Datasmurf Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Hei! Jeg trenger en ny laptop for lett gaming (WoW / WoT / modda Minecraft / EUIV) / Adobe Premiere CS6 / litt Flash / Maya / lydredigering etc (merk, lett amatør-opplegg, ikke noe heavy, profesjonelt opplegg). Jeg har 10.000 kr til rådighet, og jakter på noe med en i7-prosessor, 960M GTX, SSD + 1 TB lagring, minst 8 GB RAM, og 15". Ikke noe Apple-ræl, eller crap fra HP / Dell / andre med forferdelig kundeservice, eller shabby ræl fra Toshiba / Compaq / Packard Bell / Fujitsu-Siemens / andre som er troende til å la maskinene sine bli solgt på Prix og Lidl. Hva er valgene mine? Så langt har jeg sett på denne fra Multicom, men jeg har hørt så mye forskjellig om dem, at jeg er usikker, selv om maskina ser brukbar ut, og oppfyller kravene mine. /sjur Endret 29. mai 2015 av Datasmurf Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvis det må være bærbar. Lenovo Y50-70 15.6" Full HD GeForce GTX960M 2GB,Core i7-4720HQ,8GB RAM,256 GB SSD,Windows 8.1 Angående harddisk er jo det bare å koble til med USB 3. Tror du nesten må kjøpe brukt hvis du skal ha 970m ASUS G751JT med nVidia GTX970m, 8gb ram, 128gb SSD og 1TB HDD Men denne er nok ganske stor for å være laptop. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Hmm, var vel 960M jeg tenkte på. Problemet med ekstern HDD, er at det er ekstra stæsj å bære med seg, samt at det tar opp en USB-port. Gidder ikke sitte med en USB-hub og ekstern-disk kun for å spille litt på en busstur e.l. heller. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 En bærbar PC er et kompromiss uansett. Du får plass til et par spill på en 256 GB SSD, og ellers finnes det 2,5" eksterne disker. Lenovo Y50-70 har to USB 3.0 porter. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 256GB SSD er nok til noen spill og litt filmer og musikk! Dokumenter og slikt legger du bare i Dropbox Multicom PCen er supre de, eneste leser at dem kan være litt bråkete når viftene går for fullt! Lenovo sies å ha dårlig skjerm. Så av Multicom og Lenovo så vil jeg anbefale Multicom! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 En bærbar PC er et kompromiss uansett. Du får plass til et par spill på en 256 GB SSD, og ellers finnes det 2,5" eksterne disker. Lenovo Y50-70 har to USB 3.0 porter. To porter er litt lite, er det ikke? Må jo koble til mus, fordi pekepinner og styrebrett er et helvete - både til gaming og redigering av film / bilder / det aller meste. Skal man game, kan det lønne seg med et tastatur. Ellers er det alltid noe man finner på å koble til. Minnepenn, for å sause over noe fra en eventuell ekstern HDD osv. 256 GB holder ikke til særlig mye for min del, men jeg har da også 11 TB på min stasjonære for øyeblikket. Og av de er vel 8 - 9 brukt. Dropbox bruker jeg ikke, kan ikke stole på at man har nett tilgjengelig til enhver tid, men jeg skyr jo ikke clouds, heller. Bruker Google (hvor jeg har mye mer plass), men selv det er bare for deling av bilder med familie / venner, samt noen jobbdokumenter. Tingen er at C fylles opp sabla fort, uansett hva man prøver å gjøre. AppData f.eks. Og Windows-mappa i seg selv tar jo fort en del GB. Så begynner man å installere programvare, og Adobe trekker sitt. Slenger jeg inn Maya i tillegg, så er det enda mer. Så har vi WoW på 30 GB, modifisert Minecraft på noen GB per pakke (jeg spiller på fire servere for tiden), osv osv. 256 GB holder sjelden i lengden. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 du kan få en pc med plass til ssd og hdd, men dette betyr en større laptop.. Denne har muligheten til det; http://www.prisjakt.no/product.php?p=2797768 er ikke gtx 970m da Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Gå for multicom maskinen da! Å det er jo bare å bytte ut HDD til en større HDD Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Evt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2900048(Asus 551JM) + http://www.prisjakt.no/product.php?p=2973975 (500Gb SSD). Bytte ut harddisken med en 500Gb SSD så har du brukbart med plass. Evt kan du kjøpe et eksternt disk kabinett i tillegg og bruke den orginale 1Tb disken til lagring utenom f.eks http://www.prisjakt.no/product.php?p=2241442 eller et tilsvarende. Dette kommer på under 10k samlet. GTX960M er samme brikke som GTX860M, kun klokket 68MHz høyere, dette utgjør kun 4-5% forskjell, siden du vurderer gtx960m kan du like gjerne se på gtx860m maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå