Gå til innhold

Skylake i7-6700K/i5-6600K-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen blir enda større hvis man bruker SLI/CFX

Og forskjellige baner i Bf4 multiplayer. "shanghai" og "paracel storm"

Minimumsfps steg med ca 20% med windows 10 på "shanghai" banen. Sånn btw !

Kontra Win 7 eller 8.1? 20% ifra 8.1 er i alle fall massivt!

Lenke til kommentar

Forskjellen blir enda større hvis man bruker SLI/CFX

Og forskjellige baner i Bf4 multiplayer. "shanghai" og "paracel storm"

Minimumsfps steg med ca 20% med windows 10 på "shanghai" banen. Sånn btw !

Kontra Win 7 eller 8.1? 20% ifra 8.1 er i alle fall massivt!

Fra 8.1 

Ja det var helt latterlig. Testet flere ganger også, fordi jeg kunne ikkje skjønne det! Noe er bra med windows 10 tydeligvis.

Lenke til kommentar

Når jeg brukte maskinen til distribusjon computing oppgaver satt jeg strømsparing i Windows til alltid av, kanskje det er årsaken til at maskinen utvikler så mye varme bare den er står på, jeg har rett og slett glemt at jeg har gjort denne endringen ?

Får ta en sjekk når jeg kommer hjem fra hytten.

Når det gjelder bios innstillinger så har jeg i seinere tid hatt alt til default innstillinger.

I dag får jeg skylake prosessoren i posten, så jeg klarer nok ikke å la være å bygge en ny pc ?

Så lar jeg min datter overta 3930 prosessen, med angrefrist. ?

Når jeg brukte maskinen til distribusjon computing oppgaver satt jeg strømsparing i Windows til alltid av, kanskje det er årsaken til at maskinen utvikler så mye varme bare den er står på, jeg har rett og slett glemt at jeg har gjort denne endringen ?

Får ta en sjekk når jeg kommer hjem fra hytten.

Når det gjelder bios innstillinger så har jeg i seinere tid hatt alt til default innstillinger.

I dag får jeg skylake prosessoren i posten, så jeg klarer nok ikke å la være å bygge en ny pc ?

Så kan min datter overta 3930 prosessoren, med angrefrist. ?

Er selv plaget med en pc som varmer opp rommet for mye, med 2x titan i sli så blir det mye varme etter litt spilling. Jeg kjøpte en sånn flyttbar AC for å få ned varmen. Bråker mye, men det er eneste mulighet.

Hvis det ikke passer så kan du vannkjøle å sette radiatoren ute, eller bruke en varmepumpe.

Det er ikke mye annet du kan gjøre. Oppgradere pc vil kun gi deg en placebo effekt. Kjøp brukt AC på finn for 2000kr, billigere slipper du ikke unna. Varmen må ut av huset for at det skal bli kjøligere!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte AIO kjøleren fra EVGA til kortet mitt i håp om å få redusert varmen fra kortet som varmer opp rommet kraftig.

Kortet vil fremdeles varme opp rommet like mye, da en kjøler ikke minsker effekten. Du vil få ett kaldere kort, men rommet vil bli varmet opp i samme tempo som før.

Lenke til kommentar

Hvis du vil at CPUen skal produsere mindre varme ved idling så må du bruke adaptive mode på spenningen, ha balansert strømplan i windows og bruke turbo-mode riktig i bios. Da vil CPUen klokke seg ned samt senke spenningen når den ikke er i bruk =)

Har gjort noen endringer i bios, og endret strømplan i windows, det er langt kjøligere på datarommet nå, en før endringen.

Prosessoren idler på 1,2ghz til max 3,8ghz ved last.

Endret av macverk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du vil at CPUen skal produsere mindre varme ved idling så må du bruke adaptive mode på spenningen, ha balansert strømplan i windows og bruke turbo-mode riktig i bios. Da vil CPUen klokke seg ned samt senke spenningen når den ikke er i bruk =)

Har gjort noen endringer i bios, og endret strømplan i windows, det er langt kjøligere på datarommet nå, en før endringen.

Prosessoren idler på 1,2ghz til max 3,8ghz ved last.

Det er jo flott å høre. Har man overklokket hardt så er det fort mye å hente ved å gjøre dette.

Selv har jeg vært for lat til å fikse det da jeg har vannkjøling å temps aldri har vært ett problem, men ordnet det selv for ett par dager siden! Nå idler CPUen på romtemp så og si, kanskje delta 10c.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gjorde et raskt søk på dette og fant ikke noe i tråden.

Er det noen som har erfaring med at det ikke er mulig å kjøre dual channel minne med 6700K og Z170 brikkesett?

Jeg har to hovedkort hvor det bare fungerer med minne i A sporene. Setter jeg en brikke i B sporet så kommer jeg ikke en gang til BIOS.

Lenke til kommentar

Slikt er fars X99 MSI Plus HK. Er nok fordi de foretrekker den ene kanalen (fargen) fremfor den andre.

Minnet må kjøre på samme ``farge`` som sporet er. Altså hvit med hvit og svart med svart. 

I Skylake maskinen vi har hjemme så kjøres minnet i dual-channel. :)

Takk for svaret, men det er nok ikke det som er problemet.

For å kjøre dual channel så skal de to sporene her være samme farge slik at A1/B1 henger sammen og A2/B2 henger sammen. 

Jeg må kjøre brikkene A1/A2 for å boote. Er det noe i B1/B2 så poster den ikke en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...