Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Kan fortsatt ikke helt fatte hvorfor en liten guttunge skal sende drapstrusler over en CPU diskusjon, hva har skjedd med at hver enkel person selv kan velge hva de vil bruke? Hvis en liten snørrunge ikke liker dette kan han jo bare holde kjeft. Hvis han missliker AMD eller INTEL så mye kan han jo bare la være og bruke den han ikke liker. Men og sende drapstrusler blir etter min mening litt for barnslig med tanke på at diskusjonen startet med CPU'r.

 

Snekkern : Hvis du har logg av MSN'n så kan du bare sende den til en moderator og se hva som skjer videre :)

 

Men uansett, om du vil forlate forumet er jo det selvfølgelig opp til deg. Men sov heller på tanken først :-P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel at du synest jeg overdramatiserer er ditt problem

 

Vet du? Det har jeg faktisk ikke problemer med i det hele tatt.

 

jeg har heller ikke skrevet dette for å få trøst, men ettvert oppegående menneske er istand til å sjkønne at dette er en alvorlig sak, drapstrusler er ikke noe man bare kaster ut

 

Nei, drapstrusler er virkelig ikke noe å tulle med, og hadde du mottatt en drapstrussel du følte deg truet av så hadde du hatt min medfølelse.

 

ser også at du trekker inn saken om mitt nick det viser jo bare hvordan enkelte "husker" ting som kan brukes i en negativ sammenheng, hadde du vert en aktiv bruker med så mange henvendelser som jeg har hadde du forstått problematikken i det.

 

Går ann å være aktiv bruker uten å skrive 1000-vis av poster også da, kalles for å lese poster. Min henvisning til "nick saken" går ikke på at jeg ikke forstår at det uten tvil hadde vært en kilde til problemer. Heller måten du taklet det på som vel best kan beskrives som sutring og gjentatte trusler om å forlate forumet om du ikke fikk det som du ville. Dette går igjen i AMD vs Intel diskusjonen, og hele denne tråden vi er i nå startet med: Som mange av dere vet vurderer jeg sterkt å forlate dette forum.......(The word dramaqueen springs to mind)

 

Jeg har heller aldrig uttalt meg om min "faglige tyngde" som du kaller det men har prøvd etter beste evne å jelpe der jeg har kunnet, hva jeg synest er best er en sak men der folk ber om tips/hjelp til en amd så jelper jeg etter beste evne, jeg skriver ikke som mange gjør når noen skal ha intel "amd rules".

 

Nei det gjør du så visserlig ikke! :lol:

 

Jeg har innvistert i en del utstyr men har aldri brukt det for å skryte "er for gammel til det" jeg har til og med kjørt uten å ha dette i min signatur bla fordi jeg fikk en del pm fra amd folk med sikaner  som lød som feks "du er en stor dritt som skryter av intel" dette sier vel mest om de som sender såndt. Årsaken til at jeg satte det tilbake var at det ble en masse henvendelser om hvorfor dette var fjernet , de fleste liker å se hva andre kjører på for å ha et sammenligningsgrunnlag.

 

Jeg snakket faktisk ikke om sigg'en din i det hele tatt, jeg snakket om dine innlegg i den omtalte AMD vs Intel diskusjonen. Dine innlegg er på det beste ett langt Intel runk, og du gjør lite for å kamuflere at du har toppmodellen demmes. Nei, du rett ut skryter.

 

Om jeg har mistet din "kredibilitet" betyr derfor ingen ting da jeg aldri har følt meg avhengig av den.

 

Damn! Enda en som ikke har meg som eksistensgrunnlagg, begynner å bli mange.

 

Nei ditt svar støter ikke meg, jeg gjør som du sier :cool:

 

Hmmm.....Du gjorde jo ikke det.

joda jeg fulgte ditt råd når det gjelder deg , jeg velger å gjøre som du sier med deg, sitat det "går ann å ignorere de teite."

Lenke til kommentar

Jeg synes det var morsomt å diskutere i tråden AMD vs Intel jeg... Det var litt frem og tilbake, og mange kom med tåpelige utsagn, deriblant Snekkern og han fikk reaksjoner for det, større problem var det ikke akkurat da. Jeg har selv kommet med mange tåpelige utsagn og kommentarer og fått pes for det, men at det skal gå over til personangrep og trusler er jo rett og slett idiotisk. Jeg skjønner ikke at noen kan ta data på sånn alvor at de blir personlig fornærmet av det. Noe jeg også la merke til i diskusjonen om alle ordspillene rundt Intel EE (Expensive Edition osv.) der noen ble rett og slett lyn forbannet :D

 

Personlig mener jeg at det er sikkert ubehagelig å få en slik trussel, men det ligger sikkert ikke noe mer bak den enn et 5minutters raserianfall. Men uansett, det er ikke noe man finner seg i på dette forumet.

 

Ikke la deg skremme av slikt Snekkern, hold deg på forumet, jeg synes vi har det gøy her jeg (selv om vi har forskjellige synspunkt på diverse ting ;) ) keep it up

Lenke til kommentar

Det er et problem for hw.no hvis folk som Snekker'n sier farvell. Ta Dj Offset for eksempel; en kunnskapsrik og seriøs kar som forsvant fra forumet. Jeg vet ikke hvorfor, men det at han forsvant er et tap for hw.no.

 

Dette forumet er i ferd med å forvitre på grunn av stadig tiltagende støy fra uerfarne brukere. Jeg har selv bare vært med i et knapt år, men på den tiden har antallet innlegg av typen "HJELP!!!!", "Problem med XP, hvordan formaterer jeg en harddisk?", "Er AMD XP2500+ noe bra?", "Hvor mye får jeg for denne? PS TRENGER SVAR FORT!!!!!!" osv. økt tilnærmet eksponensielt. I tillegg er antallet "AMD suX" og "du er teit" -svar også tiltatt, men det er kanskje egentlig et mindre problem. Når rutinerte brukere som faktisk biddrar til at forumet fremdeles har et skjær av verdi yttrer at de mistrives mener jeg at det bør tas svært alvorlig av dem som sitter i styre og stell.

 

Slik jeg ser det burde folk av Snekkern's kaliber tildeles eksklusiv rett til å permanent utestenge folk de missliker, uten videre begrunnelse. En slik rettighet burde vært utdelt diktatorisk og på rent subjektivt grunnlag til folk som over lang tid bemerker seg som seriøse biddragsytere og ansvarlige mennesker. På den måten kunne vi ha rensket forumet for mye av det sludderet som preger det nå.

 

Argh. Ble provosert nå.

Lenke til kommentar
BU HU.....Noen har tatt nesten samme nick som meg, og kanskje de kommer til å bruke det feil å så tror folk det er meg. Hvis ikke noen fikser dette så går jeg....

 

 

BU HU.....Ingen skjønner at jeg har rett og at AMD er dårlig

 

 

BU HU.....Noen har sendt meg en stygg PM/MSN

 

 

BU HU.....Hvis ikke dere trøster meg og sier at jeg ikke må gå.......Så går jeg, og denne gangen mener jeg det......På orntli asså.

 

 

Jeg må si det snekker`n, at det eneste som ergrer meg her er at du kanskje har rett denne gangen. Men når jeg ser din evne til å overdramatisere må jeg si jeg tviler litt på om du selv tok denne "drapstrusselen" alvorlig i utgangspunktet. Og om du ikke heller bare startet denne tråden for oppmerksomheten.

 

 

Jeg ser folk her snakker om din "faglige tyngde", da tenker jeg på en person man kan spørre til råds når man skal bygge maskin, oppgradere, eller man har problemer med noe. Det jeg har lært av å lese tråden du henviser til i begynnelsen av denne tråden er at du er den siste jeg ville spurt om råd når det gjelder kjøp av CPU, ikke fordi jeg mener du har rett eller feil, men fordi du deltok i den tråden i det hele tatt. Du burde holde deg for god for "hva er best?" tråder. Eller i det minste nøyd deg med: jeg synes ..... er best fordi.....

 

 

Det virker som du bruker en del penger på datautstyr, og da står du i en særposisjon til å hjelpe andre forumbrukere med valgene demmes. At du bruker denne posisjonen til å skryte av at ditt utstyr er best synes jeg bare er trist.

 

 

Så om du blir eller går det ser du vel selv, det er ihvertfall meg likegyldig den ene veien eller den andre. "Faglig tyngde" går hånd i hånd med kredibilitet, og i mine øyne har du mistet den for lenge siden.

 

 

Om mitt svar her støter deg så beklager jeg det. Får bare minne deg på da, at du ba om det. Til slutt skal jeg innlemme deg i en liten hemmelighet; det går ann å ignorere de teite.

Og hva så om tråden handler mye om oppmerksomhet? Snekker'n trenger det, han TRENGER det ikke, men jeg syntes han fortjener det.. Kanskje har han vært litt rask i kjeften og sagt litt mye om noe litt mer "mindre", men han har søren meg hjulpet mange, rådet mange og inspirert mange og..

Lenke til kommentar

Først og fremst er det tragisk at noen fortsetter med en diskusjon utenom forumet med personlig forfølgelse. Det at det er av drapstrussel-sjangeren er jo bare sykt.

 

Men, du må vel add'e noen på MSN lista de for at du skal få beskjeder "online", hvis din samboer sitter ved maskina. Du må jo vite litt hvem denne personen er.

Det er faktisk veldig enkelt å få noen anmeldt for drapstrusler. Det blir ikke noen rettsak, men det blir forelegg. Vanligvis 5000,-.

Det blir rettsak først hvis vedkommende ikke godtar forelegget, men hvis påtalemyndigheten først har utstedt et slikt forelegg så går det av seg selv.

 

Hvis det ikke blir utstedt noe forelegg, men vedkommende kommer inn til avhør, forstår kanskje vedkommende at det ikke er vanlig for folk å forfølge en smakssak i det vide og brede, for så å drapstrue folk.

 

Akkurat som noen skulle sende en drapstrussel for de syns Cola er bedre enn Pepsi. Selv om det er en selvsagt sak, vil nok noen være uenige. Stakker dem ;)

Lenke til kommentar

Hadde jeg blitt drapstruet og har bevis for hvem som kom med trusselen, så hadde jeg kontaktet politiet! Sikkert bare en fjortis som ypper seg mot Snekker'n, men slike personer burde iallefall ikke få lov til å være her på forumet!

 

Jeg har sett det på andre forum på nettet før der personer må forlate forumet forde de blir personangrepet av andre gale mennesker. Trist er det.

Lenke til kommentar

Drapstrussler bør konsekvent anmeldes.

 

Kanskje du ikke har lyst til å ødelegge for "fjortissen" som kom med den, men saken er at du ødelegger mer for han/hun ved å ikke anmelde det.

Folk bør lære seg at denslags er uakseptabelt og ULOVLIG, og at sånne utsagn får alvorlige konsekvenser. Hvis ikke vil de bare fortsette med det.

En klagetråd som dette virker oppmuntrende, du kan ikke forvente at personen kommer til å tenke seg om. En politianmeldelse er det beste for å få demonstrert at de samme reglene gjelder på internett som andre steder i samfunnet.

 

Veit det er plagsomt å måtte oppdra andres unger, men noen ganger er det desverre nødvendig...

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Snekker'n i det her - det blir for mye "jalla" på forumet.

Nå er jeg en "godt voksen" mann, og det som jeg ser meg mest lei på, det er at ofte nytter det nesten ikke å si noe her uten at noen absolutt skal komme med noen "påtramp" eller "overtramp" o.l.

 

Det er tydelig at det er mange i "hormon-alderen" her, og det er vel og bra det, i og med at det er et forum for alle, men diskusjonsteknikk og seriøsitet (uten stadige slengbemerkninger) - det kommer som regel ikke før man har blitt en del eldre. Det må gå an å diskutere saklig.....?

 

Å politianmelde en fjortiss for drapstrusler kan selvfølgelig være fristende, men fører nok ikke til noe allikevel. Politiet har (dessverre) ikke store ressurser å putte inn på slike ting. Etter min mening skal slike folk ha så pass grisebank at de blir så engstelige for å snakke dritt at de aldri tør åpne kjæften.........

 

Jeg setter (som mange andre her) pris på både Snekker'n og andre - men det må etter min mening være rom for å være seriøs når det er seriøsitet man er ute etter, og så får spøk være spøk - i de ganger det skinner igjennom at det er det man er ute etter.

 

Jeg har vært ute på mange andre forum (spesielt utenlandske), og jeg har aldri sett slike uttalelser på de forumene, som vi har her. Av og til er det den reneste "flaminga" som foregår her - og det sier meg at det er mange "wannabe- tøffinger" her..........og de klarer vi oss uten etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...