Kenneth Dammyr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Vi prøver å gå inn på bios, men kommer ikke inn! Den krever passord. Vi har ikke noe særlig info om hovedkort el. ,men det er en Packard Bell iMeida 5280i med blant annet 1.8 GHZ, 256ram og 60GB hardisk. Noen som har en ide på hva vi kan gjøre for å komme inn i bios eller hva passordet er? På forhånd takk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Reset BIOS. Let etter en reset-jumper på HK'et. Evt. ta ut BIOS batteriet en stund. (Evt. kortslutte pluss og minus i batterisokkelen et par sekunder). Men pass for all den på at strømmen er heeelt frakopla før du prøver å resette!!! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Packart Bell biosen er sperret eller du kan resette Cmos..... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Hvor er reset-jumperen og hvordan ser den ut(hva skal jeg se etter)? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er en jumper som ofte står rett ved BIOS/CMOS-batteriet, eller CMOS-chipen. Den har 2 eller 3 pinner, hvor 2 av de skal kortsluttes. Står ofte "reset" "clr_cmos" e.l. skrevet på HK'et rett ved den. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Best er om du via nettet får tak i en manual. En jumper er en hette som dekker to pins. Dekker den ikke to pin'er, men kun en, er den bare lagret og har ingen funksjon. Normalt er det slik at man - som sagt over - kan resette BIOS/CMOS ved å flytte jumperen f.eks fra å dekke pin 1-2 til 2-3 og tilbake igjen etter noen sekunder. Ser du godt etter står det kanskje CMOS eller BIOS ved pin'ene - i hvit skrift tipper jeg. Dette er er ingen komplisert affære, så ta det helt med ro ;-) -zg Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Dette hørtes litt suspekt ut. Får jeg spørre hvor dere har fått den PC'n fra? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvorfor kjøpe DELL el. annet junk....... *grin* *grin* *grin* Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Dette hørtes litt suspekt ut. Får jeg spørre hvor dere har fått den PC'n fra? Må innrømme jeg har hørt om mer suspekte ting en et BIOS passord : Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 den ble kjøpt på elkjøp for ca.2,5 år siden. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 sjekket manualen da? kan være et passord som står der, brukere må jo få komme inn i bios Lenke til kommentar
bambam Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hadde det samme problemet da jeg kjøpte et eldre HK og CPU fra en kamerat. Han hadde glemt bios passordet, og jeg kom ingen vei. Tok ut reset-jumper'n og alt var ok. Den ligger btw. mellom cmos batteriet og ram'n en plass. Ofte nærme batteriet, opp mot rammen, eller noe. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Han som eier pc'en har rota bort alle papirer til pc'en så det har vi ikke. Dere tror ikke de har sperra den for at man ikke skal oppdage at cpu'en er klokka før salg, slik at de kan kjøpe billigere cpu'er og dermed tjene mer penger? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 -offtopic- Hehe, det er lett å glemme passord. Husker min første pc... Jeg la inn passord i biosen for å starte pc'en, og seff klarte jeg jaggu med å glemme det. I tillegg var dette på en tid jeg aldri hadde hørt om jumpere eller annet. Så gikk i flere uker uten pc, helt til jeg satt meg ned en gang og lekte meg med tastaturet... Fant ut at passordet var 1234567 Mildt sagt flause.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå