Jetfighter Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Hei Jeg har en pc som sto på loftet i 2 år og nå er den nok død tror jeg. Ingenting skjer når jeg starter. Nok om den. Jeg må ha tilgang til ett program på hdd'n. Jeg prøvde å bare bytte hdd over til en laptop som fungerer, men får bare blue screen of death. Hvordan kan jeg boote på den partisjonen fra den døde maskinen for å kjøre det programmet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Tror du enten må fikse drivere, eller den andre maskinen først, også drivere. Sikker på det ikke er bare PSU som ikke virker? Er det hovedkortet blir det verre. Normalsett pleier windows 8.1 og fungere uten alt for mye problemer. Er det windows 7 eller eldre har det vært en del problemer. Sikker på du ikke har programcd til det programmet du er ute etter? Normalsett kan det være nok å koble opp harddisken ekternt med usb også kopiere over, hvis det ikke er kopibeskyttelse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) never mind. Endret 27. mai 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 28. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2015 Den maskinen som ikke virker tror jeg kan ha blitt fuktskadet eller noe sånt. Uansett så har jeg ikke funnet noe feil fordi den skrur seg på, men infen lyder fra hdd, og det lyset på skjermen skrur seg på, men blir gult. Når maskinen er på så skal lyset bli gult. Dette er en betalingsterminal vi skulle kaste på jobben så det er ikke en helt vanlig datamaskin, men en løsning hvor alt utenom psu sitter i skjermen. Jeg tror vi kjørte windows xp på den hvis jeg husker riktig. Hvordan kan jeg få lagt inn driverne jeg må ha til for eksempel en HP laptop? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Det går an å virtualisere den gamle maskinen med hjelp av VMware vCenter Converter Standalone, og så kjøre den i VmWare Player. http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=2005129 Endret 28. mai 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Hvilken blåskjerm er det du får? Mulig det bare er 7B-blåskjermen som varsler om at den ikke har SATA-driver installert i OS. Det kan løses ved å sette SATA mode til IDE (eller Compatibility) i BIOS. Ellers går det jo an som sier, å klone disken over i VMware Workstation/Player/Fusion på din eksisterende maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 TheHaughom skrev (På 28.5.2015 den 7.58): Hvilken blåskjerm er det du får? Mulig det bare er 7B-blåskjermen som varsler om at den ikke har SATA-driver installert i OS. Det kan løses ved å sette SATA mode til IDE (eller Compatibility) i BIOS. Ellers går det jo an som sier, å klone disken over i VMware Workstation/Player/Fusion på din eksisterende maskin. Svært skjeldent bare det, når man flytter hardisken fra en maskin og prøver å starte den i en annen maskin. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Last ned ultimatebootcd eller hirens boot dvd..Begge disse inneholder live versjoner av operativsystemer. Ultimate boot cd har live linux, mens hirens har både Windows XP og 7 som live utgaver. Alle disse bør klare å få tak i innholdet på den disken Ellers er jo også USB adapter nevnt oppi her, noe som også bør fungere En siste mulighet er jo en stasjonær pc, hvor du da kan koble til den harddisken som en sekundær disk. Mange muligheter her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå