mfb Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Har fått en scooter nå, den gjør 45 på sletta, og er fornøyd med det. Har ingen intensjoner om å endre dette. Men det jeg er misfornøyd med er akselerasjonen og draget. Jeg bor på toppen av en bakke, og scooteren kjører maks 15km/t opp bakken, og ut fra lyskryss osv tar det laaaang tid før jeg er oppe i 45. Er det noe jeg kan gjøre med scooteren som ikke er ulovlig, men som kun øker akselerasjonen? Vil ikke øke toppfart. Takker for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Skal man være virkelig anal så er svaret nei. All økning av ytelse og/eller toppfart er forbudt. Men hvis du sier hva slags scooter det er så kanskje noen har noen tips. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg er også interessert i dette. Har en 2T Gilera Runner SP 50 2007-modell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Greia er vel at toppfart ikke skal overskride 45 km/t hvis den blir satt på tralle. Vet ikke hvor strenge de er på akselerasjon, men vil tro de ikke bryr seg nevneverdig om akkurat hvor fort du kommer opp i toppfart. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Det du kan gjøre er å fjerne variatorringen. Gjorde det på en kompis sin scooter i forrige uke og han drar 40 km/t opp bakker og aksen er mye bedre, men toppfarten ble litt høyere da. Nå er toppfarten hans 55 km/t, men det er så lite at jeg vil tro politiet lar deg gå hvis de tar deg på tralla. Hvis ikke er det jo bare 10 min å hive den på igjen. Tror ikke du hadde angret på å gjøre dette. Uansett... dette er så lovlig som mulig du kan fikse problemene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå