provolone Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hei Jeg og samboeren min tenkte vi skulle kjøpe oss ett nytt sted å bo snart. I den forbindelse tenkte vi å sjekke ut lån i andre banker for å få best mulig betingelser på dette. Vet ikke om det er relevant, men ihvertfall så har vi ca 1,5 mill i egenkapital og sånn ca normal inntekt. Noen anbefalinger og erfaringer å komme med folkens? Lenke til kommentar
radig Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Først og fremst... WOW! det var litt av en egenkapital har hørt at danske bank har lavest bindingsrente iallefall, på 2.5 på 5år og 2.3 på 3 år (mener jeg å huske)Vi holder på med renterunde nå, så følger tråden din! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Send en forespørsel til noen banker og hør hva de kan tilby. Avtal noen møter og snakk med dem. Noen banker kan også gjøre det på nett. Finn ut hvor mye dere har lyst til å låne, finn frem selvangivelser, lønnsslipper, utdrag fra sparekontoer og alt annet nødvendig. Kan også være greit å vise at dere har en ryddig og fin økonomi. Først og fremst bør du sjekke med fagforbund om de har noen gode avtaler. Du bør kunne forvente effektiv rente på rundt 2,6-2,75% dersom egenkapitalen er i orden, og resten av økonomien er ryddig Lenke til kommentar
provolone Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Tenkte å høre med noen banker, men da det er ett hav å velge i håpte jeg på å få noen tips med denne tråden. Binde renten kan nok være aktuelt for min del da jeg jobber i nordsjøen hvor arbeidsplasser forsvinner fortløpende for tiden. Hun har altids jobb. Kan godt høre med de, men mister jeg jobben melder jeg meg nok ut derfra etterhvert og. Hva betingelsne blir da vet jeg ikke. Takk for tips:) Lenke til kommentar
Trellkammer Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hvis dere er under 40 år har Storebrand boliglån til 2.5%(flytende): https://www.storebrand.no/privat/bank-og-lan/boliglan-blu40 Vurderer å bytte over fra DNB hvis de ikke følger opp BLU-rentene sine snart, begynner å bli et par uker siden Storebrand, Skandiabanken og BN Bank kuttet renten uten at noen av de større bankene har fulgt opp. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Danske Bank har gode rentevilkår etter hva jeg har fått med meg. Skandiabanken er ganske greie de også tror jeg. Gjensidige har 2,6% på flytende dersom du har fagforeningsavtale med dem. Lista du bør sjekke er Danske Bank, DNB, ulike Sparebank-avdelinger. Sikkert flere også. Her har de oversikt over rentenivå i en del banker. Dessverre snapper ikke den opp spesielle avtaler osv. https://www.finansportalen.no/Bank/Boligl%C3%A5n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå