Gå til innhold

Hvem skal kaste den første stenen


Anbefalte innlegg

Vel... hva kan jeg si jeg som bare er 14 år... :roll:

 

-Uheldigvis finnes slike folk... Det er et resultat av dagens samfunn, oppvekstsmiljø og kanskje en anelse lavere iq. Som jeg ser det, er trusler en alvorig sak ennå mer alvorlig når det kommer så langt som drapstrusseler. Like fullt er nok et utsagn fra en som er såpass primitiv å i det hele tatt gjør noe slikt mye å være redd for... Men du vet aldri(kanskje er det fordi jeg har sett for mye filmer :p: )

 

-Uansett bør dette rapporteres på en eller annen måte... enten andmeldelse eller noen annen måte.

 

-Det ville vert synd om du forlater dette forumet, ikke gå :woot:

-Og se hvor mye fin støtte du har fått :cool::D

 

-sry for trykkleifer, sent på kvelden :p: :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...dette har jo selvfølgelig ikke slått like bra ut hver gang, om noen oppfatter meg som fanatiker for dette er det synd...

 

Vel, du kan ikke påstå at du IKKE har en tilhørighet. Jeg sier ikke at du er fanatisk som de fleste som sier "blablabla er best fordi JEG EIER OG DU SUGER!" men du har mange holdninger som jeg anser om på grensen til fanatisk. Greit nok, det er vanskelig å IKKE ha et holdepunkt i dagens produksjonskappløp, men det er ikke enkelt å ikke være så påståelig. Jeg skjønner at du mener intel er best (dem har best ytelse i 32bit prosessering de fleste applikasjoner jfr mange tester) men jeg ønsker alltid litt slingringsmonn og hensyn på priser... Sitatet: "det koster å være kar" kommer veldig godt frem, og ønsker du å være kar så unner jeg deg det. Du må bare godta at andre ikke har samme meninger og at du ikke kan hakke ned på dem som en voksen som nekter en 12-åring is fordi han ikke fortjener det. Alle vil ha det som passer dem best, og er du ikke enig så ikke provosèr , bare la det passère og ikke tenk mer på det. Du har din mening, vi har vår, og jeg syns det skal respekteres... Forøvrig en ganske seriøs post om en teit problemstilling. Vedkommende som truer deg på livet burde vært bundet og kneblet foran yummy med sine gode forslag og tomme bawls-flasker. Resten burde være unevnt og filmet som en koselig lørdagskvelds-underholdning.

 

Snekker'n jeg er ikke alltid enig med deg , men jeg ønsker deg lykke til med alle dine situasjoner og håper du forholder deg nøytral til selve forumet og FORBANNET til alle som ikke klarer å holde seg saklig! :)

Lenke til kommentar

Er ikke ute etter å lage trøbbel for denne brukeren vidr, derfor har jeg heller ikke vidreformidlet noen ip adresse eller andre ting, det jeg imidlertid håper er at noen tenker gjennom hva de sier før de sier det, dette er tross alt et diskusjonsforum der vi diskuterer en hobby. At temp/følelser kan rive noen og enhver med er greit og at vi til tider har litt heftige diskusjoner er også bra for hadde alle vert av samme mening så ble det fort kjedelig, men la det stoppe der.

Lenke til kommentar

Snekker'n.

 

Du må på ingen måte slutte å bruke dette forumet!! Det hadde vært et stort tap!!

 

Du er en av de få som jeg leser postene til og som faktisk har noe fornuftig å komme med. Det er ikke mange brukere jeg respekterer så mye som deg.

 

Nå ble jeg litt lei meg. Setter på litt Dido:

 

 

I know you think that I shouldn't still love you,

I'll tell you that.

But if I didn't say it, well I'd still have felt it

where's the sense in that?

 

I promise I'm not trying to make your life harder

Or return to where we were

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

 

I know I left too much mess and

destruction to come back again

And I caused but nothing but trouble

I understand if you can't talk to me again

And if you live by the rules of "it's over"

then I'm sure that that makes sense

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

 

And when we meet

Which I'm sure we will

All that was then

Will be there still

I'll let it pass

And hold my tongue

And you will think

That I've moved on....

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

 

 

Nå sitter jeg og gråter også.......

 

Nei, slutter du slutter jeg. Tristeste posten jeg noen gang har lest.

Lenke til kommentar
Er ikke ute etter å lage trøbbel for denne brukeren vidr, derfor har jeg heller ikke vidreformidlet noen ip adresse eller andre ting, det jeg imidlertid håper er at noen tenker gjennom hva de sier før de sier det, dette er tross alt et diskusjonsforum der vi diskuterer en hobby. At temp/følelser kan rive noen og enhver med er greit og at vi til tider har litt heftige diskusjoner er også bra for hadde alle vert av samme mening så ble det fort kjedelig, men la det stoppe der.

:yes:

Lenke til kommentar

Personangrep som nevnes i denne tråden liker jeg særdeles dårlig, og jeg støtter følgelig opp om reaksjoner mot folk som av en eller annen grunn ikke greier å holde seg. Å komme med drapstrusler pga en CPU diskusjon er vel noe av det mest idiotiske jeg noen gang har hørt får å si det slik.

Dette tar iallfall jeg på alvor og det ser jeg klart og tydelig det er flere som gjør.

 

Kort sagt: gi oss bevis og vi skal gjøre noe med det, for dette aksepterer vi rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke fått lest gjennom tråden her, men vil bare få sagt her også at jeg har beklaget noe av det jeg har sagt, og måten jeg har uttrykket meg på i den tråden. Som moderator burde jeg trolig ha stoppet hele diskusjonen noe før, men så ikke faresignalene fordi jeg selv var oppslukt av diskusjonen.

 

Det at folk kommer med drapstrusler som følge av en diskusjon om prosessorer synes jeg viser litt om hvordan enkelte legger alt for mye prestige i denne saken...

Men så kommer spørsmålet som trolig er på alles lepper: Vil det bli noen konsekvenser for brukeren(e)?

Puh, nå har jeg skumlest fort over tråden, uten at det kom så veldig mye fornuftig ut av det, annet enn at det er godt å se at de fleste ser ut til at man er enige i at det å diskutere og krangle er greit, men å komme med personangrep er tåpelig, og drapstrusler er naturlig nok totalt uakseptabelt!

 

Når det gjelder deltagerene i den tråden så er jeg ikke så sikker på at det var noen som trådde veldig over grensen med sine utsagn. Jeg har kommentert det jeg har sagt både her og til Snekker'n, og har også snakket med andre moderatorer om saken. At jeg, og flere andre har blitt engasjert og provosert av det Snekker'n har sagt ser jeg ikke på som noe problem, men enkelte av utsagnene burde vært noe moderert. Tården fikk dog utvikle seg (muligens feil, men sånn var det, og ikke noe å få gjort med det) og bygget seg opp til en krangel, og at noen deltok i denne krangelen synes jeg ikke man skal få repremande for, men føler noen at de har gått litt langt kan de jo få lov til å si det, og hvis noen føler at noen har gått for langt kan de sende en PM til meg eller til den personen det gjelder om det.

 

Når det gjelder de drapstruslene så vet jeg ikke noe mer om det enn det som har blitt nevnt i denne tråden, ergo ikke hvem dette var osv. I utgangspunktet så er det ikke HW.nos ansvar hva folk sender i MSN-meldinger til hverandre, men hvis jeg får se en MSN-log som identifiserer en bruker på forumet som kommer med drapstrusler har ikke jeg noe problem med å kaste ut den personen. Folk som kommer med drapstrusler har ikke noe på dette forumet å gjøre....

 

Men nå tar jeg kvelden, så det blir ikke noe mer svar fra meg her før i morgen.

Lenke til kommentar
...dette har jo selvfølgelig ikke slått like bra ut hver gang, om noen oppfatter meg som fanatiker for dette er det synd...

 

Vel, du kan ikke påstå at du IKKE har en tilhørighet. Jeg sier ikke at du er fanatisk som de fleste som sier "blablabla er best fordi JEG EIER OG DU SUGER!" men du har mange holdninger som jeg anser om på grensen til fanatisk. Greit nok, det er vanskelig å IKKE ha et holdepunkt i dagens produksjonskappløp, men det er ikke enkelt å ikke være så påståelig. Jeg skjønner at du mener intel er best (dem har best ytelse i 32bit prosessering de fleste applikasjoner jfr mange tester) men jeg ønsker alltid litt slingringsmonn og hensyn på priser... Sitatet: "det koster å være kar" kommer veldig godt frem, og ønsker du å være kar så unner jeg deg det. Du må bare godta at andre ikke har samme meninger og at du ikke kan hakke ned på dem som en voksen som nekter en 12-åring is fordi han ikke fortjener det. Alle vil ha det som passer dem best, og er du ikke enig så ikke provosèr , bare la det passère og ikke tenk mer på det. Du har din mening, vi har vår, og jeg syns det skal respekteres... Forøvrig en ganske seriøs post om en teit problemstilling. Vedkommende som truer deg på livet burde vært bundet og kneblet foran yummy med sine gode forslag og tomme bawls-flasker. Resten burde være unevnt og filmet som en koselig lørdagskvelds-underholdning.

 

Snekker'n jeg er ikke alltid enig med deg , men jeg ønsker deg lykke til med alle dine situasjoner og håper du forholder deg nøytral til selve forumet og FORBANNET til alle som ikke klarer å holde seg saklig! :)

Ja jeg har mest til overs for Intel det har jeg innrømmet i mange poster, men jeg har heller aldri rakket ned på noen fordi om de har amd systemer eller nevnt at det ikke koster nok. Har bla kjøpt amd system til min sønn, men la nå den saken ligge nå og er det så at jeg kjører en for radikal holdning i amd/intel disk så tar jeg det til etteretning.

 

Som deserglow sier så var det en heftig diskusjon der jeg selv var med og vinklet den dit, at jeg fikk pepper av han og andre der har jeg ingen problemer med, den delen er helt grei.

Det som kan vere litt uheldig er at en moderator lar seg rive med i en sånn på kanten diskusjon da dette kan oppfattes som om at her er det fritt spillerom, dette er ikke sagt som en kritikk.

Lenke til kommentar
Ja jeg har mest til overs for Intel det har jeg innrømmet i mange poster, men jeg har heller aldri rakket ned på noen fordi om de har amd systemer eller nevnt at det ikke koster nok. Har bla kjøpt amd system til min sønn, men la nå den saken ligge nå og er det så at jeg kjører en for radikal holdning i amd/intel disk så tar jeg det til etteretning.

Oki, så denne får jeg la meg: Det du sier her stemmer ikke helt, men det gjør ikke saken med drapstrusler bedre. Du har sagt at alle som liker AMD er fjortisser....

Lenke til kommentar
Snekker'n.

 

I know you think that I shouldn't still love you,

I'll tell you that.

But if I didn't say it, well I'd still have felt it

where's the sense in that?

 

Well I will go down with this ship

And I won't put my hands up and surrender

There will be no white flag above my door

I'm in love and always will be

uhumm..host..kremt.

Fint at du er veldig glad i noen av dine forumvenner men kanskje enkelte ting burde vært tatt som en PM.

:lol:

 

Sorry, bare måtte ;)

Lenke til kommentar
Ja jeg har mest til overs for Intel det har jeg innrømmet i mange poster, men jeg har heller aldri rakket ned på noen fordi om de har amd systemer eller nevnt at det ikke koster nok. Har bla kjøpt amd system til min sønn, men la nå den saken ligge nå og er det så at jeg kjører en for radikal holdning i amd/intel disk så tar jeg det til etteretning.

Oki, så denne får jeg la meg: Det du sier her stemmer ikke helt, men det gjør ikke saken med drapstrusler bedre. Du har sagt at alle som liker AMD er fjortisser....

Vel mulig jeg har sagt det, men kan ikke huske det og heller ikke i hvilken sammenheng, men isåfall har jeg ingen problemer med å beklge det utsagnet her og nå.

Lenke til kommentar

Leste igjennom HELE den AMD vs Intel tråden, som ivrig AMD bruker følte jeg meg støtt av visse utsagn fra Snekker'n og hans "minions", som gjerne har Intel avatar ol. (De som ikke kommer med noe nytt selv, liker helst å quote postene til Snekker'n med (:woot:) og komme med korte kommentarer)

Ser ikke helt hva problemet med den tråden er, de som klager over trakassering og personangrep tror jeg ikke har lest gjennom helt. (Med visse unntak som innlegg fra 12-åringer med 1-2 poster fra før)

Selve diskusjonen pågår jo mellom noen av de mest erfarne brukerne her på forumet. (Simen1, Snekker'n, DesertGlow, osv..) Det virker for meg som om Snekker'n etterhvert blir trengt opp i et hjørne hvor han etterhvert må stå til rette for hvert ord han har skrevet. Og når man gang etter gang nekter å godta andres argumenter, og at man kan ha tatt feil, og diskusjonen er på sitt mest hete, er det veldig lett å ta i bruk en litt mer personlig skrivemåte for å få det ennå sterkere frem. Forbauser meg å se selv moderatorer bruke slikt kraftig språk. Ellers var det en krute god diskusjon, og gjør slike forum verdt å lese, men det var trist den skulle få en slik kjedelig slutt.

 

oooO kan jeg få kaste første stenen btw? hørtes gøy ut hehe

Lenke til kommentar
Leste igjennom HELE den AMD vs Intel tråden, som ivrig AMD bruker følte jeg meg støtt av visse utsagn fra Snekker'n og hans "minions", som gjerne har Intel avatar ol. (De som ikke kommer med noe nytt selv, liker helst å quote postene til Snekker'n med (:woot:) og komme med korte kommentarer)

Ser ikke helt hva problemet med den tråden er, de som klager over trakassering og personangrep tror jeg ikke har lest gjennom helt. (Med visse unntak som innlegg fra 12-åringer med 1-2 poster fra før)

Selve diskusjonen pågår jo mellom noen av de mest erfarne brukerne her på forumet. (Simen1, Snekker'n, DesertGlow, osv..) Det virker for meg som om Snekker'n etterhvert blir trengt opp i et hjørne hvor han etterhvert må stå til rette for hvert ord han har skrevet. Og når man gang etter gang nekter å godta andres argumenter, og at man kan ha tatt feil, og diskusjonen er på sitt mest hete, er det veldig lett å ta i bruk en litt mer personlig skrivemåte for å få det ennå sterkere frem. Forbauser meg å se selv moderatorer bruke slikt kraftig språk. Ellers var det en krute god diskusjon, og gjør slike forum verdt å lese, men det var trist den skulle få en slik kjedelig slutt.

 

oooO kan jeg få kaste første stenen btw? hørtes gøy ut hehe

Tildels enig med deg her og som jeg har sagt tidligere så prøvde jeg å vinkle dette på en annen måte uten dermed å si jeg hadde rett, og den peppern jeg fikk for det er helt uproblematisk men det er ikke det vi tar for oss her.

At jeg bidrar til å øke temp i en debatt skal ikke medføre personangrep eller drapstrusler.

Lenke til kommentar

Hmm lurer på om snekker'n regnet med slik respons da han den kald høst dag spurte om hvem som ville kaste den første steinen :p:

 

EDIT: kan jeg være den andre? sikkert tøffere :nice:

-Humor(tilogmed tørre vitser*host*les en linje opp*host) er alltid viktig for å lette litt trykk fra saken :cool:

Lenke til kommentar

BU HU.....Noen har tatt nesten samme nick som meg, og kanskje de kommer til å bruke det feil å så tror folk det er meg. Hvis ikke noen fikser dette så går jeg....

 

 

BU HU.....Ingen skjønner at jeg har rett og at AMD er dårlig

 

 

BU HU.....Noen har sendt meg en stygg PM/MSN

 

 

BU HU.....Hvis ikke dere trøster meg og sier at jeg ikke må gå.......Så går jeg, og denne gangen mener jeg det......På orntli asså.

 

 

Jeg må si det snekker`n, at det eneste som ergrer meg her er at du kanskje har rett denne gangen. Men når jeg ser din evne til å overdramatisere må jeg si jeg tviler litt på om du selv tok denne "drapstrusselen" alvorlig i utgangspunktet. Og om du ikke heller bare startet denne tråden for oppmerksomheten.

 

 

Jeg ser folk her snakker om din "faglige tyngde", da tenker jeg på en person man kan spørre til råds når man skal bygge maskin, oppgradere, eller man har problemer med noe. Det jeg har lært av å lese tråden du henviser til i begynnelsen av denne tråden er at du er den siste jeg ville spurt om råd når det gjelder kjøp av CPU, ikke fordi jeg mener du har rett eller feil, men fordi du deltok i den tråden i det hele tatt. Du burde holde deg for god for "hva er best?" tråder. Eller i det minste nøyd deg med: jeg synes ..... er best fordi.....

 

 

Det virker som du bruker en del penger på datautstyr, og da står du i en særposisjon til å hjelpe andre forumbrukere med valgene demmes. At du bruker denne posisjonen til å skryte av at ditt utstyr er best synes jeg bare er trist.

 

 

Så om du blir eller går det ser du vel selv, det er ihvertfall meg likegyldig den ene veien eller den andre. "Faglig tyngde" går hånd i hånd med kredibilitet, og i mine øyne har du mistet den for lenge siden.

 

 

Om mitt svar her støter deg så beklager jeg det. Får bare minne deg på da, at du ba om det. Til slutt skal jeg innlemme deg i en liten hemmelighet; det går ann å ignorere de teite.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...