Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hva vil dere råde meg til i denne situasjonen her?

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en mann i 8 måneder. Det var en del ting som gjorde forholdet usikkert og vanskelig underveis. Han kom fra en annen bygd, og var flyttet hit for å jobbe. Han hadde en eks i den bygden, som han hadde usedvanlig god kontakt med. Med usedvanlig så mener jeg at de hadde daglig telefonkontakt, og at de tilbrakte litt tid sammen når han var hjemme i bygden. Han sa at ingen dame i livet hans kan ta hennes plass. Selv om hun er en eks så skilles de på grunn av at de hadde vokst fra hveandre. Jeg aksepterte kontakten hans med henne, men jeg begynte etterhvert å lure på en del ting... 

1. Hvorfor jeg aldri fikk komme hjem på hybelen hans? Han delte hybel med en annen hybeltaker, men uansett så synes jeg at det var rart. 

2. Hvorfor han aldri ville overnatte hos meg, slik kjærester normalt sett gjør? 

3. Hvorfor han ikke virket interessert ut å skifte status på facebook?. 

Jeg var usikker på det som er nevnt over, men jeg fortsatte å treffe han, for jeg hadde følelser og var forelsket. Men samtidig så vet jeg at jeg har funnet meg i litt mye.. hvem ville finne seg i det som er nevnt over? 

For noen uker siden så slo han opp med meg, og forklaringen var at han måtte på grunn av at han selv var usikker på mine følelser for han fordi jeg oppførte meg som en "robot", og fordi at han følte at jeg ikke aksepterte forholdet hans med eksen fordi jeg hadde spurt en del spørsmål rundt det. Han spurte om vi kunne være venner, men etterhvert så fortsatte vi som før. Jeg satte et krav på at han måtte kun holde seg til meg, hvis ikke så ville jeg bryte. Han lovet å ikke se etter andre damer, og at det kun var meg. 

Nå virker han mer likegyldig til å treffes av og til. Han påsto at det var på grunn av at han hadde vært deprimert. Og derfor fortsatte jeg å treffe han i håp om at han var interessert videre. 

Ville du avsluttet dette forholdet , eller ville du holdt på forholdet, men samtidig gått videre, eller ville du satset på forholdet? Har dere noen råd utifra opplysningene? 

Anonymous poster hash: a1cb9...bb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både 1-2-3 høres veldig rart ut, du får spørre han om dette og spørre om en god forklaring på alle de punktene.

Tror nok jeg hadde avslutta hele greia, høres mest ut som at han har deg på gress.

Jeg har forsøkt å tenke positivt om det, og tro det beste selv om det er noen "bjeller" inni meg som sier at det er noe som kan være galt. Her kan jeg ligge til noen punkter som gjør at "bjellene" mine ringer. 

1. Hvorfor jeg aldri fikk komme hjem på hybelen hans? Han delte hybel med en annen hybeltaker, men uansett så synes jeg at det var rart. 

2. Hvorfor han aldri ville overnatte hos meg, slik kjærester normalt sett gjør? 

3. Hvorfor han ikke virket interessert ut å skifte status på facebook?. 

4. Han er alene sammen med eksen når han er på besøk i hjembygden. Selv om det ikke er mye sammen så gjør det meg usikker i at jeg ikke får lov å spørre han om situasjonen uten at han reagerer med å virke fornærmet. Han har sagt at hun er nummer 1, og det vil hun alltid være. Et forhold kommer lengre bak i rekken. Hun står frem som singel på facebook, men uansett så virker forholdet mellom han og henne ganske tett ut. 

5. Han virker veldig likegyldig ut til kontakten. En positiv sak er at han svarer med en gang når jeg tar kontakt, men hvis jeg spør om å treffes så svarer han ofte "kanskje". Det virker som om det skal skje spontant for han. 

6. Han snakker dårlig om det følelsesmessige. Virker veldig likegyldig ut. 

7. Han har slått opp med meg en gang, og nå vet jeg ikke hvordan han ser på forholdet, men han har sagt at han ikke skal søke etter andre, og at det er kun meg for han. Han gråt da han slo opp, og hevdet at han gjorde det fordi han var redd for å bli såret selv. 

8. Han er ikke god på å kommunisere. 

Er det rart at jeg er forvirret? 

Men jeg har valgt å stole på han. Og at hvis han er litt deprimert eller a-sosial / eller innadvendt så kan jo det være en grunn til det hele. Jeg tenker at det kan være forklaringer. Men samtidig så er jeg så forvirret av hvorfor han ikke kan ta meg med dit han bor,og vise seg litt mer seriøs sånn sett, og gjør han ikke fremsteg, så tenker at jeg gjerne bør gå videre med livet mitt, selv om jeg ikke vil det. 

Tenker som du sier: at han holder meg på gress kanskje. 

Men godt med innput på hvordan jeg kan løse situasjonen, og forholde meg til han? 

Lenke til kommentar

høres ut som en deprimert fyr som håper du ikke vil forlate han bare fordi han er deprimert. 

Jeg vil ikke forlate han hvis det er fordi han er deprimert nei. Jeg har følelser for han, og det er ikke sånn at jeg ønsker å gå ifra han. Men jeg er redd for å bli såret selv..

Lenke til kommentar

Syntes ikke dette høres ut som et forhold for å være ærlig, du burde kreve mer enn dette.

At eksen er nr 1 uansett virker ihvertfall rart, kanskje ikke kommet seg over henne?

Han sier at han kan garantere meg at han er helt over eksen forholdsmessig. Han vil aldri ha forhold med henne igjen, men de skilles på en måte der de lovet hveandre, og alltid være i livene til hveandre, selv om de ikke kan leve sammen. Han sier at hun vil derfor alltid være en nummer 1, uavhengig av hvilke dame han møter i livet sitt. Men er enig i at alt er veldig rart. Det er derfor jeg er i tankeboksen av og til. Jeg ble uansett glad, og fikk følelser for han. Men jeg bør nok kreve mer enn jeg gjør. Jeg er redd å kreve for mye for jeg er redd at han vil forlate meg hvis jeg gjør. Men jeg prøver nå å sitte mer krav, og å forhøre med han hvordan vi skal ha det sammen. Hvis han ikke tåler det, så får det bare være. 

Lenke til kommentar

Issues, issues, issues. Vil du være kjæreste eller mor/sykepleier?

Jeg har blitt glad i han, så jeg klarer ikke bare å kvitte meg med han ut av livet mitt  Tror jeg ihvertfall ønsker å være venmer med han, men spørs om et forhold kan fungere i lengden slik som situasjonene er... Ønsket jo egentlig et forhold...  Det er en del ting rundt han som er rart. Blant annet de punktene jeg har nevnt. Men samtidig så kan psykiske problemer/ depresjon forklare litt om det. Han er veldig snill og. Og jeg føler at vi har mye likheter og like tanker i livet. Så det er ikke uten grunn at jeg har blitt. Han virker til å engasjere seg , og bry seg om meg, men samtidig så kan han også være veldig vanskelig å komme inn på i prat om det følelsesmessige. 

Lenke til kommentar

Du vil ha forhold, han vil ha være i forhold og ha eksen som nr1, må da være veldig sårende å være nr2 hele tiden, resten av livet.

Dette kan du ikke finne deg i. Kom deg videre med noen andre, sårer å gå videre, men denne mannen er ingenting å satse på.

Endret av Ardenus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det nytter ikke å klemme vannet ut av en stein. Finn deg noen som vil være med deg på like premisser. I lengden blir det mye unødvendig smerte av å leve i håpet på at den man elsker skal begynne å bry seg like mye tilbake.

Lenke til kommentar

Du vil ha forhold, han vil ha være i forhold og ha eksen som nr1, må da være veldig sårende å være nr2 hele tiden, resten av livet.

Dette kan du ikke finne deg i. Kom deg videre med noen andre, sårer å gå videre, men denne mannen er ingenting å satse på.

Jeg sliter litt med å bare gå videre, for jeg vet jo ikke helt hvorfor han er som han er. Jeg bryr meg om han. Men jeg får se litt på det, og gå videre med livet mitt dersom han ikke viser meg interesse. Jeg får se på hva han gjør for å beholde meg. Men jeg tror det er fåtallet som hadde orket å holdt ut med å være i en sånn situasjon ja. 

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å klemme vannet ut av en stein. Finn deg noen som vil være med deg på like premisser. I lengden blir det mye unødvendig smerte av å leve i håpet på at den man elsker skal begynne å bry seg like mye tilbake.

Det er sant. Men jeg regner med at han har vært med meg av at han bryr seg om meg på en eller annen måte. Men det er ikke så lett alltid å være positiv når jeg føler meg usikker på om han er interessert nok. 

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett hans reaksjon hvis du hadde en eks som du verdsatte som nr 1 resten av livet.

Skjønner at det ikke er lett å bare droppe han og gå videre, men til slutt ender du nok opp med det, om du gjør det nå eller seinere er jo opp til deg.

Lenke til kommentar

Skulle likt å sett hans reaksjon hvis du hadde en eks som du verdsatte som nr 1 resten av livet.

Skjønner at det ikke er lett å bare droppe han og gå videre, men til slutt ender du nok opp med det, om du gjør det nå eller seinere er jo opp til deg.

Jeg forstår det ikke helt, men fyren virker så merkelig ut i oppførselen... Han virker mer og mer deprimerende ut i oppførsel... Veldig rar. Han vil ikke miste meg, men han virker ikke noe happy ut, og virker bare trist ut. Det er en rar situasjon... 

Lenke til kommentar

Kan jo være at han har psykiske problemer av en eller annen art. Det kan virke sånn. 

Lenke til kommentar

Hva kommer du til å gjøre ?

Jeg forsøkte å skrive til han om at jeg føler at han er uinteressert i meg. Jeg får se hva han svarer nå. Men jeg er kjempelei meg for at han oppfører seg slik han gjør. Det trykker meg ned at han ikke viser meg interesse. Men han må jo få føle det han vil, men det er vel naturlig at det er sårt når jeg har vært med han i nesten 1 år. Jeg har nesten lyst å bare slette han av facebook og stikke av fra hele situasjonen, for jeg er så redd den vonde følelsen hvis det er av uinteresse. 

Forstår du følelsen?

Lenke til kommentar

"Han sa at ingen dame i livet hans kan ta hennes plass"

dummeste jeg har hørt. Dette sier han kun fordi han ikke er redd for å miste deg. Tro meg, jeg ville aldri sagt dette til noen jeg var glad i og som jeg ikke ville såre.... han er likegyldig, han bryr seg ikke så veldig mye om deg...sorry men sånn er det bare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...