Gå til innhold

ATI Radeon 9800 Pro 256mb

Jaghi

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig problemer med å få god score på aquamark testen og jeg har akkurat kjøpt ny pc: athlon 2800+, 512 dual channel RAM, Abit NF7-S, ATI Radeon 9800 Pro 256 mb (club3d) for å nevne noe.

Tror det er noe gærnt med DX9 osv. hvordan får jeg sjekket om jeg har DX9 og om den fungerer korrekt? Hvordan får jeg sjekket driverne til skjermkortet? og hvorfor funker det så jævlig dårlig!?

Har også lurt på hvorfor jeg får opp to skjermkort på "device manager" et Radeon 9800 pro og et Radeon 9800 Pro Secondary, noen svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har skikkelig problemer med å få god score på aquamark testen og jeg har akkurat kjøpt ny pc: athlon 2800+, 512 dual channel RAM, Abit NF7-S, ATI Radeon 9800 Pro 256 mb (club3d) for å nevne noe.

Tror det er noe gærnt med DX9 osv. hvordan får jeg sjekket om jeg har DX9 og om den fungerer korrekt? Hvordan får jeg sjekket driverne til skjermkortet? og hvorfor funker det så jævlig dårlig!?

Har også lurt på hvorfor jeg får opp to skjermkort på "device manager" et Radeon 9800 pro og et Radeon 9800 Pro Secondary, noen svar på dette?

Hvordan score får du på Aquamark3 da?

Og at det kommer opp Primary og Secondary er fordi alle R9800 Pro

kort har 2 skjermutganger, en VGA og en digital til LCD-skjermer.

Ser du bak på kortet ditt så ser du at det sitter to utganger der.

Grunnen til at det ofte funker "jævlig dårlig" er pga. brukerfeil enten

ved innstallasjon eller noe sånt. For å sjekke DX så går du til

Start Meny - Kjør og skriv "dxdiag". Nederst der står det DX-versjonen.

For å sjekke driverne til skjermkortet gjør du følgende:

Høyreklikk på skrivebordet, velg "Egenskaper". Deretter velger du "Innstillinger",

deretter "Avansert" og tilslutt "Options". Da skal du kunne se hvilke versjon av

Catalyst du har.

Lenke til kommentar

når jeg kjører dxdiag så får jeg masse "error" på networking siden her står det bl.a. at "You should reinstall DirectX to get the latest version." er det noen som vet noe hjelp her?

finnes det noen måte og avinnstalere både skjermkort og directx? slik at jeg kan innstallere med en gang? de riktige versjonene med en gang? og har det noe å si om jeg har DX8.1 fra før av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...