Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Synd og høre.

Synes forumet mer og mer mister sin seriøsitet.

Jaha ! Og hvorfor det ? Jo flere useriøse folk og kverulanter så blir

forumet utforma deretter... Forumet "eies" av brukere, ingen brukere,

intet forum.... så enkelt er det !

 

Nå må det sies at DE ALLER FLESTE forumbrukere er seriøse og

til dels særdeles dyktige folk som liker seg her....

Ser også at selvjustis funkerer såpass bra at demokratiet og

de sosiale normene opprettholdes på et akseptabelt nivå....

 

Ha en god helg, alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg rett og slett av vi avslutter diskusjonen. Det ser ut som de fleste er enige i at drapstrusler er å gå langt over streken, og hvis noen skulle mene at det ikke er å gå over streken så vil jeg sterkt anbefale dem å tenke seg om en gang til...

 

Jeg synes det er bra Snekker'n velger å ta opp dette problemet, da det er noe som noen tydeligvis bør tenke litt over. Det er personer som sitter bak disse nickene vi ser her på skjermen, og det betyr at man også må behandle dem som det. En drapstrussel på internett et i prinsippet like alvorlig som en drapstrussel i posten.

 

Med mindre noen har noe veldig fornuftig å komme med, så foreslår jeg at vi gjør som Snekker'n sa, nemlig å lære av denne saken og legge den bak oss.

Lenke til kommentar

Rart at noen gidder å sjekke opp all mulig drit bare for å sende en trussel. Har vel vært heldig jeg som bare har fått hygelige tilbakemeldinger og spørsmål som pm.

 

Har vært en fryd å bruke forumet, helt til oppgraderingen (søkefunksjon er helt på trynet)

 

 

 

 

 

Edit: Oooops, sorry DesertGlow, man skulle vist ikke svare på tråden lenger

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig der, ingen bruker skal ha retten til å utestenge andre, dette er ene og alene en moderators annsvar.

Når det så gjelder diskusjoner på forumet så VET jeg utmeket godt at jeg selv er med og provoserer i enkelte poster , dette får jeg "pepper" for og det er helt greit men la det bli med det.

At noen er uenig med en annen person er greit og det er helt greit å gi utrykk for dette, men har registrert at enkelte da blir "forfulgt" over i andre tråder for å fortsette med uthenging der.

Dette synest jeg ikke er riktig, la sak vere sak og kritikk vere kritikk men la ikke det bli en hets mot enkeltpersoner.

Men nå stopper vi denne diskusjonen, forumstyret har gjennomført de nødvendige tiltak og saken er vel ferdig diskutert her.

Troe denne posten har fått frem en klar beskjed, nemmelig at INGEN tolererer slike tin som dette.

Ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar

Synest du bør anmelde drapstrusselen til politiet. Når en person har gjort dette en gang, så er sjansen stor for at han har gjort det før og vil gjøre det igjen. Av prevantive grunner, så bør alle slike og andre kriminelle forhold anmeldes. Om ikke for din egen skyld, så for resten av samfunnets skyld.

Lenke til kommentar

En ting som man absolutt skal være klar over:

 

Straffelovens 227:

Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, jf. § 232 tredje punktum, kan fengsel inntil 6 år idømmes.

 

Ergo er drapstrusler en særdeles alvorlig sak. Og å få dette på rullebladet på grunn av en ynkelig prosessor - det er rett og slett "a big, fat blooper"!

 

Dersom en forumbruker framsetter drapstrusler, vil vedkommende bli permanent utestengt fra forumet. Skjer truslene utenfor selve forumet, vil utestengelse allikevel bli vurdert. Personangrep skal over, under og ved siden av hodet ikke forekomme - våre retningslinjer er særdeles utvetydige på det punktet. Jeg bruker ikke å utvise noen form for hensyn til de som kommer med personangrep (med mindre det er så tåpelig at det er direkte latterlig...)

Lenke til kommentar
Dersom en forumbruker framsetter drapstrusler, vil vedkommende bli permanent utestengt fra forumet. Skjer truslene utenfor selve forumet, vil utestengelse allikevel bli vurdert. Personangrep skal over, under og ved siden av hodet ikke forekomme - våre retningslinjer er særdeles utvetydige på det punktet. Jeg bruker ikke å utvise noen form for hensyn til de som kommer med personangrep (med mindre det er så tåpelig at det er direkte latterlig...)

Jeg synes han skal utestenges selv om det var utenfor forumet, han har jo tross alt brukt opplysninger fra forumet til å kontakte snekker'n...

Lenke til kommentar
Som mange av dere vet vurderer jeg sterkt å forlate dette forum, dette på grunn av en god del personangrep på meg som person.

Det siste tillfellet var i posten som heter "Hva liker du best av Amd og Intel" , jeg er fullstendig klar over at i en sånn post blir det fort krangling og spesielt da jeg snudde ting på hode i et forsøk på å vinkle dette fra et annet synspunkt.

At jeg da møter motbør er helt greit , noe jeg også kommenterte i samme post.

Men når kritikk begynner og gå over til direkte personanngrep da synest jeg grensen er nådd, ja sogar presterte en av deltagerene i den posten å sende meg en MSN med direkte DRAPSTRUSSEL om jeg ikke holdt kjeft.

Nå er ikke jeg redd for at vedkommende skal sette truslen ut i livet, men blir rimelig oppgitt av sånne ting derfor har jeg mitt medlemskap her til vurdering.

Jeg skriver ikke dette for at noen skal synest synd på meg, men for at enkelte her på forumet bør tenke gjennom sin holdning overfor andre mennesker.

 

Snekker`n

Selv om jeg ofte er på motsatt side av deg i diskusjoner (MSI, komplett mfl), så holder du deg som oftest på et saklig og velbegrunnet nivå (alle har jo noen skjær i sjøen når du får nok innlegg, meg inkludert). Og du er en nyttig bidragsyter til forumet, synes ikke du skal la deg stoppe av noen fjortiss-tapere som mest sannsynlig ikke tåler at du har bedre maskin en de.

 

Det er jo såklart synd at slik utarter i personangrep, men jeg foreslår at du bare overser hele driten, ellers så har jo bøllene vunnet, mot folk på ungdomskolenivå må du bruke ungdomskoletaktikk ;).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror dette er det værste eksempelet jeg har sett på dette forumet.

Jeg forstår det meget godt dersom du ønsker å forlate forumet, til tider ser jeg litt vel mye rart her. Min mening er at vi godt kunne hatt regler som var vesentlig strengere enn hva som er inkludert i norges lover. Blant annet skulle jeg gjerne ønsket meg et krav om høflighet. Såvidt jeg vet er dette et forum hvor man skal diskutere hardware, og i diskusjoner har ikke personangrep og uhøffelighet noe å gjøre. Tempban alt som smaker av ufin oppførsel!

 

P.S. Jeg har en forkjærlighet for amd, men akkurat nå skammer jeg meg litt over det...

Lenke til kommentar

Ja jeg er klar over det, men etter min mening håndheves det ikke i sterk nok grad, om det er moderatorer som har skylden ved å la for mye skli gjennom, eller om det er brukere som ikke rapporterer nok har jeg ingen formening om. Jeg etterlyser bare en strengere holdning mot ufin oppførsel.

Lenke til kommentar

En ting slår meg her.. "ER DET MULIG?"

Er det mulig å gi noen en drapstrussel pga en komponent i en datamaskin?

Første som slår meg er ganske enkelt, "Get a life..".. :roll:

Ting skifter jo hele tida..Plutselig er AMD Bedre, så er intel bedre. Er bare tåpelig og holde på og støtte opp sånn som enkelte gjør.

Lenke til kommentar

Det er ikke bra at noen overreagerer på den ene eller andre måten, men hvis det stemmer at du faktisk er blitt drapstruet for å mene noe så har vedkommende gått langt over streken. Hadde noe slikt skjedd med meg så hadde jeg sporenstreks bedt vedkommende å forklare seg (i tilfelle det var ment som en dårlig spøk), og hvis ikke så hadde jeg gått rett til politiet med saken.

 

Det er fint at en diskusjon vekker følelser, men det er helt sykt dersom man tar alt personlig hvis noen andre kritiserer AMD eller Intel. Jeg har f.eks. lest på forumet at enkelte hater en av disse produsentene og elsker den andre. Disse menneskene kan neppe være psykisk friske mennesker (?).

 

Jeg synes at diskusjonene bør komme opp på et fornuftig nivå der man er åpen for at saker belyses fra begge sider og hvor alle påstander dokumenteres. Hvis ikke blir diskusjonene bare lavmål, med bare drittslenging og påstand mot påstand som ingen er tjent med. Men noen tror dessverre at fakta ødelegger enhver "god" diskusjon, men det er ikke jeg enig i. Når det er sagt, så liker jeg sensur svært dårlig - det må være lov å ha upopulære meninger også....

 

Jeg håper ikke jeg har bidratt til at du har følt deg uvelkommen på forumet?

 

Hilsen en som liker en god diskusjon :woot:

Lenke til kommentar

Det er et problem for hw.no hvis folk som Snekker'n sier farvell. Ta Dj Offset for eksempel; en kunnskapsrik og seriøs kar som forsvant fra forumet. Jeg vet ikke hvorfor, men det at han forsvant er et tap for hw.no.

 

Uten tvil et tap for forumet, men ryktene sier han stakk fordi linux forumet ble flyttet. Folk kan komme og gå som dem vil, men synes den årsaken der var svæært tynn.

 

Dette forumet er i ferd med å forvitre på grunn av stadig tiltagende støy fra uerfarne brukere. Jeg har selv bare vært med i et knapt år, men på den tiden har antallet innlegg av typen "HJELP!!!!", "Problem med XP, hvordan formaterer jeg en harddisk?", "Er AMD XP2500+ noe bra?", "Hvor mye får jeg for denne? PS TRENGER SVAR FORT!!!!!!" osv. økt tilnærmet eksponensielt. I tillegg er antallet "AMD suX" og "du er teit" -svar også tiltatt, men det er kanskje egentlig et mindre problem. Når rutinerte brukere som faktisk biddrar til at forumet fremdeles har et skjær av verdi yttrer at de mistrives mener jeg at det bør tas svært alvorlig av dem som sitter i styre og stell.

 

Jeg er HELT uenig i dette. Jeg har vært på dette forumet som moderatør siden begynnelsen, og jeg synes ting var mye verre før. Brukere sier støtt "ting er blitt verre", men kan ikke dette være at dere har modnet litt, eller av en eller annen årsak rett og slett ikke ha merket situasjonen tidligere? Min mening er som sagt bare hvordan jeg ser det som moderatør, men da jeg tidligere (for et års tid siden o.l.) måtte moderere flere innlegg av den typen enn jeg må nå.

 

Slik jeg ser det burde folk av Snekkern's kaliber tildeles eksklusiv rett til å permanent utestenge folk de missliker, uten videre begrunnelse. En slik rettighet burde vært utdelt diktatorisk og på rent subjektivt grunnlag til folk som over lang tid bemerker seg som seriøse biddragsytere og ansvarlige mennesker. På den måten kunne vi ha rensket forumet for mye av det sludderet som preger det nå.

 

Dette har vi gått gjennom tidligere. Vanlige brukere får ikke den slags tilgang i forumet. Dette får bare medarbeidere vi vet vi kan stole på, og som har en "site-admin" som kan stå som ansvarlig. Dessuten skal ingen, ikke engang dagens moderatører, straffe noen bare fordi dem "missliker" (for å sitere deg) dem.

 

Da dette er sagt vil jeg bare si at jeg i natt brukte over 2 timer på denne saken, var i kontakt med snekkern, sjekket gjennom hele den gjeldende tråden innlegg for innlegg, bruker for bruker. Skal ikke røpe utfallet da dette blir på grensen av hva jeg har lov til å røpe, men jeg kan si såpass at den som trodde han var morsom ved å registrere en ny bruker og henge ut snekkern skal bli tatt.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig der, ingen bruker skal ha retten til å utestenge andre, dette er ene og alene en moderators annsvar.

Jeg mente faktisk at moderatorer ikke burde få makten til å utestenge brukere uten noe spesifikk grunn, kanskje bare fordi de misliker en person eller dens syn. Ban eller tempBan må kunne begrunnes og grunnen må kunne bevises.

Selv om jeg stoler på at moderatorene ikke hadde gjort noe slik, så er det en kjente sak at makt fører til kurrupsjon. Mangt et samfunn har blitt styrtet på grunn av at enkeltpersoner har hatt for mye makt.

 

Håper dere skjønte hva jeg mente her, jeg er ikke så flink til å få meningene mine ned på "papir".

Lenke til kommentar

Heldigvis har vi det slik i det nye forumet at vi logger alle moderatorenes handlinger - og dersom en moderator foretar seg noe dumt eller på annen måte viser at han/hun ikke er skikket til jobben, vil moderatorstatusen meget kjapt bli inndratt. Vi har nemlig visse kjøreregler for moderatorene også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...