Gå til innhold

Noen tips til hva jeg kan oppgradere ?

Anbefalte innlegg

Lurte på om det var noe jeg kunne oppgradere for og få bedre ytelse ? 

Altså jeg kan jo det, men noe som jeg ville tjene mye på og oppgradere ?

Dataen fungerer jo veldig bra osv men føler at det er potensiale for mer ytelse med en mindre oppgradering.

Dette er hva jeg har:

Operating System

Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

CPU

Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz

Ivy Bridge 22nm Technology

RAM

8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 670MHz (9-9-9-24)

Motherboard

ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V LX (LGA1155)

Graphics

NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI) 4gb

Storage

232GB Samsung SSD 840 EVO 250G (SSD)

Tenkte ikke og bruke massevis av penger men jeg er åpen for forslag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ønsker du mer ytelse til? Hvor går ting tregt?

Det er egentlig ikke noe som går tregt, Muligens noe litt ustabil fps til tider i noen spill når jeg kjører de på high/ultra.

Så det er jo i spill jeg vil ha mer ytelse =) Men det er ikke superviktig for meg og ha 60+ FPS med alt på ultra hele tiden.

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller invistert i en god skjerm hvis du ikke har en fra før. Evt en ekstra. Litt bortkastet å oppgradere en fungerende pc bare fordi pengene dine brenner litt i lommen.

Har en helt grei skjerm. Men hva med Ram ? Det er jo ganske billig. Kjøpe 12 gb 1600 for eksempel ? Vil jeg merke noe særlig der ?

Lenke til kommentar

Da ville jeg heller invistert i en god skjerm hvis du ikke har en fra før. Evt en ekstra. Litt bortkastet å oppgradere en fungerende pc bare fordi pengene dine brenner litt i lommen.

Har en helt grei skjerm. Men hva med Ram ? Det er jo ganske billig. Kjøpe 12 gb 1600 for eksempel ? Vil jeg merke noe særlig der ?

Nei ikke kjøp ram.

Jeg ville kjøpt en stor luftkjøler for lavt støynivå og mulighet for overklokking for å øke din ytelse. Dette vil øke minimums fps i en del spill ganske betydelig. 

Jeg foreslår denne: https://www.dustinhome.no/product/5010788583/nh-d15?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146678

Lenke til kommentar

Nei ikke kjøp ram.

Jeg ville kjøpt en stor luftkjøler for lavt støynivå og mulighet for overklokking for å øke din ytelse. Dette vil øke minimums fps i en del spill ganske betydelig. 

Jeg foreslår denne: https://www.dustinhome.no/product/5010788583/nh-d15?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146678

Så det er ikke noe særlig og overklokke CPU med denne ? https://www.komplett.no/corsair-h55-hydro-series-cpu-kler/769187

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...