Filius_two Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei hei!! Litt til så hadde jeg kastet modemet i veggen, men ideen om å skrive til dere først hjalp det Har problemer med modemet mitt: Har et Billion Motorola 56k v.90 m/voice modem. Intern PCI (DRITT) Har ikke funnet noen konflikter mellom enhetene. Når jeg kobler til, så vises det først at hastigheten er 52000 bs Så venter jeg litt (1-5 min) og den begynner å gå ned. Først til 50666 à 48000à 33600à 31200à og av og til til 28800 og 21600 Telefonlinjen er helt ok (uten støv) det hat reparatøren sjekket. Jeg har Frisurf, men har også prøvd TELE2 problemet er det samme med begge leverandørene. Vet ikke hva skal jeg gjøre.L Skal bytte det gamle +penger mot et nytt Vet ikke om jeg skal ta et intern eller ekstern, USB eller seriell Hvilket modem er det beste(av de 56k) Tusen takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei du! Du er så uheldig å ha et såkalt "soft-modem" (også kalt Winmodem) som bare fungerer i Windows. Billion-kortene har mildt sagt elendige drivere, og alt etter belastningen på maskinen, går linjehastigheten opp/ned. (Helst ned...) Røsk ut skiten, og skaff deg UsRobotics Courier el.l. Internt eller eksternt er vel smak og behag.. Evt. prøv å oppgrader driveren. Sjekk også hvor "stressa" maskina er når hastigheten går ned. Jeg hadde et slikt som jeg lånte til en kompis.. Når han fyrte igang Morpheus + samtidig spilte av en DivX, droppa hastigheten med en gang.. Ukult. Men; Du får hva du betaler for. Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
Zweck Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei du.. Det er vel i å forseg sant det som han andre påpeker her, det er ikke det beste modemet i verden, og du FÅR det du betaler for, men det er mulig å få dette til å fungere sånn passelig med riktig driver. 1 ting: er det connexant eller motorola chipsett på modemet?? Finner du ut av dette kan jeg vise deg hvor de beste driverene ligger. Gjerne pr. mail Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg har nå samme modem, og det er vel den delen i min maskin som er "mest" brukt. Mao, det fungerer helt perfekt, raskt og stabilt. (netcom ISP) Kjører siste 2000 driver med XP. Men et spørsmål her. Er det på "påkoblingsikonet" du ser den nevnte hastigheten dropper? Og har du skjekket at det ikke er noen brannmurer eller andre programmer som kødder med deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå