Gå til innhold

Rådhusplassen, Oslo 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tittelen er vel en smule misvisende for Rådhusplassen er nok dette ikke. Forsøkte å blåse opp for å lese skiltet, men ikke skarpt nok. Tipper Rådhusets østside med Fritjof Nansens plass oppe til høyre. Navnene i dette området har jo blitt endret flere ganger siden jeg holdt til i området.

Har sjøl jobba i både Hieronymus Heyerdahls gate 1 og Tordenskiolds gata 12. Sistnevnte var den gang Oslo Trygdekontor.

Begge de to nevnte byggene ligger ved siden av hverandre østover fra det vi ser her - tror jeg. Altså bakover fra ditt ståsted under eksponeringen.

Så til selve bildet der jeg ville lyst opp begge sidene noe og fjerne den hvite trekanten nede til venstre.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Det har du helt rett i.... Synes dette blå og hvite som går igjen, som en kontrast til den røde muren og vinduene, ble stilig. Du viser igjen at dette med å få en person i bildet, skaper mer liv/spenning. God klaff med lyset, som blir nesten som et spotlight på personen. Gangfeltet skaper en fin dybde og leder blikket innover i bildet. Morsom liten sak at pilen peker rett mot hodet på "mobiloperatøren", der han står med jekketralla og lurer på hvor han skal hente/levere varene....

Var ikke på trynet dette bildet, for jeg fikk i hvertfall mye ut av det....og slike bilder som vi i utgangspunktet ikke synes noe om, kan bli til noe etter en stund i arkivet:-) Og ikke minst, slike bilder som dette, må også tas.

PS Lokasjonen vet jeg ikke en døyt om.....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...