Gå til innhold

Selge til fremmed person i utlandet, Hvordan?

Anbefalte innlegg

Flytter snart, så jeg kvitter meg med diverse tull og tøys som jeg har liggende, blant annet en collectors edition figur fra spillet bioshock, fant en kjøper via reddit som var villig til og kjøpe den for 50USD.

Kjøper er villig til å betale frakt, og faktura ved henting som sendemetode, om det er en mulighet, kan eventuelt bruke paypal.

Problemet mitt er att jeg har aldri solgt noe over nett slik som dette før, og ikke internasjonalt, noe jeg går utifra att det blir. hvordan kan jeg forsikre att jeg får pengene, og att pakken kommer fram til kjøperen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PayPal har vel en eller annen kjøpsgaranti, som sikrer at kjøper får tilbake pengene hvis selger lurer/svindler ham.

Jeg vil tro det finnes noe lignende for selger, for å sikre seg mot en kjøper som ikke betaler, uten at jeg dog har kjennskap til akkurat det.

Det er vel uansett vanlig at kjøper betaler først og selger deretter sender varen(e), hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

forhondsbetaling via paypal er lettest og meget utbredt , kjøper har trygghet i at de kan sende krav om de ikke får varen / den har mangler . under ingen omstendigheter send vare for og få betalt i etterskudd

Lenke til kommentar

forhondsbetaling via paypal er lettest og meget utbredt , kjøper har trygghet i at de kan sende krav om de ikke får varen / den har mangler . under ingen omstendigheter send vare for og få betalt i etterskudd

Ja paypal virker som det beste alternativet, men er enda ikke sikker på hvordan vi skal gjøre det slik att han betaler frakten

Lenke til kommentar

Du kan gjøre klar pakken, stikke på posten og få de til å veie den og gi deg en pris på hva frakten blir, ink. sporing. Sporing er jo greit både for selger og kjøper.

Så er det bare å oppgi til han hva frakten blir på. Men ikke bli overrasket om han trekker seg etter han finner ut hva frakten blir.

Vekten på pakka har alt å si, så hvis Bioshock figuren veier xx, så må man jo også pakke inn sånn at den overlever turen, noe som gjør det enda litt tyngre igjen.

Så ikke bli veldig overrasket hvis summen på frakta fort blir like høy som summen han har tenkt å betale, det er ikke gratis å sende til utlandet fra vårt lille land :)

Endret av Chance Boudreaux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...