j_kalland Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 går det an å kopiere en vhf kasset til pc'en f.eks en mpeg fil eller divx eller noe slikt? eventulelt hvordan skal jeg koble videoen til pc'en!??? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Du nevner at du har TV-kort. Hvis det har videoinngang, så kan du koble til der. På mitt er det en s-video-plugg, men med en overgangsledning til composite video. Lyden sender du inn på lydkortet. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 har et tvkort ja men kan også koble tv til skjermkortet mitt, kan være det går på den måten da men hvilket program er bra til å vise filmer fra video og til å ta opp med? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Se på dette innlegget: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=158142 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 VirtualDub er genialt. Ganske enkelt, og har mulighet for å låse audio/video-sync. (Noe jeg hadde STOORE problemer med før). Pass også på å få de-interlaced video'n skikkelig (eller lagre den som interlaced. (IKKE progresive!!) før du gjør om til MPEG eller DivX (eller whatever). Encoder du interlaced video som progressive så taper du hauger og hav av kvalitet, pluss at filmen blir full av ekle "trapper" der hvor det er mye bevegelse. VirtualDub støtter også filer >2GB/4GB og kan ta opp filmer i flere sekvenser (uten å miste frames) Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 men setter bare på en film da i videoen og så starter den opp i virtualdub?av segselv?eller må jeg finne mange instillinger og fikse på de og slik? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Du må selvfølgelig velge codec, videoformat, oppløsning, lyd-format, fps etc., men de fleste ting er faste. Er bare å finne hvor man setter de og stille de inn til det de skal være. Så er det bare å trykke start i virtualDub, og play på VHS'n. Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 ja okey, jeg får teste. får jeg det ikke til skriver jeg hva som er galt!!! takk for hjelpen! Lenke til kommentar
j_kalland Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 hvilken ledning skal jeg bruke til å koble videoen til pc'en med?vanlig antenne kabel? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hva med dette forslaget: Scart som er forgrenet i vanlige analoge hann-kontakter i den ene enden og Pinnacle LINX plus ?? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 har et tvkort ja men kan også koble tv til skjermkortet mitt, kan være det går på den måten da men hvilket program er bra til å vise filmer fra video og til å ta opp med? Bruker flyvideo tv kort, og der er det veldig enkelt å spille inn fra video. Tar det gjennom Tv kanalen (69) . Kan jo bruke AV også, men der kjører jeg Dvd gjennom, er et problem med Sv inngangene at ikke lyden virket på Flyvideo kortet og ikke bilde på et deaktivert cinemakort. Men på Flyvideo opptak er det fordelen at du kan velge opptakskvaliteten trinnløst også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå