Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Ville mye heller gått for en MiniX X8-H PLUS. Fungerer meget bra, og de oppdaterer firmware med jevne mellomrom. Er strålende fornøyd med min. Og jeg har prøvd en del av disse boksene! Alt jeg har "kastet på den" så langt har fungert utmerket. Inkludert XBMC, KODI, Viaplay, TV2 Sumo, HBO, Cmore, og masse annet! 7-8 meter til router som står i et annet rom. Null problem med hastighet. Får det samme her som på en PC med kablet nett. Men denne kjører også Android TV, så i teorien kan den være like dårlig til a streame som den jeg har nå. Tror ikke det er hardwaren det står på. Dessuten så gidder jeg ikke bruke mer penger på dette.. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Måtte tenke meg litt om, her. Det er en del å ta hensyn til ved fjernavspilling og Kodi, f. eks. krypteringsalgoritme. Min erfaring er at beste metode er å bruke sshfs med arcfour, men da skjer mounting på et annet "lag" enn i Kodi, noe jeg tror du vil slite med å få til på NP. Til lokal avspilling fungerer den greit, men som du sier nytter det ikke over nett. Jeg tror også en MiniX vil ha samme problemer. Den fungerer greit med Plex :-| Det aller sikreste (og dyreste) er en Intel NUC. 1 Lenke til kommentar
Just_in_case_666 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Ville mye heller gått for en MiniX X8-H PLUS. Fungerer meget bra, og de oppdaterer firmware med jevne mellomrom. Er strålende fornøyd med min. Og jeg har prøvd en del av disse boksene! Alt jeg har "kastet på den" så langt har fungert utmerket. Inkludert XBMC, KODI, Viaplay, TV2 Sumo, HBO, Cmore, og masse annet! 7-8 meter til router som står i et annet rom. Null problem med hastighet. Får det samme her som på en PC med kablet nett. Men denne kjører også Android TV, så i teorien kan den være like dårlig til a streame som den jeg har nå. Tror ikke det er hardwaren det står på. Dessuten så gidder jeg ikke bruke mer penger på dette.. Den kjører ikke Android TV. Det er fort gjort å ta en titt på noen reviews på f. Eks youtube. Så vil du se at disse får SVÆRT god omtale. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Ville mye heller gått for en MiniX X8-H PLUS. Fungerer meget bra, og de oppdaterer firmware med jevne mellomrom. Er strålende fornøyd med min. Og jeg har prøvd en del av disse boksene! Alt jeg har "kastet på den" så langt har fungert utmerket. Inkludert XBMC, KODI, Viaplay, TV2 Sumo, HBO, Cmore, og masse annet! 7-8 meter til router som står i et annet rom. Null problem med hastighet. Får det samme her som på en PC med kablet nett. Men denne kjører også Android TV, så i teorien kan den være like dårlig til a streame som den jeg har nå. Tror ikke det er hardwaren det står på. Dessuten så gidder jeg ikke bruke mer penger på dette.. Den kjører ikke Android TV. Det er fort gjort å ta en titt på noen reviews på f. Eks youtube. Så vil du se at disse får SVÆRT god omtale.For lokal avspilling... Det er noe annet når det skal spilles av remote. Etter det jeg kan se kjører den vanlig Kitkat, og det vil by på samme utfordringer remote. Sikkert en helt super boks for lokal avspilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Måtte tenke meg litt om, her. Det er en del å ta hensyn til ved fjernavspilling og Kodi, f. eks. krypteringsalgoritme. Min erfaring er at beste metode er å bruke sshfs med arcfour, men da skjer mounting på et annet "lag" enn i Kodi, noe jeg tror du vil slite med å få til på NP. Til lokal avspilling fungerer den greit, men som du sier nytter det ikke over nett. Jeg tror også en MiniX vil ha samme problemer. Den fungerer greit med Plex :-| Det aller sikreste (og dyreste) er en Intel NUC. Helt klart, men poenget var at denne skulle være billig Dessuten, så er det som skal streames små filer på 720p, altså ingenting krevende, og da regnet jeg nesten med at det ikke skulle by på de store utfordringene. Men der tok jeg visst feil. Klarte å roote den igår, men sliter med å sideloade da jeg bare har en Mac. Målet er å få inn OpenVPN i bakgrunnen, og på den måten "lure" Kodi til å tro at filene er lokalt (og da bruke SMB istedenfor SFTP for overføring). Long shot, men jeg er tom for ideer I tillegg så er det et par filer jeg har som får hele audio systemet på OS-et til å tryne. Men jeg klarer ikke finne problemet, tilsynelatende encodet med det samme som jeg ellers har. Endte opp med å bare slette filene. Første og siste Android boks jeg kjøper kan jeg ihvertfall si med sikkerhet.. Endret 13. september 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Bruk ES File Explorer med Dropbox for manuell installasjon. Lenke til kommentar
Just_in_case_666 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Hva er det du skal gjøre? Streame filer som ligger på en PC/Mac hjemme hos deg, i Kodi på boksen, for å se de på TV skjermen? Ang. VPN, har du sett på denne http://www.dathovpn.com Endret 13. september 2015 av Just_in_case_666 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Jeg har null problem med nexus player. Ser filer lokalt og fra andre steder. Jeg bruker dog Emby mediaserver på maskinen som står hjemme, og Emby plugin i kodi. Anbefaler deg å teste, fungerer strålende. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Emby/Plex blir noe helt annet enn å kjøre det direkte med Kodi. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Kommer helt an på hvordan du setter opp Emby det. Jeg bruker det som en database hjemme fremfor kodi sin, og så snart jeg er ute av huset blir det stream og ikke local playback. Endret 13. september 2015 av PhilosopherSe7en Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Nei, det er ikke likt. Husker jeg riktig benytter Emby seg av SMB, og bruker vel på sett og vis en sentralisert løsning ganske likt Plex. Både Plex og Emby støtter Direct Play/Stream, men det betyr ikke at det er likt Kodi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 (endret) Hva er det du skal gjøre? Streame filer som ligger på en PC/Mac hjemme hos deg, i Kodi på boksen, for å se de på TV skjermen? Ang. VPN, har du sett på denne http://www.dathovpn.com Streame filer som ligger på en NAS til Kodi på boksen, men over nettet, enkelt og greitt. Lokalt funker selvsagt dette helt fint på samme nettverk, men over internett klarer den ikke bufre fort nok av en eller annen for meg uforståelig grunn. Og det er ikke internett hastigheten som er problemet. 3.parts VPN løser ingenting. Men jeg har en VPN server stående hjemme selv, slik at nexus playeren kan kan koble seg opp og dermed "streame" over "lokalnett", altså SMB. Så har jeg jo problemet at Android TV ikke støtter VPN da.. Som andre har nevnt, så finnes det muligens alternativer, men jeg er veldig innstillt på å få Kodi til å virke, da jeg liker Kodi absolutt best til htpc. Det er jo heller ikke noe kompliserte greier jeg prøver å få til.. streaming i sin aller enkleste form. @WonderStivi: Har ikke fått testet OpenVPN enda, vært litt opptatt idag, men håper på å få testet det imorgen eller de nærmeste dagene. Problemet med å sideloade var at jeg trenger ADB for å kopiere inn OpenVPN konfig filene, selv om apper lett kan installeres gjennom ES File explorer. Og den jeg har til Macen ser ikke ut til å virke, så skal prøve å få ta i en windows maskin.. Endret 13. september 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Just_in_case_666 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Du får Minix som Windows mini pc også ;-) Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Hva er det du skal gjøre? Streame filer som ligger på en PC/Mac hjemme hos deg, i Kodi på boksen, for å se de på TV skjermen? Ang. VPN, har du sett på denne http://www.dathovpn.com Streame filer som ligger på en NAS til Kodi på boksen, men over nettet, enkelt og greitt. Lokalt funker selvsagt dette helt fint på samme nettverk, men over internett klarer den ikke bufre fort nok av en eller annen for meg uforståelig grunn. Og det er ikke internett hastigheten som er problemet. 3.parts VPN løser ingenting. Men jeg har en VPN server stående hjemme selv, slik at nexus playeren kan kan koble seg opp og dermed "streame" over "lokalnett", altså SMB. Så har jeg jo problemet at Android TV ikke støtter VPN da.. Som andre har nevnt, så finnes det muligens alternativer, men jeg er veldig innstillt på å få Kodi til å virke, da jeg liker Kodi absolutt best til htpc. Det er jo heller ikke noe kompliserte greier jeg prøver å få til.. streaming i sin aller enkleste form. @WonderStivi: Har ikke fått testet OpenVPN enda, vært litt opptatt idag, men håper på å få testet det imorgen eller de nærmeste dagene. Problemet med å sideloade var at jeg trenger ADB for å kopiere inn OpenVPN konfig filene, selv om apper lett kan installeres gjennom ES File explorer. Og den jeg har til Macen ser ikke ut til å virke, så skal prøve å få ta i en windows maskin.. Hvis du bruker sftp i Kodi for å mounte, så kan det være krypteringen som er årsaken. Det er mulig NP ikke har nok kraft til å dekryptere standard algoritme og samtidig holde nødvendig hastighet. Det er på grunn av dette at jeg har havnet på NUC. Jeg har ikke prøvd dette selv, men se om du finner en app for sshfs med mulighet for å endre algoritme til ArcFour. Da er det fremdeles kryptert og ytelsen er bedre. Det finnes ihvertfall sshfs-apper til Android, men har ikke testet på Android TV. Husker jeg måtte gjøre noe spesielt for å tukle med NP, men mener det var en annen versjon av fastboot. Edit: Dumt spørsmål gjerne, men kan du ikke legge inn ferdig utfylte konfigfiler med ES i de respektive mappene? Endret 14. september 2015 av WonderStivi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 (endret) Jeg har ikke prøvd dette selv, men se om du finner en app for sshfs med mulighet for å endre algoritme til ArcFour. Da er det fremdeles kryptert og ytelsen er bedre. Det finnes ihvertfall sshfs-apper til Android, men har ikke testet på Android TV. Husker jeg måtte gjøre noe spesielt for å tukle med NP, men mener det var en annen versjon av fastboot. Edit: Dumt spørsmål gjerne, men kan du ikke legge inn ferdig utfylte konfigfiler med ES i de respektive mappene? Jeg ville jo vært enig i deg med dette, men synest det er litt merkelig at det skal fungere utmerket på lokalnett? Det er jo samme kryptering og CPU som må til for å bruke SFTP protokollen på samme nettverk? Mulig jeg kan bruke ES for å kopiere sertifikatene og, men har ikke kommet så langt ennå. Alle OpenVPN installerne jeg har prøvd så langt har tryna og feila foreløpig Endret 14. september 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Hm, så du har testet sftp lokalt, og det virker fint? Og testet med buffermode 3 i advancedsettings? Veldig snodig. Jeg ville krøpet til korset og brukt Plex eller Emby. Jeg sverger til Kodi selv, men har begynt å bruke Plex på hytta og er sånn passe fornøyd. Emby fungerer nok OK, men virker noe amatørmessig i forhold til Plex og bruker mono med tilhørende pakker i Linux. Jeg tror det vil fungere bedre enn en VPN-løsning. Endret 15. september 2015 av WonderStivi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. september 2015 Del Skrevet 26. september 2015 (endret) Vel, da gir jeg opp denne boksen her, og kasserer hele greia. Jeg ser på meg selv som relativt oppegående teknisk, men at det skal være så vanskelig å få til en boks, da kan det heller være. Nå har jeg: Prøvd DD-WRT på ruteren, men ingen av builds får jeg VPN til å virke. Virker som flere andre har trøbbel med akkurat denne modellen også. OpenWRT er prøvd for å oppnå akkurat det samme, bortsett fra at hele ruteren tryner totalt. Nexus Playeren nekter plent å installere noen av VPN klientene, og de som kanskje kunne ha virket klarer jeg ikke å betjene med fjernkontrollen (pga håpløst interface som sikkert er ment for mobiltelefoner). SuperSU binaries tryner også ved install. Eneste løsningen jeg kan komme opp med er å kaste penger på problemet med enten å installere en lokal NAS (for syncing av data, og streaming lokalt), en ny ruter, eller rett og slett noe annet enn en Android TV boks. Og hele poenget var å unngå å bruke mye penger. Jeg trodde Android var kommet litt lenger, men nå har jeg nok en gang lært leksa, og har ingen planer om å røre en Android dings med ildtang de neste årene. For en haug med drit! 900kr ut vinduet. @WonderStivi: For å svare deg på forslagene dine. Buffermode 3 funker dårlig, da jeg er avhengig av bufring over internett for å unngå lagging. Jeg testa, og videoer stoppet opp ca hvert 5 sek for å bufre. Endte opp med buffermode=1 for å være sikker på at alt blir cachet. Jeg så også til min overraskelse at Nexus Playeren bruker 700MB av RAM med Kodi åpen, så det betyr at jeg skrudde bufferet ned til 100MB slik at ikke resten blir brukt opp (Kodi trenger visst 3x oppgitt buffermengde av en eller annen grunn). Readbuffer factor satt jeg høyt, uten at den hadde noen effekt.Jeg er ikke interessert i Plex, og Emby ser ikke ut til å være støttet på Synology enda. Kodi har en del mangler, men etter min mening det beste alternativet, så det er ikke noen alternativer for meg enn å få Kodi til å virke Endret 27. september 2015 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Du får en Synology av meg hvis jeg får NP'en av deg ? Synd at det gikk som det gikk. Endret 29. september 2015 av WonderStivi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg