Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Skodje bru Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Fin billedserie med V1 som det beste bilde når det gjelder komp. og utsnitt, og der broens bue kommer særdeles godt fram. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Veldig bra bilder - spesielt v1 for meg mvh Torhild 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Fin billedserie med V1 som det beste bilde når det gjelder komp. og utsnitt, og der broens bue kommer særdeles godt fram.Vennlig hilsen Ragnar Veldig bra bilder - spesielt v1 for meg mvh Torhild Tusen takk begge to for så hyggelige kommentarer Jeg synes sånne steinbruer er så imponerende stykke arbeid! Vakre er dem også Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Vet egentlig ikke hvorfor, men blir ikke helt fortrolig med V1 her. Derimot faller de to andre versjonene så absolutt i smak. Herlig komp i V2. V3 et herlig oversiktsbilde. Særs gode detaljer og farger på blokkene under årstallet. Linje ut i nedre venstre hjørne burde vel vært unngått. Mitt forslag går ut på å ta Ca. 1 - 1,3 cm nede for da vil nevnte linje gå rent ut på nedre ramme pluss at du får to diagonaler til som vil gå ut på ramma der og skape ytterligere spenning i bildet. Scroll ned, dekk til og sjekk det ut. 1 Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Synd du forlot Sunndalen så snart, det var en flott serie.. Disse bildene har også et typisk Helene-skjær over seg. Flott teknisk og fine komposisjoner. Jeg falt vel sånn umiddelbart for V2 her. Ha en flott foto-helg! Mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Tre flotte bilder her Helene jeg velger meg V1 og V2. Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Tøff dokumentasjon av "Skøiebrua". Du har fått frem linjer og former flott her og har hatt en god hånd med etterarbeidet. Skikkelig dybdesug i v1 & 2. Velger meg alle 3, da de står stødig alle sammen:-) God helg. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Vet egentlig ikke hvorfor, men blir ikke helt fortrolig med V1 her. Derimot faller de to andre versjonene så absolutt i smak. Herlig komp i V2. V3 et herlig oversiktsbilde. Særs gode detaljer og farger på blokkene under årstallet. Linje ut i nedre venstre hjørne burde vel vært unngått. Mitt forslag går ut på å ta Ca. 1 - 1,3 cm nede for da vil nevnte linje gå rent ut på nedre ramme pluss at du får to diagonaler til som vil gå ut på ramma der og skape ytterligere spenning i bildet. Scroll ned, dekk til og sjekk det ut. Heisann Roar! Hyggelig du stikker innom! V1 ble litt voldsomt og høyretungt kanskje, ikke vet jeg, ikke alltid man vet hvorfor man liker eller ikke liker et bilde. Artig i dag at folk har forskjellige favoritter, det må vel bety at de ikke var så værst tenker jeg. når det gjelder v3, så tenkte jeg nok du kom til å kommentere dette hjørnet. Problemet mitt var at jeg hadde ikke lyst å kutte i gresstustene skjønner du. Egentlig skulle bildet vært fra et litt høyere ståsted, men jeg turte ikke reise meg helt opp, jeg stod og vagla på rekkverket på andre siden, det var høøøøyyyyt ned! Så dette bildet knipset jeg i redsel mens jeg hoppet ned på trygg grunn igjen. Ikke verdt å ofre liv eller helse for et bilde. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Synd du forlot Sunndalen så snart, det var en flott serie.. Disse bildene har også et typisk Helene-skjær over seg. Flott teknisk og fine komposisjoner. Jeg falt vel sånn umiddelbart for V2 her. Ha en flott foto-helg! Mvh Fredrik Hei Fredrik! Håper Helene-skjær ikke er noe negativt? Jeg hadde ett bllde til fra Sunndalen jeg hadde lyst å vise, men jeg var liksom ikke 110 prosent fornøyd. Fikk ikke til himmelen skikkelig. Kanskje jeg viser det likevel en dag. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Ha en flott helg sjøl! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Tre flotte bilder her Helene jeg velger meg V1 og V2. Hilsen Tove Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! God helg Tove! Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Fine bilder alle tre. Smaken er som baken, jeg liker best v1. Vinkelen får det til å se ut som om landskapet i buen under broa er et speilbilde av det på venstre side. Hvis det er noe jeg absolutt skal sette fingeren på, så er det at jeg synes bildene blir en tanke mørke, og at filtereffekten blir litt vel merkbar. Kanskje gått opp 1/3 stopp? Men igjen, smaken er som baken ... 1 Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Flotte bilder alle tre, men helt klart V1 for meg, hvor en virkelig får ett inntrykk av hvilken fantastisk steinkonstruksjon dette er. Dette er ingeniørkunst på ett meget høyt nivå. Mvh. Rolf 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Tøff dokumentasjon av "Skøiebrua". Du har fått frem linjer og former flott her og har hatt en god hånd med etterarbeidet. Skikkelig dybdesug i v1 & 2. Velger meg alle 3, da de står stødig alle sammen:-) God helg. Hei Pål! Du vet hva brua heter på lokalspråket også du! Hyggelig at du likte alle sammen! God helg! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Fine bilder alle tre. Smaken er som baken, jeg liker best v1. Vinkelen får det til å se ut som om landskapet i buen under broa er et speilbilde av det på venstre side. Hvis det er noe jeg absolutt skal sette fingeren på, så er det at jeg synes bildene blir en tanke mørke, og at filtereffekten blir litt vel merkbar. Kanskje gått opp 1/3 stopp? Men igjen, smaken er som baken ... Hei! Hyggelig å få litt tilbakemelding med "bet" i! Jo kan være enig i at de er litt mørke, men jeg er ikke noe god på det tekniske og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få det slik jeg vil! Jeg får bare fortsette å prøve meg frem. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Flotte bilder alle tre, men helt klart V1 for meg, hvor en virkelig får ett inntrykk av hvilken fantastisk steinkonstruksjon dette er. Dette er ingeniørkunst på ett meget høyt nivå. Mvh. Rolf Hei Rolf! Ja, dette er kunst på høyt nivå i mine øyne! Det er virkelig en nytelse for øyet! Det er to slike bruer i sambandet, bundet sammen av en holme. Tror jeg har bilde av begge to i ett her på kritikken? Veldig stilig. Hyggelig du stakk innom og kommenterte i dag også Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei Pål! Du vet hva brua heter på lokalspråket også du! Hvis du ser etter, vil du se sporene etter meg på brua....str. 24-34 i sko....barnesko, type sommer, med andre ord:-) Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Hei Pål! Du vet hva brua heter på lokalspråket også du! Hvis du ser etter, vil du se sporene etter meg på brua....str. 24-34 i sko....barnesko, type sommer, med andre ord:-)[/quot Skitt! De har nok asfaltert siden den gang! Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Fine bilder alle tre. Smaken er som baken, jeg liker best v1. Vinkelen får det til å se ut som om landskapet i buen under broa er et speilbilde av det på venstre side. Hvis det er noe jeg absolutt skal sette fingeren på, så er det at jeg synes bildene blir en tanke mørke, og at filtereffekten blir litt vel merkbar. Kanskje gått opp 1/3 stopp? Men igjen, smaken er som baken ... Hei! Hyggelig å få litt tilbakemelding med "bet" i! Jo kan være enig i at de er litt mørke, men jeg er ikke noe god på det tekniske og vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få det slik jeg vil! Jeg får bare fortsette å prøve meg frem. For meg virker du så absolutt god nok også teknisk, men det er vel den kunstneriske siden ved deg som jeg er mest imponert over. Men du vet hvordan det er. Hvis man er godt vant med noe, så blir man noe bortskjemt. Så er det for meg i forhold til bildene dine. Har liksom all verdens forventninger til deg og dine flotte bilder etter hvert Bare så det er klart. du er en MYE bedre fotograf enn meg. Jeg er relativt fersk i dette, og jeg kan vel mer teori enn praksis, spesielt hva gjelder bruk av filter. Men det jeg har lært (altså mest teoretisk) er at man godt kan øke eksponeringen selv med en lys himmel så lenge man har graderingsfilter som demper nok. Skal selv gå til anskaffelse av en lysmåler etter hvert da jeg liker å ha "lettvinte" løsninger. Hvis en så god fotograf som deg føler seg usikker på det rent tekniske (noe som var litt overraskende på meg da bildene dine i de fleste tilfeller er en nytelse for øye og sinn), vil jeg så absolutt anbefale et kurs i dette. Har selv tatt et grunnleggende kurs i fotografering, og holder nå på med et kurs i "advanced photography" på nett. Har lært utrolig mye av dette (og selvfølgelig er youtube en god kilde også ...). Men selvfølgelig, ut å fotografere er jo den beste måten å lære på 1 Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Har sett litt nærmere på v1 nå (stor størrelse), og med en viss fare for at jeg tråkker i salaten hva gjelder egne (manglende) kunnskaper.Etter min mening VAR det kanskje ikke så lett å eksponere mer på dette bildet (under rådende forhold/tatt på kvelden?), i hvert fall ikke uten litt redigering i ettertid. Et slikt bilde krever jo en liten blenderåpning for å opprettholde dybdeskarpheten i fokus, og det er allerede litt lysstøy der, så mer ISO kan jo gi for mye av sistnevnte.Please, arrester meg hvis jeg tar feil, folkens. Setter pris på kritikk som kan gjøre meg klokere Endret 29. mai 2015 av 96abrevs 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg