alex179 Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 (endret) Jeg ønsker å opprette en 'tellevariabel' i excel. Jeg har mange ulike celler for Uke 1, Uke 2,... osv., som ikke er rett etter hverandre. Det jeg ser for meg er at jeg har lyst å skrive "Uke n", der n er en variabel som viser positive heltall. På den måten slipper jeg å redigere 51 celler for de resterende ukene etter Uke 1. Eventuelt: Finnes det en formel som gir ukene? Jeg ønsker også å ha en betinget formatering slik at hvis 1. januar er f eks en onsdag, så formateres cellen. Er det mulig? Endret 26. mai 2015 av aleksa Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Uke 1, 2 osv som ikke er rett etter hverandre? Kikk litt på eksemplene i den tidligere tråden "Kalenderfunksjon i Excel", der finner du mye uke/dato-matematikk. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
alex179 Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Ja, cellene er ikke inntil hverandre, så jeg kan ikke bare "dra" mønsteret nedover. Skal ta en titt på det Uke 1, 2 osv som ikke er rett etter hverandre?Kikk litt på eksemplene i den tidligere tråden "Kalenderfunksjon i Excel", der finner du mye uke/dato-matematikk.Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå