odini Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Heei! Lurte på om noen av dere vet om et oversettingprogram som man kan bruke offline for nynorsk? Hadde satt utrolig pris på eventuelle svar. Var ikke mer ordbøker igjen på skolebiblioteket så er nå litt lost.... Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Du er klar over at det vil være juks? Lenke til kommentar
SSondre Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Tror ikke det regnes som juks dersom programmet ikke krever internettilgang Lenke til kommentar
SSondre Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Tror "ordnett pluss" skal fungere Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Tror ikke det regnes som juks dersom programmet ikke krever internettilgang Jo, dette regnes som juks... Står på den første siden av arket når man får oppgaven. Om ikke, står det i forberedelsesheftet. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Tror ikke det regnes som juks dersom programmet ikke krever internettilgang Du kan bruke oversettelsesprogramvare under eksamen i f.eks. matematikk, om du føler for det, men ikke under eksamen i norsk. Endret 27. mai 2015 av Horrorbyte Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Fra eksamen i nynorsk 2014: HjelpemiddelI førebuingstida er alle hjelpemiddel tillatne. Du kan bruke Internett og samarbeide med andre. Lærar skal rettleie, ikkje undervise i førebuingstida. På eksamensdagane er alle hjelpemiddel tillatne – med unntak av omsetjingsprogram, Internett og verktøy som tillèt kommunikasjon. Lenke til kommentar
NU`er Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) I hvert fall i følge skolen min er det sånn at man har lov til å bruke program som kun oversetter enkeltord. Dermed vil ordnett være mulig å bruke. Endret 27. mai 2015 av NU`er Lenke til kommentar
SSondre Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Har aldri brukt det under tentamen selv, men ser ikke hva som er galt med det. Lenke til kommentar
olealX Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Det er forskjell på digitale ordbøker og oversettelsesprogram. Det er tillatt å bruke ordbøker som f. eks. Ordnett Pluss og iFinger, men ikke oversettelsesprogrammer som Apertium. Lenke til kommentar
mthor Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 For dere som har skolepc'er (er privatist så får ikke gjort meg kjent med pcen før på eksamensdagen). Er det nynorskkorrektur i word-versjonen som pcen har som regel? Lenke til kommentar
mthor Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Kan man laste ned ordnett pluss og ha det med på minnepenn? Vil programme fungere ved at man bare drar det over fra minnepenn til pc, eller trengs mye hurramegrundt ifht installering på pcen? Lenke til kommentar
mickjagger Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Kan man laste ned ordnett pluss og ha det med på minnepenn? Vil programme fungere ved at man bare drar det over fra minnepenn til pc, eller trengs mye hurramegrundt ifht installering på pcen? Tror ikke det vil funke, men du kan jo prøve.. Ville hørt med IT-personen på skolen (eller stedet du skal ta eksamenen) før eksamen i hvert fall. Nå har ikke jeg hørt om Ordnett Plus før, men pcen burde ha et program som iFinger eller lignende (ordbok). Hvis ikke får du bare laste det ned i en fei før eksamen begynner.. ta med den fysiske ordboken også i tilfelle Ja, Word på skolepc har nynorskkorrektur. Endret 27. mai 2015 av mickjagger Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg driter oppi disse sofamoralistene. Bruk NYNO for å oversette bokmål til nynorsk. http://www.nynodata.no/nn https://thepiratebay.la/torrent/11629878/Nyno_3.32_Profesjonell_-_(Hidden_version)_[arMa] 2 Lenke til kommentar
thihoa Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Ordnett pluss er tillatt på skriftlige eksamener. Det oversetter kun enkeltord, og ikke hele avsnitt :-) Og hvorvidt folk stoler på word sin nynorskkorrektur legger jeg meg ikke opp i, men min personlige mening er: RART FOLK FÅR STÅKARAKTER MED DEN MANNSKITEN! Har nynorsk som hovedmål, og det er jo ikke noe hjelp å få av den korrekturen. Kanskje en liten "ikkje" og "kva" i blant, men ellers er den ubrukelig. Lenke til kommentar
SSondre Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Fant også ut at ordnett pluss er tillatt under eksamen Lenke til kommentar
tiss Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Bumper denne!Jeg får ikke lastet ned ordbøkene i Ordnett Pluss selv om jeg har et gyldig abonnement! Noen som har peiling? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Jeg driter oppi disse sofamoralistene. Bruk NYNO for å oversette bokmål til nynorsk. http://www.nynodata.no/nn https://thepiratebay.la/torrent/11629878/Nyno_3.32_Profesjonell_-_(Hidden_version)_[arMa] Fungerer piratversjonen kun i wordpad? Ta gjerne kontakt på PM Endret 29. mai 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå