Gå til innhold

MANDRAKE 9.1

icad

Anbefalte innlegg

Jeg er en forholdsvis ny mandrake bruker. Jeg har kjørt 9.0 og oppgraderte nå til 9.1. Problemet for meg er først og fremst at jeg er vant fra windows og kun operere med grafisk meny. Både i mandrake 9.0 og nå i 9.1 har jeg hatt problemer med mus. på 9.0 var det trøbbel med den som ble valgt under installasjon, på 9.1 har jeg fått trøbbel etter at jeg byttet fra usb til ps2 i valg på mandrake kontrollsenter. Nå sitter jeg her med en mus som kun er i nedre venstre hjørnet. Jeg kommer meg kun inn i terminal. Derfor håper jeg på hjelp fra dere der ute som har påeiling. Jeg har jo reklamert en del for linux på skolen hvor jeg går og da må jeg ikke ha det slik som nå. Gutta kjører win xp og tror ikke det finnes noe bedre i verden.

Jeg håper på en link eller noe mer konkret hva jeg skal skrive hvor. Jeg får startet opp mandrake og får opp skrivebord men ikke noe mer. har gnome som skrivebordsoppsett. Men den startknappen som skulle være nede på skrivebordet er oppe til venstre og dit når jeg aldri med musen før den forvinner ned i venstre hjørne igjen. Det er enklere med windows. slipper dette her. Jeg vil ikke gi opp riktig enda, hjelp!

John

Endret av icad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...