anonym1224 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Hei! Skal ha "prøvemuntlig" i morgen, og temaet jeg fikk er Østfoldbadet. Noen tips til hva jeg kan ha som fortelling? Stikkord jeg fikk:-Billettpriser, prosent (priser), gjennomsnitt, besøkstall fra år til år (opp/ned)-Areal, volum (sirkel, rektangel), måleenhetsomgjøringer, høyde/dybde-Vei/fart/tid-4 regnearter- handle mat/drikke, antall personer-Diagonalen i bassenget-Kombinatorikk (badetøy, menyer, svømmebaner)-Sannsynlighet Endret 28. mai 2015 av anonym1224 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ja, der har du jo fått masse stikkord til hjelp og burde jo bare jobbe videre fra de. Lenke til kommentar
anonym1224 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Ja, der har du jo fått masse stikkord til hjelp og burde jo bare jobbe videre fra de. Ja det skjønner jeg, men sliter med å lage en historie... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Arne gikk i badeland. Det kostet 100 kr for voksen og 50 for barn. Arne dro med kona si og tre barn. Det kostet XXX kroner. Arne fant ut at han fikk 20% rabatt. Da kostet det XXX. Arne liker bassenger, han målte det største bassenget til å være 40x15 meter. Han får vite at det tar 250.000L vann, og da er det XXX meter dypt. Han bestemmer seg for å ta sklia. Den er 120 meter lang, og han fullfører den på 30 sekunder, da har han hatt en fart på XXX km/t. Midt på dagen handler Arne lunsj til familien. De tar XXX burgere til XXX kroner og XXX pølser til XXX kroner. Servitøren gjør en feil og tar XXX kroner. Arne mener han egentlig skulle betalt XXX kroner. Servitøren dobbeltsjekker og finner ut Arne har rett. I bassenget teller Arne at det er 100 gutter og 110 jenter. Jentene kan ha enten bikini eller badedrakt. XXX har bikini og XXX har badedrakt. Han finner ut at det er XXX sannsynlighet for at 1 tilfeldig person går med badedrakt. Arne drar hjem. Han har vært i badeland i 5 timer og 30 minutter. Det tilsvarer XXX sekunder. På vei hjem bruker Arne 50 minutter. Han finner ut at det er 70km hjem og han har da kjørt i XXX km/t. Osv osv. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ja, der har du jo fått masse stikkord til hjelp og burde jo bare jobbe videre fra de. Ja det skjønner jeg, men sliter med å lage en historie... 1) Du og dine venner skal bade på svømmehallen. Din nærmeste venn Ali ønsker å dra til svømmehallen oftere, derfor lurer han på hvilke betalingsmåte skal benytte seg av. Betalingsmåtene finner du på selv... 2) Du, Ali og Hong skal ha konkurranse om hvem som svømmer raskt målt i km/t. Banen er 200m i lengde får dere opplyst. Ali svømte på X sekunder, mens Hong vet at han hadde en fart på 3,56 m/s. Du svømte på 8,72minutter viser din klokke. Hvem svømte raskest? 3) John lurer på hvor mange liter vann det er i bassenget når du får opplyst følgende opplysninger: - Radiusen er: ... - Omkretsen er ... - Bassenget kan deles opp i en sirkel og en firkant. 4) Dere er sulten har X antall kroner, men ønsker å spise mest mulig forskjellig mat på kiosken etter svømmetur. Hvilke alternativer lønner det seg? Bør vær rett bestilles enkeltvis eller bør det være meny? Jeg håper du har fått noen idéer nå. Lenke til kommentar
NU`er Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Det kan også være en mulighet å få med ligningssett. To voksne og et barn koster xxx kroner. En voksen og tre barn koster yyy kroner. Hva er prisen for vokdenbilletter og for barn? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå