Gå til innhold

Ny katastrofe for Samsung?

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en LG G2 og har lyst å oppgradere, mest for bedre kamera da jeg ikke er super happy med kameraet.

Krav: MINST like god batteritid som jeg har i dag, større lagringsplass eller mulighet for minnekort. 32Gb er for lite for meg, må hele tiden slette musikk og bilder for å frigjøre plass. Ikke for stor fysisk, LG G2 er nesten litt stor for meg.

Jeg har ingen store preferanser på merke, prisen bør være under 5k.

Nærmeste jeg kommer er Sony xperia Z3 Compact, men denne har bakdeksel i glass som sprekker bare man har den i lomma. Hadde sony produsert en lik telefon med metall eller plast på baksiden hadde jeg kjøpt den umiddelbart.

Jeg håper jo at det en dag kommer en verdig arvtager til LG G2, men så langt er jeg enda i letemodus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonene er alt for dyr! Kutter ut mulighet for å bytte minnekort .

Når skal sånne som deg begynne forstå at minnekort er utdaterte og fungerer som rene disketter etter den nye minnestandarden på telefoner? S6 introduserer UFS 2.0, som gir hele 3,4 ganger raskere tilfeldeige skrive- og lesehasigheter enn tidligere; det er en enorm forbedring, og vil merkes i åpning av applikasjoner, multitasking mellom dem, oppstart, osv. Å plassere et minnekort i telefonen vil gjøre den treg og dårlig i bruk.

Det er verdt å verke seg at UFS 2.0 også vil komme med Snapdragon 820 neste år.

Telefonen blir tregere av man har muligheten til å bruke minnekort. Programmer blir tregere av å installere de på dem. For meg er det viktig med stor lagringsplass, siden jeg bruker telefonen til musikk. Det er også greit å ha mye lagringsplass til bilder og video man tar opp. Jeg er ikke interessert i å betale 5x prisen for 3,4x ganger lese- og skrivehastigheten til det bruket.

Lenke til kommentar

Når skal sånne som deg begynne forstå at minnekort er utdaterte og fungerer som rene disketter etter den nye minnestandarden på telefoner? S6 introduserer UFS 2.0, som gir hele 3,4 ganger raskere tilfeldeige skrive- og lesehasigheter enn tidligere; det er en enorm forbedring, og vil merkes i åpning av applikasjoner, multitasking mellom dem, oppstart, osv. Å plassere et minnekort i telefonen vil gjøre den treg og dårlig i bruk.

Telefonen blir tregere av man har muligheten til å bruke minnekort. Programmer blir tregere av å installere de på dem. For meg er det viktig med stor lagringsplass, siden jeg bruker telefonen til musikk. Det er også greit å ha mye lagringsplass til bilder og video man tar opp. Jeg er ikke interessert i å betale 5x prisen for 3,4x ganger lese- og skrivehastigheten til det bruket.

Er du ute etter lagringsplass for bilder og video får du ta i bruk de 115GB du får gratis i 2 år på OneDrive når du kjøper telefonen. Minnekort var bedre før, men etter UFS 2.0 er de rett og slett foreldet og ubrukelige, for å ikke snakke om ødeleggende for ytelsen. 

S6 Active kommer forresten med minnekortstøtte.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Er du ute etter lagringsplass for bilder og video får du ta i bruk de 115GB du får gratis i 2 år på OneDrive når du kjøper telefonen. Minnekort var bedre før, men etter UFS 2.0 er de rett og slett foreldet og ubrukelige, for å ikke snakke om ødeleggende for ytelsen. 

S6 Active kommer forresten med minnekortstøtte.

Online lagringsplass hjelper ikke mye hvis man kun har edge dekning, noe som skjer støtt og stadig i min jobbhverdag. Til det jeg bruker det til er det like bra nå som før.

Det er mange telefoner som kommer med minnekortstøtte, så det er ikke et stort problem.

Lenke til kommentar

Ellers bruker årets qHD skjerm 20% mindre strøm enn fjorårets 1080p skjerm. Chipsettet er og langt mer effektivt. Anbefaler å sjekke ut hvordan det faktisk er istedenfor å skrive ting på et forum som om det er fakta.

Det skulle bare mangle at skjermer med qHD (ikke QHD som har 2560 x 1440 pixler) oppløsning bruker mindre strøm enn skjermer med 1080p oppløsning.  

Endret av traktordekk
Lenke til kommentar

Eller kjøpe en telefon med minnekortstøtte.

Det at Samsung ikke klarer å treffe markedet er jo ikke overhodet noe problem for andre enn Samsung, det finnes nok av alternativer der ute.

Med S6 virker det som om de har klart å erte på seg alle. Massene med pris, og nerdene med manglende features. Alt fordi de av en eller annen grunn ville slå Apple på hjemmebane i stedet for å dyrke det Samsung var gode på.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg kjøpte faktisk en S6 Edge, men så ikke noe poeng i å beholde den foran Nexus 6en jeg hadde.

Men så var det også software-relatert; at du foretrakk Stock Android foran TouchWiz (som meg og mange andre). Du innrømte jo selv hvor fantastisk stykke hardware telefonen var. Den har tross alt markedets klart beste skjerm, beste kamera, raskeste CPU og raskeste minne. 

Lenke til kommentar

Ellers bruker årets qHD skjerm 20% mindre strøm enn fjorårets 1080p skjerm. Chipsettet er og langt mer effektivt. Anbefaler å sjekke ut hvordan det faktisk er istedenfor å skrive ting på et forum som om det er fakta.

Det skulle bare mangle at skjermer med qHD (ikke QHD som har 2560 x 1440 pixler) oppløsning bruker mindre strøm enn skjermer med 1080p oppløsning.  

Vel, jeg mente åpenbart QHD. Ellers så har han som skrev det jeg svarte til qHD, derfor jeg og skrev det. Selv om jeg vanligvis skriver QHD. Tviler og på at han mente qHD, ettersom det hadde vært lavere enn HD oppløsningen som han ville ha høyere enn.

Lenke til kommentar

1. Det er ikke slik at personer med mye penger automatisk vil velge appleprodukt over et annet merke.

2. Minnekort på android er bortkastet for ikke root brukere

3. Utskiftbart batteri er bortkastet da portable ladere er blitt svært vanlig

4. Salgstallene er grunnet den enorme mengden iPhone 6(plus) som ble solgt til nye brukere(altså ikke oppgraderinger) - det er svært vanskelig å selge til et mettet marked.

Fps_Stu: 9% over tre år fratrukket 3%inflasjon er ikke mer enn 6% så du bommer med 44%

Audun_k: Det er ikke krise for samsung da de er det eneste store android merket med en netto fortjeneste over 5% (ca 30%)

utukt: OnePlus One er ikke et godt kjøp i Norge du får LG G3 til samme prisen med garanti og bedre spec.

Tom Backer: nå vet jeg ikke hva din erfaring er rundt salg av telefoner men jeg har solgt både galaxy s1 og galaxy til privatkunder for over 7000kr uten abonnement. Høy pris trenger ikke være negativt snarere tvert i mot, med samsung som dyreste telefon kan de betjene "bortskjemt"/" pappa betaler"/"status" segmentet.

TKongen: samsung har ikke bedre kamera enn lg, Sony eller Microsoft for den del

Lenke til kommentar

Men så var det også software-relatert; at du foretrakk Stock Android foran TouchWiz (som meg og mange andre). Du innrømte jo selv hvor fantastisk stykke hardware telefonen var. Den har tross alt markedets klart beste skjerm, beste kamera, raskeste CPU og raskeste minne.

Ja, men det har da ingenting å si. En telefon er satt sammen av software og hardware, og produktet er bare så bra som det svakeste leddet.

Lenke til kommentar

1. Det er ikke slik at personer med mye penger automatisk vil velge appleprodukt over et annet merke.

4. Salgstallene er grunnet den enorme mengden iPhone 6(plus) som ble solgt til nye brukere(altså ikke oppgraderinger) - det er svært vanskelig å selge til et mettet marked.

Fps_Stu: 9% over tre år fratrukket 3%inflasjon er ikke mer enn 6% så du bommer med 44%

Audun_k: Det er ikke krise for samsung da de er det eneste store android merket med en netto fortjeneste over 5% (ca 30%)

utukt: OnePlus One er ikke et godt kjøp i Norge du får LG G3 til samme prisen med garanti og bedre spec.

Tom Backer: nå vet jeg ikke hva din erfaring er rundt salg av telefoner men jeg har solgt både galaxy s1 og galaxy til privatkunder for over 7000kr uten abonnement. Høy pris trenger ikke være negativt snarere tvert i mot, med samsung som dyreste telefon kan de betjene "bortskjemt"/" pappa betaler"/"status" segmentet.

TKongen: samsung har ikke bedre kamera enn lg, Sony eller Microsoft for den del

Minnekort er ikke ubrukelig for meg, selv om jeg aldri har root.

Når en telefon virkelig henger seg opp er det greit å ha mulighet for å ta ut batteriet! Har opplevd mer enn en gang å bli stående i knipe!

Lær deg at ikke alle folk har samme behov!

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å starte med s5 så har den mulighet til å bytte batteri og micro sd kort + den er vann og støv tett. Så kommer etter fungeren som skulle egentlig være en forbedring av s5 men trekker bort alt som er bra med den. Ja den er sikkert raskere og bedre kamera men wtf! De tror jo det er bare det vi er interesert i! Siste 7 årene har det bare vært fokus på den biten! Jeg mener det er bra nok nå! Begynn å tenke litt utenfor boksen samsung!

Lenke til kommentar

Håper de ser til LG og Huawei og skjønner de må ta kamerasatsingen mer seriøst. Kamera har blitt veldig viktig for mange.

Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Galaxy-modellene har alltid vært fremst i kamerateknologi, der S5 var fjorårets beste kameratelefon. Galaxy S6 er ikke noe mindre imponerende, og har blitt lovpriset for kameraet sitt. Bransjestandarden DxoMark har testet S6 og konkludert med at den har det beste kameraet av noen telefon på markedet. Note 4 kommer på andreplass og S5 på femte.

De testene er utført før både LG G4 og Huawei P8 ble lansert. Sammenligninger på andre nettsteder tyder på at LG G4 er merkbart bedre. Huawei P8 tipper jeg faller et stykke bak, men de har noen smarte løsninger som RGBW jeg gjerne skulle sett flere tok i bruk. Det er ikke sånn at DxOMark klarer å få tak i og teste en telefon på lanseringsdagen. Ofte tar det måneder før testen kommer og i mange tilfeller kommer aldri testen. Huawei P8 tipper jeg aldri blir testet. OIS på LG G4 er nok hakket bedre enn på Galaxy S6.

Men som nevnt tidligere i tråden, ingen telefonkamera er perfekte eller i nærheten. Alle har mange områder å bli bedre på. De skulle satt meg i sjefsstolen for kamerautviklingen. :cool:

Lenke til kommentar

Det var da svært så bastant du var med disse påstandene da?

- Er det bortkastet med mulighet for ekstra lagringsplass for telefoner med innebygd lagringskapasitet på 16/32 Gb?

- Er det bortkastet med mulighet for å bytte batteriet til en billig penge når det blir slitt/defekt?

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...