Gå til innhold

NVIDIA Grafikkdrivere?


Anbefalte innlegg

Jeg la ut et problem her for lenge siden angående problemer med grafikkdrivere fra NVIDIA. Les tråden her om det er til hjelp https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1622647&hl=

 

Har siden den gang ikke oppdatert grafikkdrivere ettersom jeg fikk beskjed da at det var noen av de eldre driverene (på den tiden) som var bedre optimalisert, og mer stabil. Hvordan er situasjonen nå? Har et Nvidia GTX 550 Ti kort, begynner å bli litt gammelt. Sliter fortsatt i dag med at drivere innimellom ikke fungerer så godt.

 

Er det nye og bedre oppdateringer som vil funke godt med dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe spesifikt om beste driver for ditt Gainward-kort, men å installere nVidia GeForce Experience er nok ikke dumt.

Dette programmet holder kortet oppdatert på driverfronten. Men det lønner seg nok å velge "clean install" når skjermkortdriveren skal installeres. Da får du ihvertfall fjernet gammelt rusk og rask.

 

Du sier ikke hvor store ytelsesforskjeller forskjellige drivere forårsaker. 

Kortet ditt er jo som kjent ikke siste skrik, men hvis det bare er noen få poeng forskjell i benchmarks som får deg til å stusse, ville jeg ikke tatt det ille opp.

Hvis du derimot har originaldriveren tilgjengelig (medfølgende CD, eller fra hjemmesiden til produsenten), er jo det også en mulighet. Disse skal i utgangspunktet fungere optimalt fra produsent (så lang som mulig på produksjonstidspunkt).

 

Et 550 kort tilsvarer røflig et 640 eller 730 kort. Siden du har et Ti kan en vel si at du har noe som tilsvarer et "735". Ikke akkurat et råskinn gamermessig.

 

Kortet ditt støtter DX 11.2 og OpenGL 4.3. Har du sjekket om programmene som anvendes når problemer oppstår, støtter dette?

 

Kortet skal støtte 352.86 driveren iflg http://www.gainward.com/main/download.php?vgapro=482&lang=en

Lenke til kommentar

Kan ikke si noe spesifikt om beste driver for ditt Gainward-kort, men å installere nVidia GeForce Experience er nok ikke dumt.

Dette programmet holder kortet oppdatert på driverfronten. Men det lønner seg nok å velge "clean install" når skjermkortdriveren skal installeres. Da får du ihvertfall fjernet gammelt rusk og rask.

 

Du sier ikke hvor store ytelsesforskjeller forskjellige drivere forårsaker. 

Kortet ditt er jo som kjent ikke siste skrik, men hvis det bare er noen få poeng forskjell i benchmarks som får deg til å stusse, ville jeg ikke tatt det ille opp.

Hvis du derimot har originaldriveren tilgjengelig (medfølgende CD, eller fra hjemmesiden til produsenten), er jo det også en mulighet. Disse skal i utgangspunktet fungere optimalt fra produsent (så lang som mulig på produksjonstidspunkt).

 

Et 550 kort tilsvarer røflig et 640 eller 730 kort. Siden du har et Ti kan en vel si at du har noe som tilsvarer et "735". Ikke akkurat et råskinn gamermessig.

 

Kortet ditt støtter DX 11.2 og OpenGL 4.3. Har du sjekket om programmene som anvendes når problemer oppstår, støtter dette?

 

Kortet skal støtte 352.86 driveren iflg http://www.gainward.com/main/download.php?vgapro=482&lang=en

 

Jeg har innstallert Nvidia GeForce Experience, og jeg får opp meldinger innimellom som forteller meg at det er nye oppdateringer tilgjengelig. Om du leser i tråden jeg ga link til, så lastet jeg ned drivere  (nyere drivere) enn det jeg hadde, og dette skapte problemer hvor skjermdriveren fungerte veldig dårlig. Da fikk jeg som svar at noen av de litt eldre driverene fungerer bedre på 5- og 6-serien fra Nvidia GTX kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...