norsemanGrey Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg skal skifte ut alle bremsskiver og klosser på min Mazda 6 og lurte på å kjøpe det gjennom Ebay(USA) da det ser ut til å være en del å spare på det (og i tillegg kanskje få noe bedre enn hos Mekonomen?). Er det noen som har noen erfaring med dette? Eventuelt noen tips til hva man bør passe på/sjekke før man handler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hør med andre butikker. Jeg skulle ha skiver og klosser til min BMW og Bema hadde til nesten halve prisen av Mekonomen. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Klosser og skiver er gjerne billigere fra utlandet, men husk å ta hensyn til frakt, denne kan bli dyr da bremseskiver gjerne veier en del, i tillegg så må du ta høyde for moms og fortollingsgebyr, du kan jo være heldig å slippe dette, men det er jo ingen garanti. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Hei! Jeg har bestilt veldig mye deler fra ebay og fra utlandet. Er viktig å ikke bare kjøpe det billigste, men også sjekke hvilket merke og hvor god omtale selger får. Merket forteller også ofte hvilken kvalitet det er på selve delen du skal ha. Sparer helt vilt iforhold til butikker i landet her. Jeg skulle skifte drivknute på min gamle hyundai, I Norge var det kun drivaksel som kunne leveres fra merkeversted, ingen som hadde kun drivknuten. Drivakselen kostet 5500. Jeg fant drivknuten fra en stor forhandler i USA. Fikk 2 år garanti på delen og betalte rundt 550 kroner med moms og frakt. I tillegg var det en liten kosmetisk ubetydelig skade og det manglet en gummi mansjett . Selger gav meg 30% tilbake på grunn av det. Jeg kjøpte også 2 par bremseskiver til bak siden for rundt 600 kroner, inklusiv frakt og moms fra anerkjent merke. Du må være obs på ventetid, (1 uke fra tyskland, 2-3uker fra usa) men til gjengjeld får du ofte mye bedre service enn ved mange norske leverandører hvis det skulle være noe galt. Det er ihvertfall min opplevelse. Du kan sende meg skiltnummeret på PM , eventuelt modell , merke og årsmodell så kan jeg hjelpe deg å forhåpentligvis finne like billig som jeg har gjort. Endret 27. mai 2015 av Phinex Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Vær sikker på at du får originaldeler eller tilsvarende kvalitet. Mange jallamerker bruker elendige materialer, og produktene kan være direkte trafikkfarlige. Jeg ville være svært forsiktig med å montere bremser fra Ebay. 2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Er enig med over. Lær hva ordet counterfeit betyr! Styr unna ebay- bremser, selv om det står Brembo på pakken 2 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Jeg kjøper ikke bremsedeler etc på ebay, det vil jeg ha fra en forhandler/nettside som driver med det og ikke bare en bruker på ebay som sier det er bra.... Billig er IKKE det beste når det gjelder bremser. Finn en dealer i utlandet 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Jeg ville linke til en bra dokumentar om farlige piratkopier, slik som medisiner og sikkerhetskritisk utstyr, men det er litt vanskelig fra mobilen. Håper det funker: https://youtu.be/tVXubFu7GZM Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Forstår skepsisen, jeg har bare gode erfaringer med det jeg har bestilt fra ebay. Men kjøper ikke hva som helst.. Handler fra store bilselskap, og ikke fra goodquality4u hvis dere skjønner. Har imidlertidig brukt mye autodeler.co.no. Mange som har handlet her. Min onkel har handlet her i mange år, og dem mye gode omtaler, selv om oversettingen er helt jalla. Tysk side. Har ingen grunn til å tro at det er falske varer. Går raskt og har faktisk sluppet unna moms flere ganger. Endret 28. mai 2015 av Phinex Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Bestill EBC bremseskiver fra ebay UK. Kanskje ikke så billig, men bedre blir det ikke. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Har stortsett alltid handlet skiver til mine 200sx på ebay, og alltid kjøpt Brembo og fått ekte vare mye billigere enn her hjemme.Viktig å sjekke opp litt først før man handler om selger osv. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Har noen prøvd denne nettbutikken? Halve prisen av Mekonomen men momsen må betales. Du kan ringe et norsk telefonnummer. Du skriver regnummeret på bilen og får opp en liste. Frakt er 200 kroner men gratis hvis du handler over 2500 kroner. http://www.reservedeler24.co.no/ Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 (endret) Har noen prøvd denne nettbutikken? Halve prisen av Mekonomen men momsen må betales. Du kan ringe et norsk telefonnummer. Du skriver regnummeret på bilen og får opp en liste. Frakt er 200 kroner men gratis hvis du handler over 2500 kroner. http://www.reservedeler24.co.no/ Er den samme siden som autodeler.co.no .. Bare gode erfaringer herfra. Kommer raskt og merket stemmer med merket du bestiller. Har ringt telefonnummeret og fått hjelp på norsk også. *Har også opplevd å slippe fortollingsgebyret når jeg har fått betalt her fra. Hvorfor, vet jeg ikke. Endret 31. mai 2015 av Phinex Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hvis jeg bare skal ha en å annen del bruker jeg ebay, hvis jeg skal ha flere deler bruker jeg som regel RockAuto. Bevis av galskapen. Bildet av delen er tilogmed det samme. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Vær nøye med å sjekke at du faktisk får riktige deler fra rockauto, er ikke alltid de har tunga rett i munn, fant det ut da jeg bestilte nye hjulbolter til min MR2 som jeg skulle bytte neste sesong, og når jeg skulle bytte da var de feil. Oppdaget jo da dette ganske seint, så var ikke noe poeng i å klage, men forutenom denne bomerten har jeg vært fornøyd med rockauto. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Har noen prøvd denne nettbutikken? Halve prisen av Mekonomen men momsen må betales. Du kan ringe et norsk telefonnummer. Du skriver regnummeret på bilen og får opp en liste. Frakt er 200 kroner men gratis hvis du handler over 2500 kroner. http://www.reservedeler24.co.no/ Er den samme siden som autodeler.co.no .. Bare gode erfaringer herfra. Kommer raskt og merket stemmer med merket du bestiller. Har ringt telefonnummeret og fått hjelp på norsk også. *Har også opplevd å slippe fortollingsgebyret når jeg har fått betalt her fra. Hvorfor, vet jeg ikke. Jeg opplevde noen ganger at jeg slipper å betaler momsen. En gang fikk jeg en pakke fra USA for 13,000 kroner. TNT bare leverte pakken til kona og dro sin vei. Andre ganger har jeg måttet betale moms. Jeg har en pakke på vei med 2 ventilerte bremseskive ATE av høyverdig karbon, en MANN, olje, diesel og kupefilter for 1295 inklusiv frakt. Bare 1 skive koster 1075 hos Mekonomen og filtre koster rundt 300 for stykket. I den siste tiden har Mekonomen kuttet ut å opplyse fabrikken på delene. Det står kun Bra, Bedre og Best. Endret 8. juni 2015 av Indian Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Kan jo sjekke biltema også, helt grei kvalitet og betydelig billigere enn mekonomen. Kjøpte bærebro til gammelopeln min på biltema. Kostet 500spenn mot mekonomen sine 1500 spenn. Akkurat samme delen. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Mekonomen er siste plass du bør gå for deler da de nesten alltid er dyrere en orginal deler. Sjekket nettopp for gøy bærearm foran BMW e36 Mekonomen 1763.- for uorginal GSbildeler 1729- for orginal BMW og 940.- for uorginal. GS er heller ikke de billigste på BMW deler får som regel bedre pris hos forhandler med litt pruting. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Mekonomen opererer med rabatter. 35% generell rabatt og 60% på lakkprodukter. Mange store firmaer har avtale for sine ansatte. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Men selv med 35% rabatt er de dyrere en alle andre på uorginale deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå