Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Tiger Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Den lille tigerungen kom litt bort atmed treet der, men ho mor har du foreviget på utmerket måte! Veldig fint med landskapet rundt og god plassering i flata. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Brukandes, men kommer ikke opp mot ditt forrige. Dessuten blir det noe surrealistisk med tiger som er et dyr som stort sett holder til i Asia her plassert på en afrikansk savanne selv om jeg jo vet et det har blitt importert enkelte tigre til Afrika. Gjenstår å se om det blir noen stamme av det. Roar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hehe.. det er en kompositt.. og jeg hadde ikke tenkt å reiplikere virkeligheten.. Personlig så synes jeg at tigermor er i overkant skarp.. tiltross for at jeg har blurret henne..! Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Idèen er god, men det er noen detaljer på utføringen som skurrer litt. Det er slettes ikke ille, men tenkte jeg kunne nevne et par ting sånn at det kunne bli enda bedre neste gang. Kvalitet og retningen på lyset: - Hodet til tigeren ser ut til å være mykt belyst på begge sider, mens resten av kroppen er mørk. - Lyset i bakgrunnen ser ut til å komme fra venstre side og er hardt. - Trestammen i forgrunnen er helt svart. Altså skygge eller bakbelysning. Så det er 3 forskjellige lysscenario i samme kompositt. Når man lager et slikt bilde kan det være greit å bestemme seg for hvor lyset kommer fra og la det gjelde for samtlige elementer - Skarphet: Tigeren er veldig skarp i forhold til omgivelsene. Både mtp selve skarpheten og fordelingen av dybdeskarphet i bildeplanet. - Kontrast: Tigeren har dyp kontrast med sorte skygger, mens omgivelsene er nærmest i gråtoner. Det skaper en uoverstemmelse. Men rent estetisk så likte jeg både komposisjonen og utsnittet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Du har rett i veldig mye her.. Men sortnivået på tigermor har blitt ekstra hardt i komprimeringen av bildet.. Jeg valgte å lysne ansiktet litt, da man fikk et bedre blikkfang.. Og hun er alt, alt for skarp, selv om jeg blurret henne en del før oppskarping.. Må dykke litt ned og fikse litt på dette da det irriterer meg.. Men ellers takk for svar!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Her er en tonet ned versjon, en som jeg liker bedre. Ble litt hastverk igår.. Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Her er en tonet ned versjon, en som jeg liker bedre. Ble litt hastverk igår.. tiger.jpg[/quote Denne versjonen likte jeg mye bedre. Ser mye mer harmonisk og helhetlig ut. Veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg