radig Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hei! Trenger noen råd om hva jeg kan foreta meg.. Barnet mitt står med "far ukjent" (ikke døm, du vet ikke hele historien)Spørsmålet mitt er, kan kjæresten min; som blir kalt pappa og som har vært tilstede siden fødselen som en far adoptere? Barnet er nå 3år.Hvordan foregår dette? Å få noe bekreftelse fra biologisk far er utelukket.Takk Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Ja, han kan det. Søk på stebarnsadopsjon, så finner du reglene på bufdir. (Er på mobilen nå og det er så knotete å linke.) Endret 28. mai 2015 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
radig Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Ja, han kan det. Søk på stebarnsadopsjon, så finner du reglene på bufdir. (Er på mobilen nå og det er så knotete å linke.) men er det "stebarnadopsjon" når far er ukjent? for det er jo ingen som kan "si ifra seg" noe rettigheter eller ansvar... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Fra bufdir:Du kan søke: Dersom du er gift eller samboer med barnets forelder.. Så ja, det er stebarnsadopsjon når far er ukjent. Det innebærer bare at det er en part mindre å høre med i prosessen. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Bare fordi du ikke vil si navnet til faren så betyr det ikke at han ikke eksisterer Så blir stebarnsadopsjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå