Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lovlig "trim" av scooter.

mfb

Anbefalte innlegg

Har fått en scooter nå, den gjør 45 på sletta, og er fornøyd med det. Har ingen intensjoner om å endre dette.

Men det jeg er misfornøyd med er akselerasjonen og draget. Jeg bor på toppen av en bakke, og scooteren kjører maks 15km/t opp bakken, og ut fra lyskryss osv tar det laaaang tid før jeg er oppe i 45.

Er det noe jeg kan gjøre med scooteren som ikke er ulovlig, men som kun øker akselerasjonen? Vil ikke øke toppfart.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Greia er vel at toppfart ikke skal overskride 45 km/t hvis den blir satt på tralle. Vet ikke hvor strenge de er på akselerasjon, men vil tro de ikke bryr seg nevneverdig om akkurat hvor fort du kommer opp i toppfart.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å fjerne variatorringen. Gjorde det på en kompis sin scooter i forrige uke og han drar 40 km/t opp bakker og aksen er mye bedre, men toppfarten ble litt høyere da. Nå er toppfarten hans 55 km/t, men det er så lite at jeg vil tro politiet lar deg gå hvis de tar deg på tralla. Hvis ikke er det jo bare 10 min å hive den på igjen. Tror ikke du hadde angret på å gjøre dette. Uansett... dette er så lovlig som mulig du kan fikse problemene dine. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...