Gå til innhold

[Løst] Adobe CC - Kan ikke oppdatere på grunn av " systemansvarlig har deaktivert oppdateringer"

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha installert Adobe programmene via Creative Cloud står det at alle er "Oppdatert". Men når jeg går inn på f. eks Premiere og sjekker versjon nr. er det ikke nyeste versjon som er installert. "Updates..." knappen er også deaktiver. Jeg har vært borte i dette problemet før, så for å dobbeltsjekke om at det var samme problem som sist lastet jeg ned oppdateringen til Premiere utenom CC. Da jeg forsøker å installere den oppdateringen kommer denne feilmeldingen frem:

Oppdatering mislyktes
/!\ Kan ikke bruke oppdateringer

Kontakt systemansvarlig hvis du vil bruke oppdateringer på datamaskinen. Systemansvarlig har deaktivert oppdateringer.

Hvis problemene vedvarer, kan du kontakte kundestøtten for å få hjelp.

(Adobe Application Manager/Adobe Creative Cloud/Premiere Pro CC (2014))

Det jeg lurer på er hvordan jeg får aktivert oppdateringer på maskinen? Hvis jeg får aktivert det igjen vil oppdateringen gjøre seg selv via CC. Sist gang greide jeg å google meg frem til svaret, men mine google-skils har tydeligvis blitt rævva siden da...

Jeg sitter på en privat maskin. Adobe pakken er en del av en team-pakke, der jeg bruker min adobe-id på 2 maskiner (som er inkludert). Alt er installert direkte fra Adobe/CC. Problemet er på Windows 8.1 (den andre lisensen er installer på nyeste OSX versjonen).

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg greide å finne ut av dette selv. I tilfelle flere opplever samme problem kan jeg være litt mer behjelpelig en visse andre her.

Sjekk ut denne artikkelen på Adobe's nettsider: https://helpx.adobe.com/creative-suite/kb/disable-auto-updates-application-manager.html

Den viser deg hvordan du blokker oppdateringer fra Adobe. Mest sannsynelig er oppdateringer blokkert hos deg allerede, siden du ikke får til å oppdatere programmene. Så på punktet det står at du skal lage ei fil, skriver du "0" isteden for "1":

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

<Preferences>

<Suppressed>0</Suppressed>

</Preferences>

Håper dette hjelper evt. andre som har samme problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...