EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 hei har en del problemer i å forstå filosofi ? Er det egentlig vanskelig å forstår det eller er jeg rett og slett for dum? for eksempel Så lenge familien og myten om familien ikke er tilintetgjort, vil kvinner bli undertrykt. kan noen forklare meg sitatet ovenfor? har noen tips for bedre forståelse av fiolsofien? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg tror forfatterne av sitatet mener at idéen om hva en familie er må "tilintetgjøres", eller kanskje snarere revolusjoneres til det ugjenkjennelige for at kvinner skal unngå undertrykkelse. De mener altså at familien i seg selv, slik det konseptet eksisterer i verden i dag, automatisk fører til undertrykking av kvinner.Ellers når det gjelder filosofi er det et fint uttrykk som heter "Ett fjols kan spørre mer enn ti vise kan svare".Det er forøvrig står forskjell på "hverdagsfilosofering" eller hva "vanlige" folk mener og gjør og filosofi som fag og hva utdannede filosofer mener og gjør. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Jeg tror forfatterne av sitatet mener at idéen om hva en familie er må "tilintetgjøres", eller kanskje snarere revolusjoneres til det ugjenkjennelige for at kvinner skal unngå undertrykkelse. De mener altså at familien i seg selv, slik det konseptet eksisterer i verden i dag, automatisk fører til undertrykking av kvinner. hmm vel slik jeg forsto sitatet så trodde jeg er at for at kvinner ikke blir undertryt: 1. enten må de la være å skaffe seg barn? 2. eller så bør barna ikke leve sammen med mora ? rare for begge tankene er del like latterlige, den ene fører til slutten av menneskeheten og den andre er barnundertrykkende... Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Filosofi er diskusjon. Det å finne svaret på spørsmål og skape en forståelse av verden ved å diskutere og stille kritiske spørsmål.Diskusjoner er jo bygd opp av, spørsmål, begrunnelser, påstander, faktaunderbygging, følelser, meninger, holdninger, forskjellig kommunikasjon.eller som jeg likte å si før. Filosofi er hvorfor. vis du spør hvorfor over og over igjen, så må du komme til en eller annen dypere mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå