd en relativt bedre pc enn som så! Bestill deler enkeltvis kan spare deg noen lapper fort! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Tviler på at du klarer å starte GTA i det hele tatt, det er en dårlig 2 kjernes CPU du har valgt! CPUen i seg selv her konge viss du kun skal klokke å se hvor høyt du får den! Endret 29. mai 2015 av sveibuen Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Kjør i5 eller i7 i alle fall, Pentium er absolutt ikke noe å satse på lenger Lenke til kommentar
VERAC Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Skulle gjerne ha bestilt i5 eller i7, men da sprenger jeg budsjettet Skulle gjerne bestilt deler fra forskjellige plasser for å spare penger, men verken jeg eller min bror har erfaring med å bygge en pc. Hører det skal være enkelt og jeg skal nok alltids klare det, men da vil jeg ikke ha en garanti visst noe skulle bli ødelagt. Endret 29. mai 2015 av mariuskarius Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) For 8K (eksl OS, skjerm, tastatur osv som du selv heller ikke har tatt med) får du greit til et bygg basert på i5 4690K med en grei kjøler, GTX960 og SSD. Edit: http://www.prisjakt.no/list.php?l=183315&view=m Merk at delene er hentet frem på Prisjakt, slik at man muligens må gjøre små justeringer for slik å kunne handle fra færre leverandører og dermed få lavere fraktkostnader (lavere totalkost). Merk også at du gjerne kan gå for et enda billigere HK (B85 chipset f.eks) men da må du kontollere mot selger om dette støtter 4690K "ut av boksen" (pga BIOS versjonen det leveres med). Endret 29. mai 2015 av Kyrre S. Lenke til kommentar
VERAC Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 For 8K (eksl OS, skjerm, tastatur osv som du selv heller ikke har tatt med) får du greit til et bygg basert på i5 4690K med en grei kjøler, GTX960 og SSD. Fant nettopp ut at han har OS, så da sparer jeg fort noen lapper. Har da oppgradert til Intel Core i5-4460 Socket-LGA1150, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 84W Denne må da være kraftig nok? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hadde personlig gått ned til 8gb minne og lagt penger i en SSD. Men med i5 og GTX 960 så får du bra kok på ytelsen, uten tvil. Lenke til kommentar
VERAC Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Hadde personlig gått ned til 8gb minne og lagt penger i en SSD. Men med i5 og GTX 960 så får du bra kok på ytelsen, uten tvil. Da gjør jeg det Lenke til kommentar
Ganji421 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 8gb minne kan bli litt lite for gta 5! Jeg ser på mitt g19s tastatur når jjeg kjører spillet, å kun afterburner på siden! Kan jeg overstige 8gb ram! Ligger som regel på 4-6gb så 8 trur jeg blir litt drøyt for gta5! 16gb er uansett kjekt å ha! 8 kan bli lite i andre tilfeller man kommer over! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg kjører GTA V i full HD (1920x1200) med GTX 980 SLI, og det er ingen problem å få maskinen i knestående med høye nok innstillinger. Poenget? Alt kommer an på hvilke innstillinger man bruker, og det er MANGE av dem. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 8gb minne kan bli litt lite for gta 5! Jeg ser på mitt g19s tastatur når jjeg kjører spillet, å kun afterburner på siden! Kan jeg overstige 8gb ram! Ligger som regel på 4-6gb så 8 trur jeg blir litt drøyt for gta5! 16gb er uansett kjekt å ha! 8 kan bli lite i andre tilfeller man kommer over! Er ved veldig spesielle situasjoner at du trenger mer enn 8GB ram, har du 40 faner åpne i chrome i bakgrunnen da eller? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Skulle gjerne ha bestilt i5 eller i7, men da sprenger jeg budsjettet Skulle gjerne bestilt deler fra forskjellige plasser for å spare penger, men verken jeg eller min bror har erfaring med å bygge en pc. Hører det skal være enkelt og jeg skal nok alltids klare det, men da vil jeg ikke ha en garanti visst noe skulle bli ødelagt. Det er ikke så vanskelig å bygge. Det eneste "skumle" er å sette på plass CPU og påføre kjølepasta, men det er ikke vanskelig. Det finnes MANGE videoer på Youtube som viser akkurat dette. Her er en PC som er ferdigbygd. Ser den er 500,- over grensa di, men en 500-lapp går an å spare. https://www.komplett.no/komplett-gamer-i15-gtx-960-edition/10989#!tab:extra Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 For spill generelt hjelper det ikke så mye med SSD. Om hovedmålet er å spille ville jeg heller hatt mer RAM, men 8gb skal vel være mer enn nok for å dra GTA IV. SSD er jo kjekt for OS osv. for å få mye raskere oppstart. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 For spill generelt hjelper det ikke så mye med SSD. Om hovedmålet er å spille ville jeg heller hatt mer RAM, men 8gb skal vel være mer enn nok for å dra GTA IV. SSD er jo kjekt for OS osv. for å få mye raskere oppstart. Mange spill som drar nytte av SSD til loadingtider, gta er nok ikke et av de. Lenke til kommentar
Ganji421 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 8gb minne kan bli litt lite for gta 5! Jeg ser på mitt g19s tastatur når jjeg kjører spillet, å kun afterburner på siden! Kan jeg overstige 8gb ram! Ligger som regel på 4-6gb så 8 trur jeg blir litt drøyt for gta5! 16gb er uansett kjekt å ha! 8 kan bli lite i andre tilfeller man kommer over! Er ved veldig spesielle situasjoner at du trenger mer enn 8GB ram, har du 40 faner åpne i chrome i bakgrunnen da eller? Som jeg skrev, det eneste jeg har åpent i bakgrunnen er msi afterburner! Jeg liker å kjøre minst mulig på siden av spill, hvertfall spill som gta! Hvor jeg ikke kommer på nettleseren uansett om jeg har en ledig skjerm på siden! Windowed mode fungerer avsolutt ikke hos meg :/ å alt + tab kan fort crashe hele spillet! Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hadde personlig gått ned til 8gb minne og lagt penger i en SSD. Men med i5 og GTX 960 så får du bra kok på ytelsen, uten tvil. Da gjør jeg det Kjøp eventuelt 970. Bedre ytelse og vil vare lenger. Er sånn når du kjøper pc. Investere i den når du kjøper den, så har du utrolig god pc det første året, og veldig god i en god stund til. Kjøper du en middelmådig pc nå, må du bytte oftere for å få det resultatet du vil ha. Lenke til kommentar
VERAC Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Skulle gjerne ha bestilt i5 eller i7, men da sprenger jeg budsjettet Skulle gjerne bestilt deler fra forskjellige plasser for å spare penger, men verken jeg eller min bror har erfaring med å bygge en pc. Hører det skal være enkelt og jeg skal nok alltids klare det, men da vil jeg ikke ha en garanti visst noe skulle bli ødelagt. Det er ikke så vanskelig å bygge. Det eneste "skumle" er å sette på plass CPU og påføre kjølepasta, men det er ikke vanskelig. Det finnes MANGE videoer på Youtube som viser akkurat dette. Her er en PC som er ferdigbygd. Ser den er 500,- over grensa di, men en 500-lapp går an å spare. https://www.komplett.no/komplett-gamer-i15-gtx-960-edition/10989#!tab:extra Eneste problemet er at han ville ha ett mini kabinett. Har bestemt meg for å gå over budsjettet med 1000,- for å få i5 og 16gb ram, så satser jeg på at han blir fornøyd Lenke til kommentar
VERAC Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Da har jeg bestemt meg og bestilt en pc! Tusen takk for svar og hjelp Lenke til kommentar
Ganji421 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Med en god i5 16gb ram å 960 skal han nok bli mer enn godt fornøyd! Ville selv gått får 970 i og med du har 4gb vram å ikke det gamle 2gb! Men er han ikke kjempe kravstor skal 960 være mer enn overkommelig :-) en ssd er noe å kunne oppgradere simpelt som bare det i seinere tid uansett Når jeg tenker meg om så går kanskje ikke et 970 inn i et mini kabinett uansett :/ Endret 29. mai 2015 av Ganji421 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå