Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Sitter på en laptop nå. (Siste OT, trur jeg) De sa egentlig at det var bare å sende de inn, testet de 4 i min maskin, ingen av dem ville maskinen boote med uten å kræsje raskt i windows... Forbannade. Det som får meg til å stusse er at ALLE brikkene ikke vil fungere enn etter en (ja, testet i alle sporene, OG i anbefalte spor på HK. Kundebehandleren på komplett var hyggelig, ba meg ta med hans navn da jeg skulle skrive RMA grunn i tilfelle det skulle være noe problem) Ingen andre har noen tips annet enn det jeg har gjort? Jeg kommer ikke på flere jeg kan gjøre igrunn. De hadde ikke noen flere tisps å gi meg ang feilsøking da jeg har gjort alle. Så får sende dem nå og være uten maskin, eller senere før jeg reiser på ferie. spørs spørs^^ Takker for hjelpen altså. Om noen har et sett som kan lånes, eller sendes billig så kan jeg betale for frakten osv. Anyways... DuranN, om man skal sette et QD system og drain. Koster dette mye om jeg skal ha det skikkelig? looks er lite viktig så lenge det er av kvalitet. hehe. V8 hadde vært nais, om den ikke kostet 4K ^^ Får vinne i lotto^^ Det plager meg med de brikkene, alle fire er jo 1 til 100000000 sjanse på at det skjer? Kan det være at om f.eks 1 brikke var defekt, har klarte facke opp de andre elns? setter pris på hjelp Det er som du sier lite sjanse for at alle RAM brikkene dine er defekte. Den logiske slutningen blir da? Som jeg sa misstenker jeg HK eller PSU. Begge deler har gitt liknende feil som dine hos meg. PSU fungerte helt topp den, bortsett fra at den ikke alltid klarte å levere oppgitt effekt. Samme med hovedkortet, alt fungerte for det meste. Men testet med et annet hovedkort så var problemene borte. Da kan det være dårlig kontakt et eller annet sted. Som du kanskje så for litt siden hadde War fått et HK med bøyde pinner i den nederste PCIe porten. Det er mye rart ute og går. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Takker^^ War hadde mitt nåværende Hk før meg, ingen problemer overhodet hos han, rart jeg skulle få det da tenker jeg. fikk samme problem før også. Mtp at maskinen bare kan random reboot så kan det jo være Psu. men har ikke noen annen her som har nok kraft eller plugger til systemet mitt. Har spurt minhund om jeg kan låne et brikkesett som han har til overs. Så får se hvordan det går, ellers så tenker jeg at om flere har noen tips så takker jeg meget. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Hk er det garantert ikke, Psu kanskje, War fikk jo feil på en Ax1500I han også, so you never know, enten brikkene eller psu. Takker for tråd^^ Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Takker^^ War hadde mitt nåværende Hk før meg, ingen problemer overhodet hos han, rart jeg skulle få det da tenker jeg. fikk samme problem før også. Mtp at maskinen bare kan random reboot så kan det jo være Psu. men har ikke noen annen her som har nok kraft eller plugger til systemet mitt. Har spurt minhund om jeg kan låne et brikkesett som han har til overs. Så får se hvordan det går, ellers så tenker jeg at om flere har noen tips så takker jeg meget. He he, you're welcome. Så vidt jeg har forstått så har du ikke hatt problemer under folding? Om War også bare brukte HK til en folde rigg så ville jo ikke han heller ha opplevd feil med det. (Selv om det altså kan ha vært det.) Men om du føler deg trygg på HK, så er det jo nesten bare en mulighet igjen. Jeg har nok dessverre ingen stor nok PSU liggende jeg heller. Jeg har vel 2 på 600W, men av ymse kvalitet, og det er jo ikke akkurat hva vi ønsker i forbindelse med feilsøking. Jeg har heller ikke noe maskin som bruker DDR4, da kunne jeg jo testet dine brikker i den. Men men... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) War har nok brukt til spilling og andre ting da det hk var i hans maskin. Ingen problemer under folding.. (da er brikkene i XMP og resten er stock) Ang psu så kan ikke den testet lett nei, ettersom jeg ikke har noe annet dessverre. Endret 26. mai 2015 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Men hadde ikke din far også en maskin med DDR4 RAM? Har du testet dine brikker i hans maskin? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Har testet de i hans, men ikke over lengre periode ettersom jeg ikke kommer meg inn i windows (Har jo ikke prøvde, men ekke frekk nok til å prøve såå^^) han kommer hjem i morra og blir sur om jeg havarer hans maskin, men kan evt teste idag. Hans brikker funker her iallefall fint på stock. Er inne på maskinen siden den booter i XMP modus. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Tester nå med ram på samme volt og timing osv som med 2800Mhz 125 mhz bclk, men på vanlig 2400Mhz istedenfor (slik jeg kan få normal volt på Cpu, så den faktisk er helt stock 3.4Ghz turbo på alle cores osv) booter fint. Så når er det kun ram volt og timings som er endret. Så den booter nå, rart er det ikke? Har ikke OCCT en psu test? Tror jeg skal prøve dette da. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Nå blir jeg litt forvirret. Men om din fars brikker fungerer fint hos deg så peker jo det mot at dine brikker er defekte. har du sjekket QVL på brikkene mot hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Ja, de er støttet, En annen her har samme hk med samme brikker, samme timings og hastighet (dog 8x4Gb istedenfor 4x4Gb, og 5930K istedenfor 5820K) Jeg heller mot brikkene jeg. Er så himla usikker. Takker så mye for hjelp! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Er jo ikke mye hjelp nå som du har fått meg like usikker. Men uansett, når man har byttet en komponent og systemet fungerer fint etterpå, da har man jo som regel funnet feilen? Men det er jo utrolig kjipt å få varer i retur fra rma med beskjed om "ingen feil funnet"... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jau. Derfor snakket med komplett. Han så jeg skulle skrive en detaljert tekst med min feilsøking osv, også navnet hans, så skulle de teste det i flere dager om så for å finne feilen. De skulle teste stock, og xmp. Hehe, Ser du, ikke lett for meg heller når alle er like usikkre^^ Jeg kjører en OCCT på Psu, men ser ikke ut som om det skjer noe. Sikkert ikke støttet over dette. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Fant ut problemet med random reboot. Siste corsair link versjon var ustabil og førte til at det ga en mld til psu at det var ustabile spenninger. nye versjon funker fint med alt nå. Load under folding er på 400watt, ikke så ille, med gpu 1 & 2 (stock klokk, men volt på 1.275V) og stock cpu er 3.4Ghz 0.965V. 430watt fra veggen. Så ikke ille^^ Jeg tror at det er rammen, vil forsatt ikke boote på stock. så trur ikke du også at det er sikkert? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg syns det høres ut som du er i mål. RAM'en burde jo absolutt la deg boote på stock, og når det fungerer greit med andre RAM brikker så bør jo feilen være identifisert. Men jeg kommer ikke helt over at alle brikkene skal være defekte, det er litt merkelig... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Derfor jeg ikke heelt er ferdig med å stusse på dette. Er jo rart at alle skal være defekt da. Så gir meg ikke straks enda. er jo en til en million sjanse for at alle 4 er defekte. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Men hvordan var det med dine RAM brikker i din fars maskin? Du trenger jo ikke adgang til windows, lag en bootdisk på minnepinne med memtest på, det er jo bare det du skal kjøre. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Jo selvsagt, Nå rekker jeg ikke det idag (han kommer hjem imorra tidlig etter en måned i Bahamas) Skulle tenkte på det før idag. Men alt heller jo mot brikkene. Skal høre med han fordeom, kan være han er litt snill og vil la meg havarare hans maskin også Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Ikke sikkert dette hjelper deg, men jeg har selv slitt lenge med noe ustabil, nybygd maskin. Til slutt så virker det som det var en Seagate 3 terra disk som brukte et par måneder på å dø. Blåskjerm og ustabil i hytt og pine, til tider mega treg og korte heng av og til. Fikk kastet ut den og ikke en hikke engang etter det. Sikkert ikke noe i ditt tilfelle, sier bare at det kan være veldig mye rart som forårsaker ting. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Takker så mye. Men ettersom jeg hadde samme problemet etter jeg fikk HDD nr2 og SSD nr2 så tviler jeg dette på mitt tilfelle. Kan man evt stressteste en SSD? Hdd bryr jeg meg ikke like mye om ettersom de er billigre enn SSD. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 sier bare at det kan være veldig mye rart som forårsaker ting. Det skal være sikkert og visst. "Rekorden" min må være en gang jeg virkelig satt fast. Til slutt så bygde jeg opp maskinen i et annet kabinett, jeg husker ikke hvorfor, men det var ikke feilsøking i hvert fall. Men joda, i det nye kabinettet fungerte alt som det skulle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå