Gjest member-296438 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 I don´t care.... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ja, han kan ikke bry seg mye om hvordan han tar seg ut, der han går i gul bukse... For det var det du mente, ikke sant? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Tror det heller er mangel på omtanke for sine medmennesker ,han "ser" ikke den andre der han er på vei inn i butikken. Godt obsrevert og fanget. Mvh Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Tror det heller er mangel på omtanke for sine medmennesker ,han "ser" ikke den andre der han er på vei inn i butikken. Godt obsrevert og fanget. Mvh Alec Det er bare tull og vas på meg Alec Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Takker for kommentarer:-) Her fikk bildet faktisk en innfallsvinkel jeg ikke tenkte på, så takk skal du ha Helene. Kanskje et godt eksempel på at et bilde kan leses på flere måter, selv om min intensjon var slik Alec påpeker. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Takker for kommentar Ragnar. Hadde det bare vært glidelåsen han slet med, så hadde det jo vært så som så... Denne karen prøvde febrilsk å holde henda i ro, slik at han kunne få tent røyken. Han hadde med andre ord den virkelig store skjelven...... Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Takker for kommentar Ragnar. Hadde det bare vært glidelåsen han slet med, så hadde det jo vært så som så... Denne karen prøvde febrilsk å holde henda i ro, slik at han kunne få tent røyken. Han hadde med andre ord den virkelig store skjelven...... Jeg kan bare snakke for meg selv, Pentaxen, men de gangene jeg har hatt en så kraftig dagen-derpå at jeg er skjelven, vil jeg ha minst mulig av andres "oppmerksomhet" ... Hva gjelder "I don´t care...." ... en folkesykdom, så er da ikke det et nytt fenomen. Historisk sett har det alltid vært noen som bryr seg, og noen som ikke bryr seg. Eller enda mer nyansert, noe vi alle skrur litt av og på etter dagsform og situasjoner. Satt litt på spissen, ingen går med permanent glorie eller djevelhorn. Endret 28. mai 2015 av 96abrevs Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Takker for kommentar Ragnar. Hadde det bare vært glidelåsen han slet med, så hadde det jo vært så som så... Denne karen prøvde febrilsk å holde henda i ro, slik at han kunne få tent røyken. Han hadde med andre ord den virkelig store skjelven...... Jeg kan bare snakke for meg selv, Pentaxen, men de gangene jeg har hatt en så kraftig dagen-derpå at jeg er skjelven, vil jeg ha minst mulig av andres "oppmerksomhet" ... Hva gjelder "I don´t care...." ... en folkesykdom, så er da ikke det et nytt fenomen. Historisk sett har det alltid vært noen som bryr seg, og noen som ikke bryr seg. Eller enda mer nyansert, noe vi alle skrur litt av og på etter dagsform og situasjoner. Satt litt på spissen, ingen går med permanent glorie eller djevelhorn. Takker for kommentar og innspill. Alltid interessant å høre andres synspunkter på det en gjør:-) Ser ditt poeng ang. oppmerksomhet "dagen derpå". Det som er poenget her, er at det er en av de mange dagene derpå, og som kommer på rekke og rad. Av åpenbare grunner, er personene "anonymisert", noe som er bevisst. Gatefoto handler ofte om å vise hvordan "verden" ser ut. Da blir det både gleder og sorger. Det er også en god måte og minne oss på at ikke alle har en hverdag som innebærer et hjem, familie, etc. og at ikke alle mestrer livet.... Denne karen er en av flere som sliter seg igjennom dagene, og som jeg vil påstå at mange, men ikke alle, lar gå for lut og kaldt vann. Jeg observere dette ofte på mine turer i byen, og det gjorde jeg også i dette tilfellet. Mistet tellingen på hvor mange som ikke ofret denne karen et blikk en gang. Er vel slik hvermansen distanserer seg.... Ble etterhvert plukket opp av en av sine "gatevenner". Et forsøk på og dokumentere en "sliter". Om jeg lykkes på en bra måte, kan selvfølgelig diskuteres. Hvor mange ganger har en ikke hørt at "har de stelt seg slik, så får de bare ha det så godt" Jeg har hørt dette flere ganger enn jeg liker. Jeg har selv relasjoner til både rusmisbrukere og psykisk syke. Det er en av grunnene til at jeg brenner for at de også skal ha et menneskeverd. Det har de IKKE blant mange, enten du liker det eller ikke. Er selvfølgelig klar over at der er nyanser i både dette og mye annet. I care..... Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Takker for kommentar Ragnar. Hadde det bare vært glidelåsen han slet med, så hadde det jo vært så som så... Denne karen prøvde febrilsk å holde henda i ro, slik at han kunne få tent røyken. Han hadde med andre ord den virkelig store skjelven......Jeg kan bare snakke for meg selv, Pentaxen, men de gangene jeg har hatt en så kraftig dagen-derpå at jeg er skjelven, vil jeg ha minst mulig av andres "oppmerksomhet" ... Hva gjelder "I don´t care...." ... en folkesykdom, så er da ikke det et nytt fenomen. Historisk sett har det alltid vært noen som bryr seg, og noen som ikke bryr seg. Eller enda mer nyansert, noe vi alle skrur litt av og på etter dagsform og situasjoner. Satt litt på spissen, ingen går med permanent glorie eller djevelhorn. Takker for kommentar og innspill. Alltid interessant å høre andres synspunkter på det en gjør:-) Ser ditt poeng ang. oppmerksomhet "dagen derpå". Det som er poenget her, er at det er en av de mange dagene derpå, og som kommer på rekke og rad. Av åpenbare grunner, er personene "anonymisert", noe som er bevisst. Gatefoto handler ofte om å vise hvordan "verden" ser ut. Da blir det både gleder og sorger. Det er også en god måte og minne oss på at ikke alle har en hverdag som innebærer et hjem, familie, etc. og at ikke alle mestrer livet.... Denne karen er en av flere som sliter seg igjennom dagene, og som jeg vil påstå at mange, men ikke alle, lar gå for lut og kaldt vann. Jeg observere dette ofte på mine turer i byen, og det gjorde jeg også i dette tilfellet. Mistet tellingen på hvor mange som ikke ofret denne karen et blikk en gang. Er vel slik hvermansen distanserer seg.... Ble etterhvert plukket opp av en av sine "gatevenner". Et forsøk på og dokumentere en "sliter". Om jeg lykkes på en bra måte, kan selvfølgelig diskuteres. Hvor mange ganger har en ikke hørt at "har de stelt seg slik, så får de bare ha det så godt" Jeg har hørt dette flere ganger enn jeg liker. Jeg har selv relasjoner til både rusmisbrukere og psykisk syke. Det er en av grunnene til at jeg brenner for at de også skal ha et menneskeverd. Det har de IKKE blant mange, enten du liker det eller ikke. Er selvfølgelig klar over at der er nyanser i både dette og mye annet. I care..... Synes du gjør en god jobb jeg, med dine fotodokumentarer, altså. Bare husk på at en del av de "mange som ikke ofret denne karen et blikk en gang" selv kan ha nok problemer om de ikke skal hanskes med andres. For like mye som "I don´t care...." er en folkesykdom, så er det for mange et tabu eller vanskelig å vise andre at de selv sliter. Suksess har i seg selv blitt et statussymbol for mange. Jeg har også hatt relasjoner til rusmisbrukere og psykisk syke. Mistet familiemedlemmer og nære venner. Jeg har også opplevd svært personlige tragedier og traumatiske hendelser i barndommen og oppveksten, da uten at jeg skal gå inn på det her. Så jeg vet godt hvor krevende det kan være å forholde seg til disse tingene. Spesielt vanskelig er det når mennesker har sterkt behov for hjelp, men ikke vil innse det/ha det, eller kun vil ha det på sine kriterier. Kriterier som enten ikke vil hjelpe, eller er urealistiske å innfri. Egoisme fortoner seg på mange måter, også blant de som sliter. Ofte orker jeg ikke å se nyhetene, for det er så mye elendighet i verden. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, men heller tvertimot. Man bryr seg så mye at man rett og slett ikke takler det. Legger man da til sine egne problemer eller problemer i sin egen omgangskrets, blir det fort for mye. Som et lite plaster på egen samvittighet, gir jeg et fast beløp til SOS Barnebyer og til "Kampen mot kreft" hver måned. Ingen glorie, ingen djevelhorn ... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 På meg ser det ut til at personen til høyre forsøker å få opp (eller av) glidelåsen på jakka si. Men uansett et godt fortellende bilde. Vennlig hilsen Ragnar Takker for kommentar Ragnar. Hadde det bare vært glidelåsen han slet med, så hadde det jo vært så som så... Denne karen prøvde febrilsk å holde henda i ro, slik at han kunne få tent røyken. Han hadde med andre ord den virkelig store skjelven......Jeg kan bare snakke for meg selv, Pentaxen, men de gangene jeg har hatt en så kraftig dagen-derpå at jeg er skjelven, vil jeg ha minst mulig av andres "oppmerksomhet" ... Hva gjelder "I don´t care...." ... en folkesykdom, så er da ikke det et nytt fenomen. Historisk sett har det alltid vært noen som bryr seg, og noen som ikke bryr seg. Eller enda mer nyansert, noe vi alle skrur litt av og på etter dagsform og situasjoner. Satt litt på spissen, ingen går med permanent glorie eller djevelhorn. Takker for kommentar og innspill. Alltid interessant å høre andres synspunkter på det en gjør:-) Ser ditt poeng ang. oppmerksomhet "dagen derpå". Det som er poenget her, er at det er en av de mange dagene derpå, og som kommer på rekke og rad. Av åpenbare grunner, er personene "anonymisert", noe som er bevisst. Gatefoto handler ofte om å vise hvordan "verden" ser ut. Da blir det både gleder og sorger. Det er også en god måte og minne oss på at ikke alle har en hverdag som innebærer et hjem, familie, etc. og at ikke alle mestrer livet.... Denne karen er en av flere som sliter seg igjennom dagene, og som jeg vil påstå at mange, men ikke alle, lar gå for lut og kaldt vann. Jeg observere dette ofte på mine turer i byen, og det gjorde jeg også i dette tilfellet. Mistet tellingen på hvor mange som ikke ofret denne karen et blikk en gang. Er vel slik hvermansen distanserer seg.... Ble etterhvert plukket opp av en av sine "gatevenner". Et forsøk på og dokumentere en "sliter". Om jeg lykkes på en bra måte, kan selvfølgelig diskuteres. Hvor mange ganger har en ikke hørt at "har de stelt seg slik, så får de bare ha det så godt" Jeg har hørt dette flere ganger enn jeg liker. Jeg har selv relasjoner til både rusmisbrukere og psykisk syke. Det er en av grunnene til at jeg brenner for at de også skal ha et menneskeverd. Det har de IKKE blant mange, enten du liker det eller ikke. Er selvfølgelig klar over at der er nyanser i både dette og mye annet. I care..... Synes du gjør en god jobb jeg, med dine fotodokumentarer, altså. Bare husk på at en del av de "mange som ikke ofret denne karen et blikk en gang" selv kan ha nok problemer om de ikke skal hanskes med andres. For like mye som "I don´t care...." er en folkesykdom, så er det for mange et tabu eller vanskelig å vise andre at de selv sliter. Suksess har i seg selv blitt et statussymbol for mange. Jeg har også hatt relasjoner til rusmisbrukere og psykisk syke. Mistet familiemedlemmer og nære venner. Jeg har også opplevd svært personlige tragedier og traumatiske hendelser i barndommen og oppveksten, da uten at jeg skal gå inn på det her. Så jeg vet godt hvor krevende det kan være å forholde seg til disse tingene. Spesielt vanskelig er det når mennesker har sterkt behov for hjelp, men ikke vil innse det/ha det, eller kun vil ha det på sine kriterier. Kriterier som enten ikke vil hjelpe, eller er urealistiske å innfri. Egoisme fortoner seg på mange måter, også blant de som sliter. Ofte orker jeg ikke å se nyhetene, for det er så mye elendighet i verden. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg, men heller tvertimot. Man bryr seg så mye at man rett og slett ikke takler det. Legger man da til sine egne problemer eller problemer i sin egen omgangskrets, blir det fort for mye. Som et lite plaster på egen samvittighet, gir jeg et fast beløp til SOS Barnebyer og til "Kampen mot kreft" hver måned. Ingen glorie, ingen djevelhorn ... Et meget godt innlegg du kom med her. Du sier det på en fin måte. (og er flinkere til å ordlegge deg en meg...) Ser at vi på mange punkt har samme tanker, opplevelser og meninger. Finnes mange som har det slik du beskriver, både av hjelpere og de som trenger hjelp. Jeg blir bare så engasjert på vegne av disse sliterne, men har også merket at det engasjementet koster. Når folk jeg snakker med sier at sliterne "bare må ta seg sammen", blir jeg bare så forbannet over mangel på innsikt og medmenneskelighet.... og det tenner engasjementet enda mer. Takker for gode innspill og kloke tanker. Ingen Glorie, ingen Djevelhorn...... Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Hei igjen, Pentaxen og takk for det Forstå meg rett, jeg kritiserer deg ikke her. Faktisk vil jeg heller rose deg for ditt engasjement. Bra at noen peker på og dokumenterer "samfunnets skjevheter", og da mener jeg sett fra flere enn ét perspektiv. Jeg prøver bare å vise at et sort/hvitt bilde også kan ha opptil 253 grånyanser i seg (bare for å bruke "fototeknisk" terminologi ... blæh ... eller sagt på en annen måte, jeg blir noe belærende og blærete her ... sorry ... ) Anyway, nå er jo dette et slags fotoforum, og det er vel først og fremst bildene og deres innhold man bør diskutere her inne. I så måte synes jeg du så absolutt bidrar med noe positivt, og ikke minst, interessant. Og i så måte slår du meg totalt ned i støvlene ... Keep up the good eh ... photowork Endret 28. mai 2015 av 96abrevs Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hei igjen, Pentaxen og takk for det Forstå meg rett, jeg kritiserer deg ikke her. Faktisk vil jeg heller rose deg for ditt engasjement. Bra at noen peker på og dokumenterer "samfunnets skjevheter", og da mener jeg sett fra flere enn ét perspektiv. Jeg prøver bare å vise at et sort/hvitt bilde også kan ha opptil 253 grånyanser i seg (bare for å bruke "fototeknisk" terminologi ... blæh ... eller sagt på en annen måte, jeg blir noe belærende og blærete her ... sorry ... ) Anyway, nå er jo dette et slags fotoforum, og det er vel først og fremst bildene og deres innhold man bør diskutere her inne. I så måte synes jeg du så absolutt bidrar med noe positivt, og ikke minst, interessant. Og i så måte slår du meg totalt ned i støvlene ... Keep up the good eh ... photowork Takk Takk. Har det moro med foto, men bruker det også av og til for å si min mening...... Når det gjelder bilder og innhold, så tar jeg det som et kompliment hvis det blir diskusjoner om bildene. Da har jeg og fotoet oppnådd noe:-) Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Ja her var det mange meninger om bildet. Og det er jo det som er spennende med et fotografi. Det kan tolkes på mange måter. Alle har sagt noe om det jeg synes her så da vil jeg legge til at jeg synes det er teknisk bra også! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Ja her var det mange meninger om bildet. Og det er jo det som er spennende med et fotografi. Det kan tolkes på mange måter. Alle har sagt noe om det jeg synes her så da vil jeg legge til at jeg synes det er teknisk bra også! Hilsen Tove Takker for hyggelig kommentar Tove:-) Som du sier, ting kan tolkes, og det er noe av det fine med foto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg