Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Personangrep er helt uakseptabelt. Ja greit nok om man ikke er enig i hva en annen person sier, men skal holde seg til saken uansett. Synes det er viktig og slå ned på brukere som bryter denne grensen.

 

Støtte til deg snekkern selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i alt du sier. Men det hadde jo blitt veldig kjedelig om alle var enig på dette forumet.

Ser for meg tråder med topic som dette: AMD er veldig bra.

Da enten med kun en post eller en god del med samme mening. Altså denne stilen: Ja det synes jeg oxo.

Hadde ikke vært spesielt interessant lesning. :p

 

Men men, stå på alle seriøse brukere av dette forum!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snekkern kan du sende meg en PM med den relevante tråden? personangrep skal vi ikke ha noe av her, verken mot brukere eller moderatører, og dette ser vi faktisk veldig alvorlig på. Hva som blir sagt eller gjort på msn har vi derimot ingenting med å gjøre, og kan bare si at vi synes dette er veldig trist. Nå er ikke jeg særlig skarp på detaljer i den norske lov, men jeg tror da at drapstrussler er ulovlig? Isåfall bør du kanskje ta opp dette med noen som faktisk kan gjøre noe med det. Ingen bør i noen situasjoner komme med slike alvorlige uttalelser.

 

Verden er full av drittsekker, og det er synd hvis du skal la noen av disse ødelegge for deg.

 

En liten kommentar til slutt. Vi har en "Report" funksjon. Dette er vel et glimrende eksempel på situasjoner hvor den kan være nyttig. Er nemmelig ganske vansklig å gripe inn ting vi ikke oppdager, og vi kan desverre ikke lese gjennom alle innlegg som blir opprettet.

 

EDIT: da jeg faktisk ikke før nå la merke til at det var 5-6 sider med svar allerede, deriblant fra flere moderatører er kanskje ikke mitt innlegg like relevant lenger. Slik jeg tolker det er det flere som har tråkket over streken i den tråden det er snakk om, men vi godtar på ingen måte trakasering av enkeltpersoner alikevel. Er pga situasjoner som dette jeg ikke liker noen tråder av typen "amd vs intel", "windows vs linux", osv. I slike tråder er det viktig at alle er seriøse og ikke rakker ned på personer som ikke har samme meninger som segselv. Dette gjelder både å kalle amd brukere for fjortisser, og å true noen på livet. Begge disse tilfellene er i strid med retningslinjene ettersom det er for å provosere. Et tips til personer som må delta i slike tråder; ikke delta hvis du ikke har noe vettu å si. "AMD EIER INTEL SUGER" o.l. er _kun_ provoserende, og er og blir i strid med retningslinjene her på forumet.

 

EDIT2: Ærlig talt. Et par innlegg i denne tråden prøver å gi moderatørene skylda for dårlig moderering. Denne diskusjonen dukker opp annenhver uke og for å være ærlig begynner jeg å bli litt lei av det. Til dere som absolutt må kritisere oss for dårlig moderering i tråd på tråd; hvor ofte brukere dere "report" funksjonen, eller kontakter en moderatør på en annen måte? Hvor ofte sender dere offisielle klager til [email protected]? Vi _kan ikke_ lese alle innleggene som blir lagt ut på forumet så vi er avhengige av deres hjelp hvis vi skal klare å ta flere pøbler. Til dere dette ikke gjalt (som var mesteparten av brukerne i tråden her) beklager denne kommentaren.

 

Nok en gang, det er synd at personer misbruker informasjonen brukere velger å legge ut om seg selv, og at noen ikke helt klarer å skjønne hvor alvorlig en drapstrussel faktisk er.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Offtopic men jeg synes dette var det rette stedet å endelig få ut noen velvalgte ord fra en klok mann...

 

Jeg siterer herved redaktøren i Pondus nr.7 2003:

 

"Da internett kom, ble det tydlig hvor skadelig det er å brenne inne med noe.Plutselig oppdaget de som ikke torde slåss på barneskolen en magisk, ufarlig kamparena der de også kunne delta helt uten frykt for liv og helse.

Denne gudegitte valplassen for pingler heter "diskusjonsgrupper". Her kan de med stor bravur dryppe av giftig ironi, sable ned de vankunnige og generelt sett oppføre seg som fulle trøndere med skinnvest på en kneipe i Pattaya."

