Vargtass Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei, er helt n00b på video. Har følgende: Sony Hi8 (analogt, TR840), og en masse freie-minner som burde vært lagt på DVD. Har forsøkt Pinnacle Linx USB, det fungerer, men alfor dårlig kvalitet (320 x 252?) I manualen til grafikkortet (Geforce 4 Ti 4200) står det at kortet kan fange video opp til 720 x 576 (DVD?). Kobler alt opp som det står, innstallerer alle drivere (WDM) o.s.v, men nix bilde; har forsøkt 4-5 capture-løsninger ( Pinnacle 8, NeroVisosn, Viritualdub m.fl.) Hva er det som er feil? Har jeg misforstått opplegget, kan jeg i det hele tatt bruke grafikkortet til denne jobben? Takknemlig for svar, Hilsen frustrert.. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 prøvde det samme som deg, og fikk det forsåvidt til, men bildet ble såpass dårlig at jeg ikke tok meg bryet å gjøre noe mer...dessuten må du synce lyden med videoen manuelt... har du et dv-kamera(eller kan låne av en venn) som har analog inngang og du har firewire-inngang på pc'en ordner det seg og ganske greit...de fleste nye kameraer har analog-in Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Hei, takk for svar Trodde kvaliteten skulle bli bra.. Gainward hevder det kan fange video i 720 x 576 format.. Men får forsatt ikke noe signal fra kameraet; har prøvd med WDM drivere fra versjon 1.08 til den siste; 2.16. Nix respons. Pinnacle Studio finner kilden (WDM Universal Driver), men får feilmelding når jeg forsøker å fange video; "Capture Error". Viritual VCR gir ikke feilmelding, men filen som lages har ikke noe innhold (sort). Tror jeg satster på å låne en DV-kamera med Analog-ut-funksjon.. mvh roger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå