Gå til innhold

Sony Xperia V: Kommer ikke forbi PIN-kodeskjermen, men kan ta imot telefoner og bruke kamera.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da jeg våkna i dag morges sto telefonen min og venta på PIN-kode (den var påslått og på lading da jeg la meg). Jeg slo inn PIN-koden, den jobba ei stund med meldingen "Låser opp simkort", og gikk så på nytt til PIN-kodeskjermen. Da jeg slo PIN-koden igjen fikk jeg beskjed om feil pin. Jeg har dobbelt- og trippelsjekket at PIN-koden jeg bruker er riktig, den fungerte seinest for et par dager siden.

Nå er telefonen påslått, og viser PIN-kodeskjermen, den får inn meldinger, som vises på statuslinja øverst på skjermen, men jeg kan ikke åpne dem på noen måte. Jeg kan ikke gjøre noe på skjermen utenom følgende:

- Taste PIN-kode (med beskjed om at PIN-koden er feil)

-  Bruke en slags glidende snarveimeny litt oppe på skjermen og åpne kameraet fra denne. Jeg kan ta et bilde med kameraet, men prøver jeg å åpne bildet ved å trykke på det lille bildet som dukker opp nederst ti høyre når jeg tar bilde, så går telefonen tilbake til PIN-kodeskjerm.

- Ta telefonen når det ringer inn. Da bytter skjermen til det den vanligvis gjør når det ringer inn, og jeg kan ta telefonen og snakke. Når jeg legger på går telefonen tilbake til PIN-skjerm.

MERK: Når jeg slår telefonen helt av, og på igjen, har den ikke dekning (rød X ved dekningsviseren) helt frem til jeg slår PIN-koden første gang, og får meldingen "låser opp pin". Når den så går til PIN-kodeskjerm igjen har jeg dekning, og kan ta imot telefonsamtaler, og meldinger, selv om jeg ikke får lest meldingene.

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gjenopprette med backup fra PC Companion, men når jeg prøver å koble telefonen til PC får jeg beskjed på PC'en om at den ikke får tilgang til telefonminnet, fordi jeg ikke har slått inn PIN ennå.

Virker helt merkelig... noen tips? Finnes det evt en måte å tilbakestille telefonen til fabrikkinnstillinger uten å faktisk kunne gjøre noe på skjermen til telefonen?

Endret av Mortonominus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...