 

"I diskusjonsgruppene slipper man seg som en halvt ihjelsultet gribb ned på troskyldige, men kanskje litt naive spørsmål, skolder skrivefeil med kjeler av av kokende ironi fra brystvernet-og det beste av alt:

Det hele foregår uten risiko for egen nesebrusk.

Tastaturet brukes ikke for å kommunisere, men som en kommandosentral for å føre atomkrig mot en ansiktsløs motstander langt borte...."

 

Ord til ettertanke for enhver dette her... :-)

Lenke til kommentar
(masse svada og dritt) +

Om mitt svar her støter deg så beklager jeg det.

Ditt innlegg er i mine øyne støtende til hele forumet og brukerne...

 

 

Gir min støtte til Snekker'n, slikt går ikke an!

Enkelte tåler ikke å diskutere 'iherdig' uten å la ordbruken fly ...

Og desverre så ble ikke tråden (Som jeg faktisk ikke gadd å lese før jeg ble oppmerksom på det i denne tråden) bedre av at en moderator vaklet på grensen til hersing, I min mening :shrug:

 

Lykke til Snekker'n, håper du kan "se over" dette og prøve å legge dette bak deg (som du sikkert vil, og forhåpentligvis de _andre_ også) så vi kan forsette å gjøre dette til det beste forumet i verden *grin*

Lenke til kommentar

Vel at du synest jeg overdramatiserer er ditt problem, jeg har heller ikke skrevet dette for å få trøst, men ettvert oppegående menneske er istand til å sjkønne at dette er en alvorlig sak, drapstrusler er ikke noe man bare kaster ut, ser også at du trekker inn saken om mitt nick det viser jo bare hvordan enkelte "husker" ting som kan brukes i en negativ sammenheng, hadde du vert en aktiv bruker med så mange henvendelser som jeg har hadde du forstått problematikken i det.

Jeg har heller aldrig uttalt meg om min "faglige tyngde" som du kaller det men har prøvd etter beste evne å jelpe der jeg har kunnet, hva jeg synest er best er en sak men der folk ber om tips/hjelp til en amd så jelper jeg etter beste evne, jeg skriver ikke som mange gjør når noen skal ha intel "amd rules".

Jeg har innvistert i en del utstyr men har aldri brukt det for å skryte "er for gammel til det" jeg har til og med kjørt uten å ha dette i min signatur bla fordi jeg fikk en del pm fra amd folk med sikaner som lød som feks "du er en stor dritt som skryter av intel" dette sier vel mest om de som sender såndt. Årsaken til at jeg satte det tilbake var at det ble en masse henvendelser om hvorfor dette var fjernet , de fleste liker å se hva andre kjører på for å ha et sammenligningsgrunnlag.

Om jeg har mistet din "kredibilitet" betyr derfor ingen ting da jeg aldri har følt meg avhengig av den.

Nei ditt svar støter ikke meg, jeg gjør som du sier :cool:

Lenke til kommentar

dette var ikke hyggelig og høre,at du får drapstrusler..

 

du har seff snakket med moderatorene om dette,slik at de kan vudere hans medlemstatus her på forumet..!

 

synes det var synd om vi skal miste deg Snekker`n,du har jo hjelpet så mange

her på forumet.og skrever så mye her(ram-tester)

 

har selv vært ute i hart vær har på forumet(noen synes jeg hadde mange skrivefeil)

men dette ble fort beklagd av vedkommende og moderatorene støttet meg..

 

men siden du lager en post om dette,har du fått noe mere trusler eller utspill

fra medlem"en..

Lenke til kommentar

det jeg svarte på den pmèn var at denne var arkivert med de nødvendige data for vidre vurderinger av slike uttalelser, det har siden vert stille på den fronten.

 

Jeg er mye på forumet og jeg tråkker over streken fra tid til annen , hvem gjør ikke det. Att jeg får kritikk for det er helt greit, skulle bare mangle, men la det vere med kritikk, dette gjelder for alle oss her.

Lenke til kommentar

Har ikke lest noen av innleggene, men vil gi min støtte. :)

Vel, hvis folk kaster stein på deg, la meg plukke dem opp, å miste en seriøs bruker som deg Snekker'n ville nok vært dumt. At personer ikke kan tolerere at andre har meninger er dumt, idiotisk, patetisk osv, you get the point. Det er ikke snakk om liv og død når det gjelder hardware, ikke ta alt så ****s seriøst, "alle" tar alt så seriøst nå for tiden, slapp av, man skal NYTE livet, ikke stresse. Snekker'n, Thumbs up for you! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvor man tar det fra at Snekker`n har skrytt av "utstyret" sitt (altså innenfor data :lol: ) det har ihvertfall ikke jeg sett. Og jeg er også enig med Snekker`n at mange AMD "freaker" annbefaler en AMD til en stakkar kar som nettopp har bestemt seg for å kjøpe Intel, dette blir feil fordi personen selvsagt har gjort seg opp et valg og skal ha seg pentium, da skal man hjelpe han med det oppsettet han har valgt mener da jeg! Og til disse draptruslene, dette synes jeg var latterlig gjort av den eller de som gjorde det :gretten:

Lenke til kommentar

OK, det meste er vel sagt her og det er hyggelig å se at de fleste /alle tar en klar avstand fra slike ting som dette.

Håper iallefall at denne posten har gitt noen en grunn til ettertanke og at slike uheldige episoder kan unngås heretter.

Konstruktiv kritikk er bra, men la det bli med det, ha en god natt

Lenke til kommentar

Dumt at sånt skjer, men du kan jo bare ignorere de som plager deg da... men jeg skjønner deg godt hvis du blir borte.

 

Har mange ganger vurdert å stikke her ifra selv.

 

FÅr sjå. nå som de har butta forum-ware så går det sikkert ann å leve med det, får prøve i noen uker til å se hvs som skjer.

Lenke til kommentar
Vel at du synest jeg overdramatiserer er ditt problem

 

Vet du? Det har jeg faktisk ikke problemer med i det hele tatt.

 

jeg har heller ikke skrevet dette for å få trøst, men ettvert oppegående menneske er istand til å sjkønne at dette er en alvorlig sak, drapstrusler er ikke noe man bare kaster ut

 

Nei, drapstrusler er virkelig ikke noe å tulle med, og hadde du mottatt en drapstrussel du følte deg truet av så hadde du hatt min medfølelse.

 

ser også at du trekker inn saken om mitt nick det viser jo bare hvordan enkelte "husker" ting som kan brukes i en negativ sammenheng, hadde du vert en aktiv bruker med så mange henvendelser som jeg har hadde du forstått problematikken i det.

 

Går ann å være aktiv bruker uten å skrive 1000-vis av poster også da, kalles for å lese poster. Min henvisning til "nick saken" går ikke på at jeg ikke forstår at det uten tvil hadde vært en kilde til problemer. Heller måten du taklet det på som vel best kan beskrives som sutring og gjentatte trusler om å forlate forumet om du ikke fikk det som du ville. Dette går igjen i AMD vs Intel diskusjonen, og hele denne tråden vi er i nå startet med: Som mange av dere vet vurderer jeg sterkt å forlate dette forum.......(The word dramaqueen springs to mind)

 

Jeg har heller aldrig uttalt meg om min "faglige tyngde" som du kaller det men har prøvd etter beste evne å jelpe der jeg har kunnet, hva jeg synest er best er en sak men der folk ber om tips/hjelp til en amd så jelper jeg etter beste evne, jeg skriver ikke som mange gjør når noen skal ha intel "amd rules".

 

Nei det gjør du så visserlig ikke! :lol:

 

Jeg har innvistert i en del utstyr men har aldri brukt det for å skryte "er for gammel til det" jeg har til og med kjørt uten å ha dette i min signatur bla fordi jeg fikk en del pm fra amd folk med sikaner  som lød som feks "du er en stor dritt som skryter av intel" dette sier vel mest om de som sender såndt. Årsaken til at jeg satte det tilbake var at det ble en masse henvendelser om hvorfor dette var fjernet , de fleste liker å se hva andre kjører på for å ha et sammenligningsgrunnlag.

 

Jeg snakket faktisk ikke om sigg'en din i det hele tatt, jeg snakket om dine innlegg i den omtalte AMD vs Intel diskusjonen. Dine innlegg er på det beste ett langt Intel runk, og du gjør lite for å kamuflere at du har toppmodellen demmes. Nei, du rett ut skryter.

 

Om jeg har mistet din "kredibilitet" betyr derfor ingen ting da jeg aldri har følt meg avhengig av den.

 

Damn! Enda en som ikke har meg som eksistensgrunnlagg, begynner å bli mange.

 

Nei ditt svar støter ikke meg, jeg gjør som du sier :cool:

 

Hmmm.....Du gjorde jo ikke det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...