M.B.2 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Hei alle! Hva heter den delen på bildene som dere ser er knekket? Bildene er tatt fra bakre del på venstre bakhjul, og på skrått innover mot midten av bilen, og fremover. Takk for alle svar Endret 28. mai 2015 av magn_birk Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Dæven, der var det ikke mye metall igjen... Lenke til kommentar
M.B.2 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel? Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen? Lenke til kommentar
M.B.2 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Dæven, der var det ikke mye metall igjen... Haha, den er knekt. Kjennes ut som bilen skal sladde hver gang jeg tar inn/ut clutchen. Ser på det som massasje Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel? Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen? Litt vanskelig å si ut fra bilder. Det går selvfølgelig an å rekonstruere den med rørbiter, platebiter, et MIG-apparat og en masse bannskap, men jeg mistenker at den mest realistiske løsningen her vil være å bytte hele traversen ja. Den ser ganske ille ut og det kan være andre svake punkter vi ikke ser. En byttedel kan du inspisere i løsvekt og fylle masse guffe i for å redusere faren for reprise. Endret 28. mai 2015 av Leo_ Lenke til kommentar
M.B.2 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Det der er traversen, forbindelsen mellom indre ender av bærearmene og chassis. Er ikke en Hyundai vel? Nesten, en corolla 1998, 4WD, 1,8. Nesten gjennomrusta og knekt på høyresiden også, men løsningen for begge sider er å bytte hele traversen? Litt vanskelig å si ut fra bilder. Det går selvfølgelig an å rekonstruere den med rørbiter, platebiter, et MIG-apparat og en masse bannskap, men jeg mistenker at den mest realistiske løsningen her vil være å bytte hele traversen ja. Den ser ganske ille ut og det kan være andre svake punkter vi ikke ser. En byttedel kan du inspisere i løsvekt og fylle masse guffe i for å redusere faren for reprise. Setter pris på svarene dine Leo..... Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi. Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer? Endret 28. mai 2015 av magn_birk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Noen tips? http://www.finn.no/finn/car/used/browse1 Med så mye rust på et sted på en såpass gammel bil, så er det sikkert noe mer andre steder... Endret 28. mai 2015 av Mr D Lenke til kommentar
M.B.2 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Noen tips? http://www.finn.no/finn/car/used/browse1 Med så mye rust på et sted på en såpass gammel bil, så er det sikkert noe mer andre steder... Nei den er grei ellers i følge mekaniker som kikket under bilen tidligere i vår. Kun traversen han påpekte Endret 28. mai 2015 av magn_birk Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Setter pris på svarene dine Leo..... Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi. Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer? 6 for en ny eller brukt? Problemet med en brukt travers er at den kan være svekket allerede, men det kan også by på problemer å få løsnet bærearmer/foringer osv. Jeg vet at det finnes en del biler fra slutten av 90-tallet/begynnelsen 20 som hadde kvalitetsproblemer med traversen bak. Det positive med det er at det kan finnes nye deler, som igjen ofte er MYE greiere å jobbe med enn noe gammelt halvrusta greier. Det kan godt hende du får tak i en brukt travers, men det kan koste deg en del både for delen og i arbeid, så om du har tilgang på en ny travers til 6k er det verd å vurdere. Noen ganger må man bare innse at en gammel bil koster penger å ha, dog ikke så mye som å kjøpe en ny. 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Og hvis bilen ellers er bra, så er det som Leo sier, kanskje vært å koste på den litt.. Da vet du jo hva du har, i stedet for å kjøpe en ny bil til 20-30k som kanskje kan være i dårligere stand på andre punkter enn bare litt rust i noe du ganske enkelt kan skifte ut 1 Lenke til kommentar
M.B.2 Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Setter pris på svarene dine Leo..... Er vanskelig å få tak i traversen både hos nbfbildeler.no og nettet ellers. Et lokalt verksted hadde en til 6 laken, men det er altfor mye i forhold til bilens verdi. Noen tips? Noen spesifikke utenlandske sider? Spesifikke forumer? 6 for en ny eller brukt? Problemet med en brukt travers er at den kan være svekket allerede, men det kan også by på problemer å få løsnet bærearmer/foringer osv. Jeg vet at det finnes en del biler fra slutten av 90-tallet/begynnelsen 20 som hadde kvalitetsproblemer med traversen bak. Det positive med det er at det kan finnes nye deler, som igjen ofte er MYE greiere å jobbe med enn noe gammelt halvrusta greier. Det kan godt hende du får tak i en brukt travers, men det kan koste deg en del både for delen og i arbeid, så om du har tilgang på en ny travers til 6k er det verd å vurdere. Noen ganger må man bare innse at en gammel bil koster penger å ha, dog ikke så mye som å kjøpe en ny. 6 for en ny 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Bare å få pruta litt da, så kommer du nok bra ut 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå