Gå til innhold

Rattbrukere på Xbox one? P.cars/Forza

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det er noen flere her som spiller bilspill på xbox one med ratt og pedaler, og om noen evt vil kjøre/drifte/race sammen? :-) 

Jeg har lenge spilt med ratt, har hatt microsoft ratt, G25, G27, Fanatec GT2 og kjører nå med Thrustmaster TX med div tilbehør på en D.I.Y. rigg.

Har stort sett vært en singelplayer "simdriver", men har nylig blitt bitt av driftebasillen og har funnet ut at det er svært gøy å "leke" med andre på nett :-)

Spiller Forza 5, Forza Horizon 2 og project cars, og det blir selvfølgelig også Forza 6 når det kommer.

Så om noen vil være med å "leke" så er gamertagen min samme som nick hær.

Helst voksne da jeg er 32år gammel :-)

Her er et lite klipp av p.cars drifting med meg! (om jeg får til å poste riktig, forumnoob..)

https://youtu.be/ZPJwoRnDZIs

EDIT: Om noen kan forklare meg hvordan jeg viser en youtube video (med spiller) i et innlegg, så blir det satt pris på..

Endret av SimulationDrift
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja. Har lest litt om det på div forum, men for meg virker det som det er en dårlig løsning.. Det finnes flere typer adapter men såvidt jeg vet støtter ingen av de ekte forcefeedback.. Etter det jeg har lest virker det som om det bare gir "kontrollvibrasjoner" og muligens "centerspring".

Så noen bruke en slik adapter på driveclub på ps4, og da hadde det bare støtte for 180 grader rotasjon, men om alle adapterene er like kan jeg ikke si sikkert.. Men jeg husker det fantes slike adapter til 360 også for G25/27 ratt og de fungerte like dårlig..

Var temmelig misfornøyd selv når jeg fant ut at jeg ikke kunne bruke fanatec utstyret mitt på xbox one og nok en gang måtte ut med rundt 7000kr for å få et skikkelig rattsett til den nye xboxen. (og jeg var like forbanna når 360en ikke hadde støtte for G25/27) :-)

Men å bruke rundt tusenlappen for et adapter som ikke gjør det ordentlig var ikke aktuelt, så da måtte jeg bare bite i det sure eplet for andre gang..

(og ikke start meg på hvor teit det er å selge thrustmaster tx basen med plast ratt og pedaler som jeg må bytte)

Sjekk evt forumene på gtplanet.net, vet et er et par tråder om adapterene dær..

Lenke til kommentar

Den virker såklart, men er temmelig sikker på at den bare emulerer en kontroll. Han sier selv i videoen at den emulerer en joystick, og den inputlaggen fra rattet til ingame rattet ser grusom ut..  Og 180 graders rotasjon? lol, det er jo mindre enn det gamle microsoft rattet hadde. Hvor mye peil denne karen har er jeg i tvil om, men jeg kan alltids ta feil..

Med thrustmaster rattet mitt er det absolutt ikke slik inputlag på forza, og min clutch registreres analogt.

Hvordan ffb føles blir vanskelig å se, uten å prøve det selv. Har mine tvil om at ffb signaler kommer "riktig" fra spillene, men hvordan det funker aner jeg ikke..

Hær er et lite sitat fra noen jeg tror har undersøkt det mer enn meg:

"Please correct me if I'm wrong, but I see these things on the market now:
Titan One - needs a PC and FFB is under development
M4 - needs a wired USB joystick (+ questionable FFB)
MaxRace F1 V5 - questionable chinese thingie, afaik noone posted a trusty video, too high price + probably M4 knock-off
CronusMax - as far as I understand from forums, this was the previous version of titan one (needs joypad + pc)"

Og hær er "ricmotech" sin erfaring med lignende adapter på ps4:

"I personally tested the MaxRace V5 on a PS4 with Drive Club. The force feedback is more than just rumble and centering, however I have not compared it with a T300 wheel to determine how similarly it reacts. The wheel only had 180 degrees of rotation, but again I have not compared that to a T300. I do not recommend this as an alternative to the proper wheel for the console, but it is a good choice if you just want to use the wheel you have on another console. With the adapter, you don't have to switch out the wheel to play on a different console, just plug in the adapter."

Tråd: https://www.gtplanet.net/forum/threads/ps4-with-g25-maxrace-f1-v5-or-titan-one.324017/

Det funker, men hvor bra? Til jeg har fått bekreftet at det støtter 900 grader rotasjon (uten å emulere joystick) og ekte forcefeedback så har ikke jeg ville tatt sjangsen på å kjøpt noe slikt.
Endret av SimulationDrift
Lenke til kommentar

Hehe. Ja, å spille bilspill med kontroll blir ikke bra nok for meg heller. (og for å være ærlig så er jeg ubrukelig dårlig uten ratt) Jeg synes et hvilket som helst ratt er bedre enn kontroll, men et strikkbasert ratt vil gi enda mindre "feel" enn et slik adapter..

Vanskelig valg, det spørs hvor mye penger man vil investere..

For meg ville det bli slik: kontroll<strikkratt<adapter<kompatibelt ratt.

Lenke til kommentar

Hehe. Ja, å spille bilspill med kontroll blir ikke bra nok for meg heller. (og for å være ærlig så er jeg ubrukelig dårlig uten ratt) Jeg synes et hvilket som helst ratt er bedre enn kontroll, men et strikkbasert ratt vil gi enda mindre "feel" enn et slik adapter..

Vanskelig valg, det spørs hvor mye penger man vil investere..

For meg ville det bli slik: kontroll<strikkratt<adapter<kompatibelt ratt.

Jeg har brukt kontroller i mange år og kjøpte 458 rattet til PCars, og jeg synes det er en drøm å spille dette spillet med det rattet. Har 40-50 venner som spiller Forza og PCars, og på leaderboarden på Forza er jeg som regel nummer 4-6 av disse vennene. Nå, med ratt er jeg sist av alle. Regner med at det er litt tilvenning som skal til, men for å være på linje med de andre må jeg bruke kontroller, så jeg er antageligvis ubrukelig dårlig med ratt :ohmy: . Sitter du laidback eller som en racingsjåfør når du spiller?

Lenke til kommentar

Jeg sitter i stolen på profilbildet mitt, blir ganke lik sittestilling som en gatebil. Hadde playseat tidligere og da satt jeg vel mer som en racingsjåfør, men den ble for vond til ryggen min. Med forza horizon 2's enkle fysikk er jeg nok raskere med kontroll, men på f5 og pcars er jeg heldig om jeg kommer rundt et lap uten å kjøre av :-p

Det er absolutt en del tilvenning som skal til for å kjøre med ratt, og om det er et ffb ratt så er det endel instillinger å sette seg inn i dær også. På forza 5 f.eks vil setups ha veldig mye å si, da instillinger på fjæring føles svært godt i ffb.

Det er fullt mulig de som er skikkelig gode med kontroll er raskere enn meg, med jeg kjører mest for å ha det gøy :-) (alle assists off, 900grader simsteering, clutch, hshift & heel'n toe)

Jeg har så og si kun brukt forza til drifting, men om du vil sammenligne noen rundetider kan vi kjøre noen timetrials på pcars ;-) Tviler på at f5 blir spilt mer før 6ern kommer, spesielt siden ffb på det spillet er mye dårligere enn på fh2 og pcars. (håper virkelig ffb problemene blir fikset til 6ern..)

BTW hvilket 458 ratt har du? 458 spider eller TX Ferrari 458 italia ed?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...