Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Redd jeg har mista kona...

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd og veiledning her, gjerne fra motsatte kjønn som kan hjelpe meg å tyde "signalene".

Traff kona mi for 12 år siden, vi var unge og det sa pang, ble et kjærlighetsbarn utav det kun få måneder etter vi traffs. Forholdet gikk opp og ned vi hadde tøffe tider og vi hadde gode tider, men vi holdt alltid sammen. I 2008 giftet vi oss. Så kom barn nr 2 i 2010. svangerskapet var slitsomt og vi ble enige om at det var stopp, en av hver holder :)

De siste året har blitt så rutine messig, jeg som mann har vell godtatt det og har tenkt "ja sånn er det å ha små barn" lite tid tilovers til hverandre. Utenom sex da, den har alltid vert magisk med kona :). Men hun har nok følt på noe som mangler utover det, vi har hatt tøffe krangler der hun har evt drukket for mye, eller det bare har vert barnslig kjølig mellom oss for filleting. Vi prøvde parterapi, og jeg syns det gav oss mye, det var slik jeg leste kona og.

Forrige uke smalt det igjen, denne gangen ble det ikke lovnader og makeup sex. Hun fortalte rett ut at hun hadde mistet følelser for meg og trengte tid. Parterapi igjen var uaktuelt, der ble hun ikke forstått sa hun. Dersom jeg skulle kunne vinne henne tilbake måtte jeg gjøre meg attraktiv igjen, kjempe for henne sa hun. Så jeg flytta ut for en liten periode, helt knust og har nok tatt mer kontakt enn jeg burde.

Vi ble enige om (hennes forslag) om å leie en leilighet nær hjemmet sammen slik at vi kunne ha barna annenhver uke uten at de trengte å flytte. Jeg tolker det som et tegn at hun er villig til å prøve å finne tilbake til meg, men jeg er sannelig ikke sikker. Leilighet var lett å få tak på, jeg tar første uka på mandag.

Jeg har tolket signalene hennes som at jeg ikke skal spille offer rollen eller være stakkarsli. Men heller vise henne hvorfor hun falt for meg første gang. Så jeg har begynt å trent igjen (gjør godt!). Idag var jeg å kjøpt meg nye klær, tenkt jeg ville vise henne at jeg ikke bare har ligger og hulkegrenet i det siste. Så kom jeg innom for å være med barna idag og signere leiekontrakten sammen, tror aldri hun har vert så kjølig mot meg, kommentere ingenting om klæna. Hun virket mest irritert på noe, jeg spurte hva som var galt og fikk igjen tilbake at hun ikke får puste når jeg maser sånn.

Huff lang post dette, jeg er veldig i villrede om hvordan jeg bør te meg fremover. Det er jeg som sitter med evnen til å betale på huset så blir det helt slutt så må jo hun ut på leiemarkede med ungene. Hun er ikke særlig økonomisk av seg, og jeg har nok verdt den som alltid har ordnet med papirarbeidet. Hun derimot er mye mer avhengig av barna enn det jeg er.

Jeg tenker jeg får gi dette felles leilighet forsøket noen uker der både jeg og hun får tid til å tenke når vi ikke er med barna.

Dersom hun sier hun trenger mer "tid" etter det, hva gjør jeg da?

Anonymous poster hash: 5d96d...40f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun virker bare skikkelig irritert på deg. Jeg kan bli sånn når jeg er lei av noen, haha, uff. Tror det beste er å bare ha litt sosial liv, ta kontakt med gamle venner, ha et liv utenom henne og la henne være i fred, du kan godt være litt kjølig mot henne (dvs. ikke bry deg så mye om hun er kald, og bare vær normal, vis at du ikke orker å bry deg så sykt mye), kan hende det funker, det funka hvertfall med meg når jeg ble lei av en fyr, så ble han sånn mot meg og jeg begynte smått å like han igjen. Dette er kanskje ikke det beste rådet da, men.

Lenke til kommentar

Bufetat pleier å kjøre noen kurs for par med barn. Det er ikke fokusert på dere som par, men hvordan man skal kunne kommunisere til tross for ulikheter osv. Kanskje det kunne vært noe for dere? Da handler det ikke om dere spesifikt, men om å gi dere verktøy til å fungere sammen. Jeg har aldri prøvd det selv, men jeg leste en brosjyre om det hos familievernkontoret da eksen og jeg gikk fra hverandre. Husker jeg tenkte at det var noe vi burde ha deltatt på før ting gikk helt adundas, men det var for sent for oss da.

Lenke til kommentar

Jeg har slengt ved dette bildet noen ganger på slike tråder. Håper du hvertfall kan få deg en bitteliten latter av det :)

try_hitting_her.jpg

Ellers så er det vanskelig å komme med noen råd her. En slik situasjon er det umulig å tolke og dermed vite hva man bør gjøre. På noen funker det å "ignorere", andre trenger oppvarting med gaver, middag ute etc. Du er presset inn i en situasjon der du sitter fast mellom en stein og et hardt sted :hm:

Jeg hadde nok prøvd en kombinasjon av ignorering og oppvarting. Ikke snakk med henne hver dag, men ikke for lenge mellom hver gang. Få noen til å passe barna og ta henne med ut en gang i uka eller noe. Prøv å få alenetid der barna ikke er et tema.

Hvis dere har hatt problemer med å få alenetid fordi dere ikke har noen som kan passe barna så er nok det en stor del av problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liten case of "er gresset grønnere på den andre siden?" på gang her ser det ut som..... du får bare vente å se hva som skjer. Enten blir hun sammen med noen andre ganske raskt ellers kommer hun tilbake til deg etter en god stund når hun har innsett at markedet ikke var så bra som hun trodde. 

Gi henne plass! ikke vær needy og spør "hva er galt? hva er galt? hva er galt?".... noe er galt OK? fatt det, ikke spør om det og ikke prøv å fiks det på et magisk raskt vis.... vær stabil, vær en bedre versjon av deg selv enn du var før og håp at det på sikt vil bringe henne tilbake. 

"begynt å trene igjen" sier du.... du bør faen meg trene 7 dager i uka

Du MÅ gi henne en mulighet til å savne deg, hvis du er "på" henne hele tiden vil hun aldri komme tilbake. KUTT kontakt, ORDENTLIG.... la virkeligheten i hennes valg smelle henne i fleisen. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Hun virket mest irritert på noe, jeg spurte hva som var galt og fikk igjen tilbake at hun ikke får puste når jeg maser sånn.

Jeg hang meg litt opp i dette. Er det noe ved oppførselen din som hun anser som masete/klengete/whatever? Du kan jo gi henne mer rom og "lokke" henne litt mer ut på banen igjen. Gi henne mulighet til å savne deg. 

Lenke til kommentar

Hun virket mest irritert på noe, jeg spurte hva som var galt og fikk igjen tilbake at hun ikke får puste når jeg maser sånn.

Jeg hang meg litt opp i dette. Er det noe ved oppførselen din som hun anser som masete/klengete/whatever? Du kan jo gi henne mer rom og "lokke" henne litt mer ut på banen igjen. Gi henne mulighet til å savne deg. 

Jeg tror heller hun var irritert på nye smarte klær og stram look.

Ingenting irriterer kvinnfolk mer enn at du ser bedre ut uten dem!

Best å komme rød i øynene og i samme gamle habitten, så hun kan gratulere seg selv med at 'han er helt avhengig av meg'...

Lenke til kommentar

Jeg tror heller hun var irritert på nye smarte klær og stram look.

Ingenting irriterer kvinnfolk mer enn at du ser bedre ut uten dem!

Best å komme rød i øynene og i samme gamle habitten, så hun kan gratulere seg selv med at 'han er helt avhengig av meg'...

Pøh, for noe tull..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Pøh, for noe tull.. 

...og der bare bekreftet du teorien min  :lol:

På hvilken måte?

Jeg vet i hvert fall at jeg ikke ønsket at eksen min skulle være helt avhengig av meg. Jeg har vært i en ganske så lik situasjon som TS; bare at jeg var kona.

Lenke til kommentar

Det ozone er inne på er vel skadefrohet som en del føler, men som ikke er noe alle har eller vil vedkjenne seg. De aller fleste kvinner ønsker ikke å bli forlatt og kan tolke det han gjorde som å bli attraktiv i markedet framfor å gjøre seg attraktiv for henne, noe som kan være grunnet sjalusi. Det kan jo være grunne andre ting også og være ren oppgitthet over at han prøver seg. Vanskelig å vite sikkert, men det er som regel ganske sammensatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...