Pallantir Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg har hatt online.no-adresse i mange år og brukt SMS-varsling for å få vite når jeg får E-post. Som frilanser som må konkurrere om jobbene (førstemann til mølla kan være ganske stressende...) har jeg hatt stor nytte av dette, men nå kutter altså de luringene i Tullenor ut SMS-varslingen fordi "E-postsystemet er blitt så mye bedre". My a$$! Men jeg må vite så snart som overhodet mulig når jeg får post, et halvt minutt til eller fra kan bety at jeg får eller mister en jobb til noen tusen! Derfor skulle jeg gjerne satt opp push mail på kontoen, men er det mulig å sette det opp (IMAP IDLE) på Online? Jeg har prøvd å søke overalt, men ikke funnet noe som helst, så jeg er ikke veldig optimistisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Det kommer nok an på epostklienten din. Jeg har forlengst gått over til outlook.com, som har mye bedre funksjonalitet, men ser at i epostklienten i Windows 8.1 kan jeg velge "når elementer ankommer", noe jeg oppfatter som push (selv om det kanskje er klienten som sjekker ofte). Du kan, dersom du bytter epostleverandør, sette opp videresending av all epost til din online.no-konto til din nye, og sette opp push fra den nye epostkontoen. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Ah, sorry. Glemte å si at det er Android. Jeg bruker K9, som støtter Push over IMAP IDLE. Jeg har vurdert å kjøre videresending til en Gmail-konto for pushvarsler (jeg må uansett svare på dem med pc-en, oppdragene er ikke i noe format som egner seg på mobil), det går bare på å bli varslet. Men jeg vet jo ikke hvor mange sekunder vidersendingen stjeler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Har du prøvd andre epost-apper på Android? Siden Windows klarer (å simulere) push på POP/IMAP, kan det være at det finnes Android-apps som gjør det samme. Min Windows 8.1-app er satt opp med IMAP, og her ser det ut til at det funker. Endret 27. mai 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Egentlig ikke, jeg liker den så godt. Den er gammeldags i stilen, som tekstmeldinger og epost på Windows Mobile (jeg leter fortsatt etter en SMS-app som virklig fungerer på samme måte, men den beste forsvant ut for et år siden). Men K9 støtter iallfallpush fullt ut på blant annet GMail. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Jeg vet ikke hvordan du konfigurerer email-klienten på Android, men du kan jo sammenligne med det som står her: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/ Se under "Sette opp e-post på pc og mobil". Du kan i hvert fall bruke IMAP mot online.no, men om du får til den push-greia vet jeg ikke. Alternativet kan vel være å automatisk videresende email fra online.no til en annen server som du vet støtter push. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Selve oppsettet er ikke noe problem. Det var heller ikke det jeg spurte om. Så til nå er vel svaret at "nei, vi vet ikke om det er mulig med push mail på Online, men det er tvilsomt"... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Som nevnt: Min Win 8.1 kjører IMAP med push mot online.no. Du må enten se på oppsettet av klienten din (POP vs. IMAP), eller finne en annen app. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Hmm... Merkelig. Nå har jeg prøvd fire andre klienter for Android, og ingen av dem fikser push på Online. Er du sikker på at du får push der, og ikke bare veldig hyppig polling med den innstillingen? En av dem burde da vist støtte for IMAP IDLE hvis det fantes. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Om Eposten din er såpass viktig så burde du seriøst vurdere en annen løsning enn Online.no som epost leverandør. Ditt beste oppsett vil være å handle ett domene som du har, og lager en epost adresse på (GoDaddy gjør dette enkelt.) denne epost adressen er det du gir ut til potensielle kunder. Du kan da styre hvilken vanlig epost adresse disse skal sendes til, og du er ikke knyttet til Telenor som leverandør av eposten din om du flytter eller bytter nettleverandør. Tidligere du gjør dette, jo mindre etterarbeid får du med å flytte kunder over på en ny epost adresse. Endret 28. mai 2015 av 007CD 1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Vel, nå har jeg bare en kunde, men konkurrerer med en bunke andre frilansere, så akkurat det er ikke noe problem. Jeg har hatt svært få problemer med Online fram til nå, men så er de inne på Google-varianten: "Nå skal vi finne på noe nytt og stilig, og så fjerner vi en gammel funksjon på ren f@enskap!" Jeg har et eget domene, og jeg har noen epostadresser der, men har ikke brukt dem. Jeg har lenge fått all jobbpost til både Online og til Gmail, men aldri trengt pushvarsler før siden jeg har fått det på SMS. Men jeg må nok sette opp Gmail for push her og bruke det som varsling istedenfor. Når det gjelder å bytte leverandør, har jeg gjort et par forsøk med Netcom iblant, men stort sett havnet omtrent der frisyren min er: "Stedvis dårlig dekning!" Så mobilen blir nok hos Tullenor, uansett hvor idiotiske de er til å endre/fjerne funksjoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Med bytte av leverandør i denne tråden menes bytte av leverandør av eposttjeneste, ikke mobilleverandør. Både outlook.com og gmail.com er greie alternativer, som tilbyr tjenester langt utover hva man får på online.no. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Eh, nei... Ikke for å være frekk, men les litt nøyere! du er ikke knyttet til Telenor som leverandør av eposten din om du flytter eller bytter nettleverandør Når det gjelder resten, har du nok rett. Online er ikke veldig avansert, men så renger jeheller ikke avansert. Jeg treger bare én ting, og det er varsling om ny epost så snart som mulig. Og så er jeg veldig glad i Online-adressen, for den har et brukernavn som har vært meg på nettet i veldig mange år (først Powertech, så Start og deretter Online). Det er ingen av de større leverandørene som har noe lignende ledig, jeg endte opp med å måtte legge til to bokstaver og bytte ut to av bokstavene med tall for å få noe som lignet på Gmail! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Eh, nei... Ikke for å være frekk, men les litt nøyere! du er ikke knyttet til Telenor som leverandør av eposten din om du flytter eller bytter nettleverandør Når det gjelder resten, har du nok rett. Online er ikke veldig avansert, men så renger jeheller ikke avansert. Jeg treger bare én ting, og det er varsling om ny epost så snart som mulig. Og så er jeg veldig glad i Online-adressen, for den har et brukernavn som har vært meg på nettet i veldig mange år (først Powertech, så Start og deretter Online). Det er ingen av de større leverandørene som har noe lignende ledig, jeg endte opp med å måtte legge til to bokstaver og bytte ut to av bokstavene med tall for å få noe som lignet på Gmail! Med ett eget domene så kan du få nøyaktig det brukernavnet du vil ha, og flere også hvis ønskelig. Du vil da også få en enkel innknyttning til eksisterende epost løsning, og skulle det være ønskelig så kan du også knytte en slik løsning imot Gmail, uten at brukernavnet der spiller noen rolle (Kundene får ikke se det, du kan også gjøre det samme for utgående) Som sagt bare enkelte ting du burde tenke på om du har egen buisness og eposten blir plutselig det som avgjør om du går konk grunnet manglende oppdrag eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå