Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gjøre det slutt med samboer, hun har en mnd oppsigelse. Hvordan skal jeg greie dette?

Anbefalte innlegg

Hei, etter mye tenking har jeg kommet frem til at jeg skal gjøre det slutt med samboeren min, nå til uka. Hun bor i min leilighet og vi har oppsigelsesfrist på en mnd. Hun har gjort det klinkende klart tidligere når det neste har gått til helvette, at hun nekter å flytte hjem til foreldrene. Jeg må altså vente til hun finner seg en leilighet her i hovedstaden, som kan ta litt tid. Hvordan skal jeg overleve dette? Har foreløpig ikke noe sommerjobb, så blir gående rundt hjemme med hun. 

Anonymous poster hash: 53a39...b7c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått riktig:

Dere må si opp leia.

Etter den er sagt opp må du bo med henne i 1 mnd til dere må flytte ut.

I denne perioden før dere må begge flytte ut vil ikke hun flytte hjem til foreldrene sine. 

Kan ikke du bare flytte ut på dagen? du må jo ikke bli boende der i oppsigelsestiden selv om hun vil det?

Det er ikke noe "min" leilighet hvis du leier... hvis du står på leiekontrakten og hun bor hos deg og bidrar økonomisk for å kunne gjøre det så per def: "framleier" du til henne... og da har hun rettigheter i forbindelse med denne "framleien".... så kaste henne ut er vanskelig. 

Forklar bedre i første post

Hva gjør du?: "Det er slutt" med påfølgende etterspill.... blir ikke noe gøy eller behagelig uansett hvordan du gjennomfører dette. 

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det står da klart at det er hans leilighet. Han skal ikke flytte. Men dama.

Det står da klart at "vi har oppsigelsesfrist på en mnd"

Noe som IMPLISERER at han ikke har en dritt

Les gjennom innlegget på nytt så skjønner du kansje bedre? TS har også bekreftet..

Lenke til kommentar

Det står da klart at det er hans leilighet. Han skal ikke flytte. Men dama.

Det står da klart at "vi har oppsigelsesfrist på en mnd"

Noe som IMPLISERER at han ikke har en dritt

Les gjennom innlegget på nytt så skjønner du kansje bedre? TS har også bekreftet..

Så lenge det er oppsigelsestid på 1 måned om dem leier sammen eller hun leier av han så forandrer det ingenting, hun får bo der i 1 måned.... ingenting ts kan gjøre med det. En risiko han tok da han godtok leiekontrakten. 

hvis hun har bodd der i mer enn 2 år eier hun vel pr def en del av leiligheten nå. eller kanskje det å ha en definert leiekontrakt har forhindret dette... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Ja, du har mange juridiske rettigheter. Vis du følger disse, noe menn ofte gjør så er det hun som skal ut, det er enkelt og greit, og følelses løst.

Men get real, vi snakker om følelser her. Gjør det du føler for er mest riktig, ja det kommer til å være et rent følelses helvette uten like. Men det er kanskje noe du kommer til å takke degselv for senere. Fordi du ikke var så følelsesløs og viste empati over hennes situasjon, selv om det var slutt mellom dere.

Jeg er nå fortsatt takknemlig for at jeg var åpen for min x'n min sine meninger (selv om det ikke altid ble forstått sånn) når jeg satt i en ganske lik situasjon tidligere. Jeg leide leilighet av foreldrene mine, og hadde min x boende hos meg. Jeg stilte meg åpen til å flytte hjem, sove på soffaen, og alt annet som kom opp av løsninger. Det endte med at hun morsomt nok flyttet hjem til mine foreldre de 2 månedene. Og det funket både bra for meg som trengte å være alene, og for x'n min som trengte noen andre enn meg og forholde seg til og diskutere med. Siden hun hadde et godt forhold til familien min så gikk det veldig bra. Jeg ser fortsatt at hun er av og til å trener med mutter osv, selv om jeg og x'n min ikke prater sammen. Jeg syns at det er helt greit :) Jeg er veldig glad over hvordan det har blitt, selv om jeg har fått et litt rart forhold til henne. Så har ikke det gått utover de andre forholdene hun har skapt mens vi har vært sammen! :)

Ja, jeg glemte siden jeg skulle være så åpen for løsninger, krevde jeg at hun skulle være like snill tilbake, og det ble vi enige om. Ellers kom det bare å bli faenskap hele greia. Så jeg var ikke bare snill >: )

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Hvis man er voksne mennesker, så går dette helt fint. Problemene oppstår når man begynner å oppføre seg som unger, som ikke er helt uvanlig. Jeg gjorde det slutt med eksen min og bodde med henne fra august til desember. Det var ikke ideelt, og hun var ikke den mest voksne dama, men det gikk på et vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...