yngvedh Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Bare lurer på om det eksisterer hovedkort til athlon som støtter både DDR ram OG Mer enn ên prosessor? Fant ut jeg hadde J3%¤#&ig lyst på... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Tyan Thunder K7 og Tyan Tiger K7 støtter begge to prosessorer og DDR....:smile: Lenke til kommentar
yngvedh Skrevet 22. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2001 Støtter det kun Athlon MP, eller kan den ta vanlig Athlon også? Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Har dette kortet selv, det støtter alle athlon, MEN ytelsen med 2x 1,4ghz vanlig athlon er ikke vesentlig bedre enn med 1 cpu, venter derimot på MP eller evt XP med støtte for smp Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Hmm.. Jeg skal også kjøpe meg dual Athlon 1.4GHz og HK som støtter DDR. Kan du forklare helt klart hva du mente med "...ytelsen er ikke noe bedre enn med 1 cpu..." Å hva i alle dager er MP? Sikkert jeg som ikke kommer på hva det er i farta, men fortell det alikevel plz :smile: Er Tylan K7 noe bra kort for overklokking og er det stabilt? Eller bør jeg vente til Abit og/eller Asus kommer med sine kort... Lenke til kommentar
klure Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 hehe. Hallo Bjørnis.. En MP er en annen utgave av XP'n til AMD. Husker ikke om den var bedre eller dårligere. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Forskjellen på XP og MP er at XP ikke er SMP kapabel (ikke de nyere i alle fall), t-bird burde funke bra. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Etter hva jeg mener å huske å ha lest på et eller annet AMD forum så fungerer SMP med XP-prosessorer også, det er bare ikke 'offisiell' støtte for dette, og det er muligens heller ikke like så bra som med MP-utgaven. Dessuten er vel MP unlocked fra fabrikken...? Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 SMP var kun på de første batchene av XP CPU, hvis du for ex. kjøper deg to XP og HK ditt ikke starter med disse(noe som kan skje) så har du gjort en brøler. XP er ikke garantert i dual systemer. Det med at ytelsen på den gamle athlon 1,4 var lik med 2 og 1 cpu skyldes jo at disse ikke har SMP(smart multi pros..) Har nå 2X XP1700+ og ligger på 130 i CPUMARK noe som er ca. 20 over en P4 1,7ghz Når alt kommer til alt bør du kjøpe MP cpu, hvis ikke kan du sitte med 2 CPU'r som butikken du kjøpte det av ikke vil ta tilbake og du må kjøpe to nye likevel for å få HK opp å gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå