Gå til innhold

Forenklet forelegg ble til forelegg?

Anbefalte innlegg

God dag godtfolk.

I dag dukket det opp et forelegg i postkassa, noe jeg syntes var vel merkelig. Grunnen til dette er at jeg for hendelsen vedtok et forenklet forelegg. Saken det gjelder er en fartsovertredelse hvor jeg kjørte i 90 i 70-sone.

Hvordan kan det ha seg at det aldri kom en giro på det forenklede forelegget, men dukket opp et forelegg i stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom et forenklet forelegg ikke godtas vil politiet vurdere om de skal forfølge saken videre, og da eventuelt gi et forelegg eller ta ut tiltale.

Kan det være at du ikke har mottatt det første? Har du noe skriftlig på at du fikk tilbud om forenklet forelegg?

Lenke til kommentar

Dersom et forenklet forelegg ikke godtas vil politiet vurdere om de skal forfølge saken videre, og da eventuelt gi et forelegg eller ta ut tiltale.

Kan det være at du ikke har mottatt det første? Har du noe skriftlig på at du fikk tilbud om forenklet forelegg?

Jeg ble stoppet av sivil UP, og vedtok på stedet med underskrift og alt 8)

Jeg har nå gått og ventet på giro fra statens innkrevingsentral.

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet av sivil UP, og vedtok på stedet med underskrift og alt 8)

Jeg har nå gått og ventet på giro fra statens innkrevingsentral.

Da må du nok spørre de hvor forelegget ble av, ordner seg nok.

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti at jeg bare får bekreftelse med meg fra politiet på at jeg samtykket til forenklet forelegg, for så å få innkreving i posten. 

Hvis du ikke mottar brev, eller betaler innen fristen, er du pliktet å si ifra hvis du ikke har mottatt det innen rimelig tid. Det fikk i alle fall jeg streng beskjed om da jeg ringte politiet og etterlyste et brev fra dem, én uke etter at fristen for svar var gått ut, og jeg fortsatt ikke hadde fått noe brev i posten. Posten hadde vel og merke rotet det bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...