Gjest Bruker-292501 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Det er noen som påstår at ps vita er bedre og at 3ds er utdatert, hva syns du? Svarer et innlegg her siden det blir off topic i den andre tråden Wind Waker ser ut som en veldig utdatert spill. Det er lett og se http://www.independent.co.uk/incoming/article8878763.ece/binary/original/Legend_of_Zelda__Wind_Waker_HD_13757578468364.jpg http://promo.na.leagueoflegends.com/assets/summoners-rift/img/ss_jungle_3.jpg League of Legends er lagd for å kunne kjøre på selv de svakeste maskiner, og enhver maskin kjøpt i dag kan kjøre det på høy framerate. Bare se på ting som steinene. Det er jo bare firkanter. For oss som er vant med PC spill, ser dette absolutt utdatert ut. Det at 3DS selger mye og har gode spill er irrelevant. Grunnen til at 3DS er forferdelig er dette: CPU fra 2005 (!) : http://en.wikipedia.org/wiki/ARM11 WiFi standarden den bruker kom i produkter fra og med 1999 (!): http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11b-1999 GPU (2005/2006) (!): http://en.wikipedia.org/wiki/PICA200 CPU bruker 45 nm, og GPU bruker 65 nm. Som er forferdelig utdatert. Skjermen er jo latterlig lavoppløst, og er av typen TN Batteriet er på 1750 mAh, med en vekt på 230 gram. Hadde de byttet ut og brukt en ny CPU, og en ny GPU, sammen med en langt mer energieffektiv skjerm hadde det nok økt batteritiden fra 3 til 6 timer alene. 1750 mAh batteri på 230 gram er og helt hårreisende. Mobiler har 3000 mah på 140 gram. Spaker og knapper veier ikke så mye. Pennen er og forferdelig sammenlignet med S Pen f.eks. Alt i alt så kjøper du en maskin som har HW som passet inn i et nytt produkt for 10 år siden. Det gjør at det bruker unødvendig mye strøm i tillegg til å være svakt. Hvis de skal lage noe svakt, hvertfall putt inn noe nytt slik at du får god batteritid. Slik som det er nå er den hverken kraftig eller har bra batteritid. Batteriet er og helt usannsynlig lite. Det er utrolig at de ikke har et større når den veier såpass mye! Når Nintendo oppdaterer så gjør de små oppdateringer, men de ligger fortsatt 10 år bak nåtiden. Den er objektivt utdatert. det er ingenting å si på det. Nintendo selger deg gamle deler som er blitt svært billige å produsere for å tjene mest mulig. Forbrukere fortsetter å kjøpe det, og Nintendo sitter der og smiler. Samtidig er Sony sin gamle vita langt bedre enn noen Nintendo håndholdt kommer til å være i minst 5 år fremover. Lett å se! Nå må du rett og slett tulle man, man ser jo på bildet at det spillet ser ganske imponerendes ut og fantastisk bra. Og det du sier om 3ds er bare bullshit og at vita er bedre enn noen handhåldt nintendo konsoll, seriøst? Ps vita er noe dritt med bare dritt spill, det når ikke knærna engang til 3ds......... Men alt dette har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema så hvorfor i all verden bringte du inn zelda og 3ds i dette? Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Jeg synest ps vita er vond å spille på, har lite gode spill. 3DS er en helt grei maskin, utdatert men har noen gode spill.. Igjen, den er helt ok å holde, men ikke i lengden. Det blir med at jeg ikke spiller på håndholdte maskiner lenger. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Argumentet er at 3DS har 10 år gammel hardware, som bruker mye strøm og et lite batteri. Hadde dette vært nytt hadde 3DS hatt bedre batteritid og kunne lett vært sterkere. Motargumentet er at det over er tull siden spillet ser bra ut og at Vita er dritt med bare drittspill. Altså hvis du vil bli tatt seriøst så må du komme med noe mer enn det der. 2 Lenke til kommentar
1969 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Det er noen som påstår at ps vita er bedre og at 3ds er utdatert, hva syns du? Svarer et innlegg her siden det blir off topic i den andre tråden Lett å se! Nå må du rett og slett tulle man, man ser jo på bildet at det spillet ser ganske imponerendes ut og fantastisk bra. Og det du sier om 3ds er bare bullshit og at vita er bedre enn noen handhåldt nintendo konsoll, seriøst? Ps vita er noe dritt med bare dritt spill, det når ikke knærna engang til 3ds......... Men alt dette har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema så hvorfor i all verden bringte du inn zelda og 3ds i dette? Slutt å post slike useriøse kommentarer, har du ikke noe å si til trådens tema så la være å kommenter, pronto. Hva er det som er så seriøst med dine kommentarer da ? Hvilken diskusjon er det du ønsker når du selv bastant utbasunerer 'PS vita er noe dritt med bare dritt spill' ? 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ok unnskyld at jeg ble så sint, men jeg blir sint generelt på alt dette når noen trekker fram wind waker hd og sier det er utdatert, liksom WHAT? Wind waker hd er noe av det vakreste jeg har sett av animasjonsspill noensinne! Og ps vita har som hva jeg har sett og lest 1 interessert spill jeg kunne tenkt å spille (Uncharted golde abyss) Og final fantasy type 0 men den er bare på japansk og har kommet til ps4 uansett med mye bedre grafikk Men jeg vil veldig gjerne høre hvorfor folk syns ps vita er bedre enn 3ds og motsatt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Det er noen som påstår at ps vita er bedre og at 3ds er utdatert, hva syns du? Svarer et innlegg her siden det blir off topic i den andre tråden Lett å se! Nå må du rett og slett tulle man, man ser jo på bildet at det spillet ser ganske imponerendes ut og fantastisk bra. Og det du sier om 3ds er bare bullshit og at vita er bedre enn noen handhåldt nintendo konsoll, seriøst? Ps vita er noe dritt med bare dritt spill, det når ikke knærna engang til 3ds......... Men alt dette har fortsatt ingenting å gjøre med trådens tema så hvorfor i all verden bringte du inn zelda og 3ds i dette? Slutt å post slike useriøse kommentarer, har du ikke noe å si til trådens tema så la være å kommenter, pronto. Hva er det som er så seriøst med dine kommentarer da ? Hvilken diskusjon er det du ønsker når du selv bastant utbasunerer 'PS vita er noe dritt med bare dritt spill' ? Jeg prøvde å forsvare 3ds Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Poenget mitt var aldri at PS Vita er bedre enn 3DS som kjøp av håndholdt. Poenget mitt var at 3DS kunne vært utrolig mye bedre HW messig. Det å bringe inn spill her er jo off-topic. Dette er sett fra et HW perspektiv, og fra det perspektivet er ikke 3DS en maskin å være stolt over i 2015. Jeg synes det er ok at den er svak og at spill ikke er så fantastiske. Det er jo tross alt en håndholdt maskin. Likevel forventer jeg da god batteritid, det oppnår den ikke, fordi den inneholder deler som sluker mye mer strøm enn en nyere, like kraftig/svak modell hadde gjort. Virker ellers som om Nintendo og kjøper stort sett bare fra Japanske produsenter, altså ikke med tanke om å få det beste, de kjøper subjektivt etter hvem de selv har mest lyst til å kjøpe fra. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hjelper ikke at Vita er teknisk overlegen når den har floppa så massivt som den har. Heldigvis rakk det å komme ut endel bra spill til den, men Uncharted Golden Abyss er ikke blant de beste. I tillegg finnes de fleste til ps3 også. Problemet med Vita(et av de uansett) er at den har mange funksjoner som nesten ingen av de bedre spillene benytter seg av, med noen hederlige unntak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå