Gjest Slettet+987123897 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Har tenkt å oppgradere PC, men jeg ønsker ikke å bruke så mye. Tenker under 1000 på SSD. Kabinett og hovedkort ønsker jeg så billig som mulig, med mindre det er _store_ ulemper med dette. Deler som jeg vil gjenbruke: - CPU: Intel Core i5 2400 3.10GHZ 6MB S-1155 (med stock-kjøler) - Skjermkort: Sapphire Ultimate HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E (har passiv kjøling) - Harddisk: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 - PSU: Corsair CX 430W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU (ikke modulær) - RAM: Corsair 4GB DDR3 Value Select PC10666 1333MHZ (1X4GB) Jeg ønsker å kjøpe: - Kabinett: Mini ITX - Hovedkort: Et som passer - SSD: 250gb Deler jeg har sett på er: Kabinett: Cooler Master Elite 110 Hovedkort: Jeg aner ikke, men et som passer og har mulighet for WiFi og bluetooth. SSD: Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB Er det noe annet jeg må tenke på? Jeg ønsker helst å betale så lite som mulig. Jeg er ganske sikker på at skjermkortet vil passe. Jeg er usikker på om jeg i fremtiden skal oppgradere CPU, RAM og GPU, men om jeg gjør det så finner jeg sikkert noe som passer uansett. Er det noen store ufordeler med å ha et så lite kabinett som CM Elite 110, kontra et litt større et, f.eks. CM Elite 130? Blir det mer støy? Hvordan er WiFi på stasjonære PCer? Blir det for mye skjerming av signalene, eller går det greit? Endret 26. mai 2015 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Du får ikke Kabinett, SSD og Hovedkort for tusen kroner. Vanskelig å få tak i hk til samme cpu idag. Dessverre. Du må se på bruktmarkedet, eller se etter Z77 kort for Cpu, det skal også fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Dårlig formulering av meg. Jeg ønsker meg en SSD på 250gb < 1000kr Resten vil jeg ha så billig som mulig, med mindre det er noen store ulemper med dette. Skjønner. Jeg skal se etter det. Dersom jeg kjøper et slikt hovedkort, vil det da være utdatert om jeg i fremtiden ønsker å kjøpe ny CPU? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hehe, da er jeg med^^ Ja, det blir dessverre utdatert da det er en plattform fra 2013 (Din cpu er fra 2011 eller 2012) så er jo gamle deler. Skal du ha noe nytt så er det jo dyrer selvsagt, men holder jo en del lenger. Noen grunn til at du vil bytte til mini-itx? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Ja delene er gamle, men jeg har ikke så høye krav til ytelse. Jeg har nå et Gigabyte GA-H67M-D2-B3 H67 S-1155 M-ATX hovedkort. Jeg er usikker på om det er dette eller PSU som piper, men den har en irriterende pipelyd selv nå PCen er av (men PSU-bryter er på). Kabinettet er veldig gammelt og slitt, og jeg ønsker et nytt et. Med såpass lave krav som jeg har til ytelse så tenkte jeg det kunne være greit å ha et mindre kabinett. Jeg vet ikke helt fordelene/ulempene med mini ITX vs mini ATX osv, men jeg ønsker et så lite som mulig da det er praktisk. Dersom det da viste seg å være PSU som peip så kunne jeg byttet denne også. Virker SSD grei i det minste? For jeg kan evt. først kjøpe det og så tenke på om jeg ønsker å oppgradere CPU i tillegg til HK og kabinett. Endret 26. mai 2015 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Det er nok coil whine, altså at den whiner for deg eller? Det kan være hk, gpu, ram osv. ikke lett å få kvitt. Jeg ville kanskje satset på en ny SSD og byttet Psu (er som oftest Psu eller Gpu, men din nåværende psu er ikke god) så kjøpt en god Psu til tusenlappen så holder den i mange år og plenty med watt? Om du har planer om oppgradering etterhvert? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hvis den whiner slått av er det nokk CrapX 430 som er dårlig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Takk for innspill. Jeg tror jeg kjøper en SSD i første omgang og så ser jeg hva som er verdt å oppgradere ellers. Økonomien er litt knapp for tiden, så jeg må se an hvor mye jeg kan bruke. Da blir performancen til hverdagsbruk en del bedre. Jeg spiller nesten ingenting for tiden, så jeg trenger ikke så veldig kraftig pc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå