Thor. Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Har fått i oppdrag å reparere en bærbar. Selve maskinen fungerer som den skal. Det ser ut til at det bare er selve tastaturet som har fått det. Noen taster er trege mens andre ikke reagerer overhodet. Nå kjenner jeg ikke til anatomien til et slikt tastatur, men er det mulig å skylle det rent for deretter å tørke det grundig? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Demonter hele maskinen. Ta løs alle deler som lar seg løsne og har blitt utsatt for rødvin. Vask dem.... De aller fleste laptoptastaturer lar seg demontere. Be gentle... Endret 27. mai 2015 av Strato Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Litt flere detaljer rundt tastatur og vask hadde vært fint. Kan jeg skylle hele tastaturet i rennende vann og la det tørke for eksempel? Demontering av bærbarer generelt er ikke noe problem. Det har jeg gjort noen ganger. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ja. Du kan skylde det i vann så lenge du har demontert det fra maskinen Det hadde vært krise å få vann i en mekanisk HDD for eksempel. Bare pass på at det er 100% tørt før du kobler doningen sammen igjen. Jeg hadde forresten prøvd uten såpe til å begynne med Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Har byttet ut flere tastaturer på bærbare, hvilken type/merke/modell? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Det er en billig Asus av et slag.. Kostet vel 3500 i høst som var. Modellnavnet er R510C Forventer litt banning når jeg skal demontere den for den er ikke laget for det, ser det ut til. Endret 28. mai 2015 av Thor. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Ofte slipper man å demontere hele PC-en, flere modeller kan man lett fjerne tastaturet. Uten banning Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Se om du finner noen tips her: https://www.google.no/search?q=asus+r510c+replace+keyboard&rlz=1C1EODB_enNO572NO572&es_sm=93&biw=1242&bih=619&tbm=vid&source=lnms&sa=X&ei=UOFmVanXBoeXsgGH_YHIAQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&dpr=1.1#q=asus+r510c+replace+keyboard&tbm=vid&start=10 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Disse låsene som jeg tipper du snakker om er totalt fraværende. De har jeg på min eldre bærbare Acer. Altså de små hakene som holder tastaturet fast. Ser ut som plata er laget så den holder tastaturet på plass. Se videoen under fra 52 sekunder: Får ta med mine miniskrujern og studere litt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Har åpnet et par nyere acer maskiner, og på disse så er det bunnen som løsner, og ikke toppen (som jeg alltid har vært vant til fra før). Nyere Asus maskiner har jeg ikke vært borti. Men søker du opp model nr på google eller youtube, så finner du garantert noe info om demontering Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Fant en video, og på disse løsner hele øvre delen (altså tastatur, mus osv..)https://www.youtube.com/watch?v=f5J_iMgOU0o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå