IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei, jeg var dum og kjøpte en skjerm fra nettbutikken www.elecok.com for to dager siden.Det viser seg at nettstedet ikke er en butikk men drevet av svindlere som tar imot betaling uten å sende ut noen produkter Jeg betalte gjennom PayPal med VISA-kort.Jeg ringte banken i dag for å høre om det var mulig å kansellere transaksjonen.Svaret fra banken var at det var ikke mulig, og jeg ble anbefalt å sperre kortet og kjøpe nytt kort siden butikken hadde kortinformasjonen min, og deretter politianmelde forholdet.De kunne ikke garantere at jeg fikk pengene tilbake, og det ville isåfall ta måneder. De skulle kontakte butikken - hva er vitsen med det når det ikke er en butikk?Har banken virkelig så lite de kan gjøre? Og utleverer PayPal kortinformasjonen din til butikken? Det var isåfall nytt for meg.Ser ut som at PayPal må til unnsetning her og ordne opp, noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Elecok.com has 3 years old, it is ranked #1,280,156 in the world, a low rank means that this website gets lots of visitors. Noe som skurrer her, et 3 år gammelt selskap hadde ikke overlevd 3 år med svindel.. http://www.statscrop.com/www/elecok.com Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Hmm.. Fikk svar fra de i dag, de skulle sende ordren i dag. De er paypal verified og har vært på paypal i 3 år.Kanskje de er legit likevel. Men hele siden virker bare så fishy. Endret 29. mai 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Paypal har mulighe for å gi deg pengene tilbake Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Pakken ble sendt i dag. Spent på hva som kommer. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Tviler på at Paypal hadde latt de få lov til å sende murstein til folk i 3 år Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Moro at du anklager dem for svindel, tar kontakt med banken og skaper full panikk etter 2 dager... første gangen du har kjøpt fra utlandet? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Adguard has blocked access to this page This web page at www.elecok.com, has been reported as a phishing page and has been blocked based on your security preferences. Adguard has found that this page may be a forgery or imitation of another website, designed to trick users into sharing personal or financial information. Entering any personal information on this page may result in identity theft or other abuse. Virker jo ikke helt bra... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Mottok en defekt skjerm. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Kan redigere ødelagt kode på den da. Tør ikke bestille fra Ebay engang jeg. Blir svindla hver eneste gang jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Tør ikke bestille fra Ebay engang jeg. Blir svindla hver eneste gang jeg har prøvd. Jeg har handlet ~200 ganger på Ebay, men har aldri blitt svindla, eller på andre måter forsøkt lurt opp i stry. Så enten snakker du sprøyt, eller så handler du med folk med utelukkende dårlig feedback score. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Lenke til kommentar
Innavl Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Hei, jeg var dum og kjøpte en skjerm fra nettbutikken www.elecok.com for to dager siden. Det viser seg at nettstedet ikke er en butikk men drevet av svindlere som tar imot betaling uten å sende ut noen produkter Jeg betalte gjennom PayPal med VISA-kort. Jeg ringte banken i dag for å høre om det var mulig å kansellere transaksjonen. Svaret fra banken var at det var ikke mulig, og jeg ble anbefalt å sperre kortet og kjøpe nytt kort siden butikken hadde kortinformasjonen min, og deretter politianmelde forholdet. De kunne ikke garantere at jeg fikk pengene tilbake, og det ville isåfall ta måneder. De skulle kontakte butikken - hva er vitsen med det når det ikke er en butikk? Har banken virkelig så lite de kan gjøre? Og utleverer PayPal kortinformasjonen din til butikken? Det var isåfall nytt for meg. Ser ut som at PayPal må til unnsetning her og ordne opp, noen som har noen erfaringer med dette? Ja. Dette her er samme prosedyre som i min bank hvor jeg er kundebehandler. Om du ikke bestile via PayPal ville prosedyren vært: Sperre kort -> bestille kort med ny kortinformasjon -> anmelde -> fylle ut egenerklæring for misbruk av kort -> sende inn til banken -> vi sender videre til VISA -> kunden får i de aller fleste tilfeller pengene sine tilbake. Grunnen til den lange behandlingstiden er at det er VISA som behandler saken, ikke banken din. Ved bruk av PayPal er det samme greia utenom at det blir PayPal som håndterer reklamasjonen istedenfor banken din / VISA. Endret 4. juni 2015 av Innavl Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Da trur jeg du ikke greier å oppgi adressen. Sjekket nettopp min eBay logg. 187 kjøp iløpet av 4 år. Eneste problemet jeg har hatt var at ene trådløse laderen var skadet når den ankom. kontaktet selgeren og han sendte en ny en. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Jeg handler mye på ebay, og er begynt på aliexpress.com også.Det jeg har lært er å be om å få tilsendt nye bilder av produkter jeg kjøper, bildene er gjerne referanse for et lignende produkt.Fine bilder i høy kvalitet, nærbilder av serienummer osv, og så mottar du noe annet.Har bestilt 3 skjermer nå, den ene ordren kansellerte jeg siden butikken skulle sende en annen skjerm.Neste butikk sendte feil skjerm.Og tredje butikken sendte en defekt skjerm.Mail fra de: Hi Our technicians said the issue caused by incompatible program. It can be resolve by change chip. Can you repaire panels? If you can,we'll giude you how to change chip. Thanks. Endret 4. juni 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Da er nok problemet på din side, ikke hos ebay. Ebay er faktisk blandt de sikkreste plassene å handle, og de har mye kjøperbeskyttelse for varer som ikke kommer etc, og det samme har paypal (som man selvfølgelig bruker). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Da trur jeg du ikke greier å oppgi adressen. Sjekket nettopp min eBay logg. 187 kjøp iløpet av 4 år. Eneste problemet jeg har hatt var at ene trådløse laderen var skadet når den ankom. kontaktet selgeren og han sendte en ny en. Alt er satt opp riktig. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 (endret) Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Da trur jeg du ikke greier å oppgi adressen. Sjekket nettopp min eBay logg. 187 kjøp iløpet av 4 år. Eneste problemet jeg har hatt var at ene trådløse laderen var skadet når den ankom. kontaktet selgeren og han sendte en ny en. Alt er satt opp riktig. Viser seg at skjermen jeg mottok ikke bare er defekt, men det er faktisk en billig skjerm til halve prisen de har fjernet klistremerkene på og satt på nye klistremerker. Morsomt og oppfinnsomt hvordan de har prøvd å skjule modellnumre og serienumre rundtomkring Endret 5. juni 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Nope, har sjekka rykte på alle jeg har prøvd å kjøpe fra, men mottar aldri varene. Er ikke de største summene men har nok mista over 1000kr totalt. Da trur jeg du ikke greier å oppgi adressen. Sjekket nettopp min eBay logg. 187 kjøp iløpet av 4 år. Eneste problemet jeg har hatt var at ene trådløse laderen var skadet når den ankom. kontaktet selgeren og han sendte en ny en. Alt er satt opp riktig. Tar du kontakt med selgerene når du ikke mottar? Har vell rundt 300-400 kjøp på eBay. Når jeg først ikke mottar varen, får jeg alltid tilbake pengene fra enter selger/resolution center eller PayPal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå