maestr0 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hva er det desidert BESTE PC3200 (400MHz) DDR-minnet som er å få tak i? Da tenker jeg på overklokkingsegenskaper, stabilitet og hastighet. + kan noen gi meg en enkel forklaring på CAS-innstillingene? X-X-X-X: Hva betyr hver verdi? Er ikke sikker på alle... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Dette er enkelt å svare på: Corsair Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Jaha, og de er overklokkingsvillige ? Baserer du på egen erfaring, eller viser du til tester ol. ? Ser de er dyrere enn andre som f.eks. GeiL, så det stemmer vel. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men i de fleste tråder jeg har sett har TwinMOS PC3200 Winbond blitt anbefalt. Jeg har sett flere som skriver at det er kvalitets minne som ofte kan kjøres en god del høyere enn oppgitt (400MHz+). Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jaha, og de er overklokkingsvillige ? Baserer du på egen erfaring, eller viser du til tester ol. ? Ser de er dyrere enn andre som f.eks. GeiL, så det stemmer vel. Både og. Lenke til kommentar
Leshrac Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 sier OCZ jeg, sinnsykt raskt minne med lav CAS Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Kjøp deg en 512mb OCZ PC3200 400mhzbrikke,det har jeg gjort og er meeeget fornøyd. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 sier OCZ jeg, sinnsykt raskt minne med lav CAS Det er jo også det dyreste du kan få, for fyrt spør du meg.. Skal du ha et bra PC3200 minne ville jeg valgt twinMOS med winbond, det funker veldig bra, kjører d selv som du ser i sigg.. ergo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ergo: multiplier*FSB på systemet ditt? Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ergo: multiplier*FSB på systemet ditt? Jeg kjører 243*14 prime-stabil i 24timer, altså fjellstabilt. Har klart å klokke til 260*14 men det var jo ikke stabilt, det var bare for å se hvor langt jeg kunne komme mvh ergo Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Ergo: multiplier*FSB på systemet ditt? Skal ha meg et Abit NF7-S 2.0, så har jeg bare standard PC2700 (333MHz) minne. Lenke til kommentar
Funkcikle Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Til et Amdsystem er http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl å anbefale Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ergo: multiplier*FSB på systemet ditt? Skal ha meg et Abit NF7-S 2.0, så har jeg bare standard PC2700 (333MHz) minne. Da må du kjøpe PC3200, mer enn det er ikke helt unødvendig.. kjøp twinMOS som sagt, billig og meget bra! ergo Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ' date='07/11/2003 : 23:43'] Ergo: multiplier*FSB på systemet ditt? Skal ha meg et Abit NF7-S 2.0, så har jeg bare standard PC2700 (333MHz) minne. Da må du kjøpe PC3200, mer enn det er ikke helt unødvendig.. kjøp twinMOS som sagt, billig og meget bra! ergo Han spurt om det beste. TwinMos er ikke det beste. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Ser ut som Corsair vinner denne "diskusjonen". Blir vel det jeg tar sikte på da. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Før man anbefaler all verdens eksklusive minne merker, så bør man i alle tilfeller finne ut om det funker bra i lag med hovedkortet man har. Oppskriften til det er som regel å oppsøke HK produsentens forum sider, og lete etter innrapporterte bugs med spesielle typer minne. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Joda, men Corsair TWINX512-3200LL er hovedsaklig testet med Abit NF7 2.0 som jeg skal anskaffe. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 For all del, ikke ta alt som står på dette forum som god fisk. Noen sier med fanatisk overbeviselse at TwinMos m/Winbond er gode saker. Joda.. De fleste BH-5 brikkene klokker fantastisk. Men CH-5 brikkene klokker så som så. Når det gjelder vanilla flavor TwinMos klokker de med TwinMos brikker faktisk ganske ok. Men TwinMos selger også pc3200 brikker med PSC brikker. Webshoppene er alt for dårlige til å oppgi hvilke brikker det er på RAM'en. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ser ut som Corsair vinner denne "diskusjonen". Blir vel det jeg tar sikte på da. Det jeg har hørt er at disse brikkene er lite overklokkingsvenlige, men det kan være feil Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Få tak i et par BH-5-brikker, beste klokkerne som finnes. Av brikkene Snekker'n testet mente han OCZ var de beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå