Gå til innhold

Skal Norge anerkjenne "Palestina" som stat?


Gjest Slettet-aj7hPT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aj7hPT

https://www.youtube.com/watch?v=w784pL-pxiE

 

Se på de begge videoene og se hvordan de er forkortet i lengden, de som bor i bygningene får vanligvis 5 minutters advarsel før Israel bomber etter knock on roof. Tenkte bare jeg skulle dele noe interessant mens jeg lette etter bevis bak den forrige videoen jeg la ut om konflikten. 

Endret av Slettet-aj7hPT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

"Militære okkupasjoner er i folkeretten regulert av landskrigsordningen i 4. Haagkonvensjon av 1907

Haag-konvensjonen er ingen lov, det er en internasjonal avtale mellom diverse land, som jeg ikke tror Palestinerne har underskrevet?

 

Befolkningen i det okkuperte landet har på den annen side plikt til å adlyde okkupasjonsmakten. Siviles væpnede motstand mot en okkupasjonsmakt er definert som en krigsforbrytelse, fordi lovlig stridende åpent skal bære sin uniform.

https://no.wikipedia.org/wiki/Okkupasjon

Så den norske befolkning hadde bare å adlyde nazistene under siste verdenskrig, og motstandsbevegelsen var krigsforbrytere? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

"Militære okkupasjoner er i folkeretten regulert av landskrigsordningen i 4. Haagkonvensjon av 1907

Haag-konvensjonen er ingen lov, det er en internasjonal avtale mellom diverse land, som jeg ikke tror Palestinerne har underskrevet?

 

Befolkningen i det okkuperte landet har på den annen side plikt til å adlyde okkupasjonsmakten. Siviles væpnede motstand mot en okkupasjonsmakt er definert som en krigsforbrytelse, fordi lovlig stridende åpent skal bære sin uniform.

https://no.wikipedia.org/wiki/Okkupasjon

Så den norske befolkning hadde bare å adlyde nazistene under siste verdenskrig, og motstandsbevegelsen var krigsforbrytere?

 

Nazi-Tysklands okkupasjon og Israels okkupasjon av vestbanken kan da ikke sammenlignes da Tyskland ønsket å slakte jøder, muslimer og ikke etniske personer. Israel på sin side forsvarte seg mot trans-jordans aggresjon og tok tilbake Judea og Samaraia i 1968. Under jordansk okkupasjon fra 68-73 var det så vidt jeg er forstått med aldri snakk om selvstendighet for det palestinske folk i vestbredden.

Lenke til kommentar

Det jeg påpåker er at de tidligere påstander om internasjonal lov ikke holder vann, samt at det ikke ser ut til å være spesielt hold for sammenblanding av konseptene "rett" og "lovlig".

 

Det er mange ting som er lovlig, f.eks. deportasjon av jødene fra Norge under krigen, eller deportasjon av innvandere idag, men at det er lov gjør det ikke "rett".

 

Om man sammenblander disse konseptene overlater man kun til de minst egnede, dvs politikerne, å avgjøre for deg hva du mener er rett og galt.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...